Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šílené kabrio BMW E30 na prodej: Až za hranice vkusu

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Ceny obyčejných BMW E30 stoupají a je poslední dobrá šance je koupit v rozumném stavu za relativně slušné peníze. Ale proč utrácet za tohle?

Bavorská hranatá trojka série E30 už je dnes klasikou. Ceny ultimativní M3 stoupají do nebeských výšin, ale rostou také u normálních verzí. Pokud jsou samozřejmě v rozumném stavu. Renovaci nějaké padliny si musí zájemce hodně dobře rozmyslet, o navracení jakékoliv příšerné úpravy do stavu alespoň částečně se blížícímu originálu nemluvě.

Zrovna jedna zaková zběsilost je teď ke koupi na eBay, i když až za oceánem. Kabriolet se narodil jako 325i v roce 1987. Po těch je dnes sháňka, ale bílé auto s klasickým atmosférickým benzinovým řadovým šestiválcem OHC 2,5 l ve stavu, v jakém je dnes, rozhodně továrnu neopustilo. Léty se z něj stal bastard s widebody kitem, který byl ještě nedávno upraven, přišel o žebrování ve stylu osmdesátkových ferrari. Takové radikální modifikace nabízel v západním Německu tenkrát kupříkladu slavný Koenig, dále pak Rieger a Folger.

Převážně bílé auto má tmavě červený zadní spoiler, částečně i kola neznámé značky, která koukají z už tak dost širokých blatníků, ledvinky na masce, a pruh na kapotě. Plátěná střecha a kožený interiér jsou spíše vínové až hnědé. Barevná kombinace spolu sice ladí, ale to je asi tak všechno.

Bavorák s VINem WBABB1302H1927900 má najeto 155.365 mil, tedy v kilometrech lehounce nad čtvrt milionu. Hezká je přítomnost ABS, CD přehrávače, klimatizace, centrálu i elektrických oken, na skoro třicet let starý kus se jedná o výbavu vcelku slušnou. Šestiválec, prý ve skvělé kondici, je spojen s pětistupňovou manuální převodovku, tu dostal do vínku už při svém zrodu. Majitel vyměnil nedávno alternátor a gumy, patnáctipalcová kola obouvají pryž Nitto 225/45, respektive 275/50.

Na druhou stranu, klimatizace funguje jen tehdy, když se jí zachce, chybí kusy vnitřních páček na otevírání dveří, zespodu palubní desky koukají kabely, ta je navíc prasklá. Zcela odhalený je pak mechanismus levého zrcátka a v kapotě, která se otevírá samozřejmě směrem dopředu, zeje díra.. Větší mouchy se prostě najdou.

O auto, které sám prodejce z floridské Tampy považuje za unikát, přesto zájem je, aukce končí v sobotu 19. března, v době psaní článku, tedy v úterý 15. 3. odpoledne se našlo 36 zájemců a ten nejúspěšnější přihodil na 4050 dolarů, tedy necelých 98.700 korun. Možná i to je ale moc... Widebody kity byly v osmdesátkách obecně velmi oblíbené, ale tenhle, tak nějak no name, vypadá jako od Folgera až na druhý, možná třetí pohled. A výsledek prostě nic moc. Američané mají divný vkus.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)