Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silnější Mitsubishi Lancer Evolution pro Evropu na Bologna Motor Show

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Jen šest týdnů od světové premiéry na autosalonu v Tokiu bude evropské veřejnosti 5.12.2007 na výstavě Bologna Motor Show představena nová generace modelu Lancer Evolution.

V Japonsku se nové Evo začalo prodávat 1.10.2007, Evropa si však ještě pár měsíců počká. Statická ukázka sériového provedení proběhne na boloňském autosalonu, první vozy se do Evropy dostanou oficiální cestou v létě 2008. Město proslavené výbornou omáčkou na špagety uvidí na počátku prosince automobil v prakticky totožném provedení v jakém jej znají Japonci.

Evoluční útočník je postaven na nové globální platformě, sdílené s modely Outlander a Delica D5. Srdcem nového Eva je celohliníkový čtyřválec 4B11 2.0 16V MIVEC, jehož atmosférickou verzi se 113 kW Mitsubishi používá i v civilním Lanceru pro domácí trh (pod jménem Galant Fortis). Díky přeplňování výfukovým turbodmychadlem má v Japonsku nejnovější Lancer Evolution nejvyšší výkon 206 kW (cca 280 k) při 6500 ot./min a nejvyšší točivý moment 422 Nm při 3500 ot./min. Podle tiskové zprávy evropské centrály se prý má Evropa těšit na výkonnější provedení s 217 kW (295 k). Motor je přitom o 12 kg lehčí než dvoulitr předchozí generace.

Od počátku je Lancer Evolution v Japonsku prodáván s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, na konci listopadu se nabídka rozšíří o dvouspojkovou převodovku Sport Shift Transmission (SST).

Automobilka slibuje aktivní mezinápravový diferenciál ACD (Active Center Differential), který aplikací síly na lamelové spojky diferenciálu mění rozdělení hnacích cil mezi přední a zadní nápravu tak, aby byl optimalizován přenos hnacích sil a ochota automobilu reagovat na natočení volantu.

Systém aktivního řízení stáčivé rychlosti AYC (Active Yaw Control) využívá mechanismus ovlivňující přenos sil na zadním diferenciálu, kterým lze zmenšit tendenci k nežádoucímu stáčení karoserie. Nově je do systému zapojen i signál ze snímače stáčivé rychlosti, který dokáže přesněji určit aktuální situaci a učinit potřebná nastavení v reálném čase.

Speciální software dostalo také sportovní ABS, které by mělo efektivněji zvládat brzdění v zatáčkách a na kluzkých površích.

České ceny civilního Mitsubishi Lancer jsme zveřejnili v článku Mitsubishi Lancer v ČR: ceník začíná od 449.900,-Kč, výbava je bohatá.

Ondřej Láník
Diskuze (28)
6. 11. 2007 23:31
Re: spotreba ?
heh je pekne ze sa niekto pozera aj na papierove hodnoty... no skus si do toho auta sadnut.... je to jednoduche pod 10 litrov nepojdes aj pri najvacsiom sebazapreti a bez ziadnych prudkych zrychleni... ale kto by tak s evom jazdil.. u eva je taka normalna spotreba 15 litrov ale ak na to sliapnes a jazdis fakt rychlo tak rataj s 20 -tkou ale to by si musel tlacit plyn k podlahe docela casto :)) a tie papierove hodnoty... heh pobavil si ma :-) a do blbov... aj tuna na auto.cz je pekny test [odkaz]
este taka perlicka na autocar testovali evo IX MQ 405 a spotreba pri teste (pri plnom zatazeni) bola 72 litrov :-) to uz je ina spotreba... takze papierove hodnoty platia tak u TDI-cko nie u benzinu preplnovaneho turbom :P
Avatar - 125S
6. 11. 2007 15:44
EVO
Pekněj je, ale když si sponenu na EVO III (obr. 3), který mělo na svojí dobu brutální zrychlení 0-60mph za 4.9s a malou váhu 1260kg (RS verze 1190kg), tak si řikam, že to musela bejt chlapská hračka... ;-)
6. 11. 2007 10:33
Re: spotreba ?
spotreba moc nebude odskakovat od eva IX.. mozno bude este nizsia :-) pri rychlej jazde 20litrov urcite :)))
Avatar - davy
6. 11. 2007 10:30
nadseni!
Koncept byl trochu dravejsi, mrzi mne ta absence diodovych svetel pro denni sviceni, ale se seriovou podobou jsem presto spokojen. Tak sup sup sem k nam do Evropy s nim!!!!!
6. 11. 2007 09:55
Re: Mračí se jak Darth Vader
:yes: