Nový Golf příjde již v roce 2008
Od představení Volkswagenu Golf páté generace neuplynuly ani tři roky a Golf již opět plní německá média spekulacemi o připravovaných novinkách. Zásadní zprávou je neoficiálně potvrzená skutečnost, že nástupce současného modelu příjde o rok dříve než se původně předpokládalo. Důvodem jsou vysoké náklady a menší odbyt než výrobce předpokládal při plánování ekonomické rozvahy současné generace vozu.
Hned několik médií přineslo v minulých dnech informace o připravované šesté generace Volkswagenu Golf. Podle nejmenovaného zdroje Financial Times Deutschland je "...jasné, že (nový) Golf příjde již v roce 2008". Za vším stojí vysoké náklady na složitý model, dlouhé výrobní časy a menší prodané objemy, než se původně předpokládalo. Wolfgang Bernhard, šéf Volkswagenu, je proslulý efektivně prováděnými nákladovými škrty, které Volkswagen nutně potřebuje k tomu, aby zůstal dlouhodobě perspektivním výrobcem automobilů.
Podle Autobildu se šestý Golf připravuje podle zcela jiného postupu než dosud. Všechny nové modely se zatím vyvíjely od počátku zcela nově a nebylo běžnou praxí, že by nový model přebíral velké konstrukční celky od předchůdce. Právě to se ale brzy stane. Zákazník nesmí pochopitelně nic poznat. Podvozková platforma, motory a převodovky nebo palubní elektronika doznají zejména zjednodušení přinášející úspory při výrobě a montáži. Vyrobit současný Golf je pro Volkswagen mnohem dražší než vyrobit Corollu v automobilkách Toyoty.
Autobild v aktuálním čísle slibuje sportovnější design, další zakulacení kdysi přísně hranatého modelu, novou masku ve stylu současného Golfu GTI a agresivnější přední světlomety. Rozměry zůstanou více méně na současných hodnotách. Motorová škála se bude skládat z deseti agregátů. Šest z nich bude spalovat benzin: 1.4 (58 kW), 1.6 (77 kW), 1.4 TFSI (88 kW), 2.0 FSI (110 kW), 1.4 TSI (110 kW), 2.0 TFSI (147 kW). Tři ze čtyř vznětových motorů mají být představiteli nové generace turbodieselů se vstřikováním common-rail: 1.6 TDI (66 kW), 2.0 TDI (103 kW), 2.0 TDI (125 kW), ze staré školy čerpadlo-tryska pochází pouze motor 1.9 TDI PD (77 kW).
Většího rozšíření se dočká převodovka DSG, 4Motion zůstane vyhrazeno jen dvěma dieselům se 77 a 103 kilowatty.
První skicy možné podoby Volkswagenu Golf šesté generace jsou zveřejněny na nizozemském serveru.