Šéf vývoje VW: Současný Golf se prodává dobře, nejsme tlačeni ke generační výměně

Tehdy prosazoval šéf Volkswagenu Wolfgang Bernhard razantní nákladové škrty a zásadní zlevnění výroby nejpopulárnějšího Volkswagenu. Hned několik renomovaných německých médií vloni na jaře přineslo spekulativní informace o připravované šesté generaci Volkswagenu Golf. Podle nejmenovaného zdroje deníku Financial Times Deutschland bylo dokonce "...jasné, že (nový) Golf příjde již v roce 2008". Za vším stály vysoké náklady na složitý automobil, dlouhé výrobní časy a menší prodané objemy, než se původně předpokládalo. Teď je ale situace, zdá se, jiná. Volkswagen se za posledních několik měsíců dostal do lepší ekonomické situace a jiné je také vedení. Martin Winterkorn, současný šéf VW, na vyvíjeném Golfu VI nechal změnit řadu prvků, včetně designu.
Současný šéf vývoje a člen představenstva Volkswagenu Ulrich Hackenberg magazínu Automobilwoche řekl, že současný model se prodává tak dobře, že automobilka není v časovém tlaku, který by měl uspíšit uvedení nové generace. Automobilwoche z toho vyvozuje, že nový Golf příjde zřejmě později než bylo před rokem plánováno. Nový Golf má podle Hackenberga dostat deriváty nového motoru 1,8 TFSI (řada EA888). Verze s větším objemem mají mít více než 147 kW, ale jejich spotřeba přitom bude nižší než v případě současného motoru 2,0 TFSI. Připravuje se také úsporná vznětová verze BlueMotion.