Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seznam novinek Fordu pro následující roky. Co chystá modrý ovál?

David Bureš David Bureš 2. 1. 2019
23
6
Zobrazit náhledy (23)
Ford Bronco Ford Bronco Ford Bronco Ford Bronco Ford Bronco Ford Bronco Ford Bronco Ford Bronco Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Focus ST Ford Mach E Ford Mach E Ford Off-Road Ford Mustang Shelby GT500 Ford Mustang Shelby GT500
Nová SUV, facelift již tradičního modelu i elektromobil, i to jsou novinky, které Ford představí v následujících dvou letech.

Ford v posledních letech jako by přešlapoval na místě. Strategie One Ford zdůrazňující sjednocování techniky i modelů napříč zeměkoulí úplně nevyšla, značka jakoby ztratila část svého kouzla, výsledkem čehož její prodeje na klíčových trzích v Evropě i USA v uplynulém roce klesaly. Ford to však chce změnit a opět se vyšvihnout k růstu.

A jak už to tak bývá, pomoci mu k tomu mají nové modely. Ford přitom neváhá a sází na jistotu, zaujmout chce především novými SUV, která jsou dnes tak populární, od Asie po Ameriku.

Na detroitském autosalonu tak představí novou generaci SUV Explorer, určeného primárně pro americkou klientelu. Konkurent pro Jeep Grand Cherokee bude postaven na základech nové platformu s pohonem zadní nápravy, která umožní mezigenerační snížení hmotnosti auta asi o 90 kilogramů.

Právě architektura s interním označením D6 bude pro Ford klíčová. Jestli něco ze strategie One Ford zůstane, je snaha o sjednocování techniky pro snížení výrobních nákladů. Jestliže tak v minulosti americký výrobce snížil počet platforem z 30 na devět, do budoucna má toto číslo klesnout na pět.

Již zmíněná architektura s pohonem zadních kol (alternativně všech) je navržena pro větší modely. Dále je doplní platforma s pohonem předních kol (alternativně všech) pro menší modely, od těch nejmenších po vozy střední třídy. Zvláštní architektura bude určena pro užitková vozidla, jedna tu bude i pro elektromobily. Pátou pak bude platforma žebřinového rámu pro offroady a pick-upy.

Právě tu využije i v Americe napjatě očekávaný model Bronco. Ford se rozhodl oživit slavné jméno, a to prostřednictvím středně velkého SUV, které by mělo být hodně schopné i v terénu. Značka přitom již potvrdila, že Bronco bude prodávat také na evropských trzích.

Na starém kontinentu ale spíše zaujme model zatím nazývaný jako Baby Bronco. Půjde o malé SUV, které by v Evropě mohlo nahradit model EcoSport. Ten původně vznikl pro rozvojové trhy, což je i po mnoha vylepšeních na něm stále znát. Kategorie malých SUV navíc v Evropě značně roste, a tak si Ford už nemůže dovolit být v něm zastoupen takovým kompromisem. Chystá proto malé SUV orientované na evropskou klientelu, které by mohlo nést označení Puma. Zatím však není jasné, zda Puma EcoSport v Evropě nahradí, nebo jen doplní jako dražší alternativa. Buď jak buď, je tenhle vůz plánován pro rok 2020.

Zajímavou novinkou pro rok 2020 bude také model označovaný Mach 1. Půjde o crossover s elektrickým pohonem, který bude do jisté míry inspirovaný Mustangem. Bližší informace zatím nemáme, zní to ale hodně zajímavě!

Ford Mach 1 bude spíše třešničkou na dortu, z prodejního hlediska bude spíše důležitá nová generace SUV Kuga, které je prodávané na americkém trhu jako Escape. Nová Kuga povyroste, za základ využije platformu z aktuálního Focusu. Součástí nabídky pak bude jistě i hybridní verze jako součást plánu Fordu na expanzi nabídky v tomto směru. Do roku 2022 chce výrobce nabídnout 24 hybridních modelů a 16 elektromobilů.

Součástí této strategie bude také hybridní Mustang, který by měl dorazit již letos. Elektromotor bude patrně kombinovat se čtyřválcem 2.3 EcoBoost, zatím však není jasné, zda zpočátku elektrifikovaný hřebec nebude dostupný jen na domácím americkém trhu.

Důležitější roli má hybridní varianta hrát také v případě Mondea, které bude v letošním roce modernizováno. Z hlediska designu se dočká nových nárazníků a upravených plně diodových světlometů, technickou inovací má být vylepšení nabídky elektronických pomocníků. Součástí faceliftu by přitom mělo být i sportovně laděné Mondeo ST, které letos doplní nová generace Focusu ST. Komu by pak takoví sportovci nestačili, pro ně tu bude nový muscle car Ford Mustang Shelby GT500.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Barrichello
Neviem, kto si bude kupovať Broco & co.
Barrichello
| 3. 1. 2019
prodeje v USA za 2018:
Buick Regal - 14 118 ks( 2017 11 559 ks)
Buick Cascada - 4136 ks (2017 5595 ks)
Buick Encore - 93 073 ks (2017 88035 ks)
Buick Envision - 30152 ks (2017 41040 ks)
Mondeo - facelift
Elixir
| 3. 1. 2019
Mondeo kombi s full led sa uz zacalo predavat - [odkaz]

Nikde som sa ale este nedocital ci sa jedna o facelift alebo je to len uprava v ramci modeloveho roku. Nevidim totiz ziadnu zmenu na prednom narazniku, ani v interiery, kde by podla vsetkeho mala byt zmenena radiaca paka u automatickej prevodovke za otocne koliesko.
Avatar - Barrichello
Neviem, kto si bude kupovať Broco & co.
Barrichello
| 3. 1. 2019
jo ale prodávaj tu svojí těchniku dál, jenže jako Buick v USA/CAN/Cína atd
Avatar - wakantanka
Neviem, kto si bude kupovať Broco & co.
wakantanka
| 2. 1. 2019
No neviem, ale podľa mňa to zdieľanie techniky veľmi GM nefungovalo, keďže Opel len vyrábal stratu až sa ho nakoniec zbavili.
Avatar - Bubáq
Neviem, kto si bude kupovať Broco & co.
Bubáq
| 2. 1. 2019
O Baby-Bronco se ještě neví nic (ani, zda se bude vyrábět; a pokud ano, kde: může to být Nejen Rumunsko a Turecko, ale také Brazílie, Rusko). Prostě je velice brzy na to, aby se tato idea zmiňovala v souvislosti s fordovým rokem 2019.
Chybí mi také nějaký názor na to, proč vlastně strategie one-Ford nefungovala. Například u GM sdílení konstrukce funguje (Opel-Buick), i když jsou trhy velmi odlišné (Evropa USAČína). Jistě jsou příslušné modely velice dobře přizpůsobeny lokálním zákaznickým prioritám a proto je lze vyrábět dostatečně ekonomicky. Pokud Ford designoval Mondeo v Americe prioritně podle požadavků amerických zákazníků (u poslední generace tomu leccos napovídá), pak se neúspěchu v Evropě nedivím.
Shrnutí článku pana Bureše: trocha informací o tom, že se připravuje reinkarnace Bronca pro USA, Mach 1 pro USA (aniž by byl zmíněn odhad tržního potenciálu pro Evropu a Čínu), a o aktivitách pro Evropu nic kromě baby-Bronca s perspektivou 2021 > ... Opět tedy nic navíc oproti Motor1. Proč redaktoři ACZ pracují zpravidla jen od stolu a nepěstují vlastní kontaktní kanály k získání skutečných informací? Jak potom mám rozumět [odkaz] ?! Zase ta samá přežvýkaná břečka jako loni?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku