Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Silnější Mitsubishi Lancer Evolution pro Evropu na Bologna Motor Show

Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer
54 Fotogalerie
Diskuze (28)
Jen šest týdnů od světové premiéry na autosalonu v Tokiu bude evropské veřejnosti 5.12.2007 na výstavě Bologna Motor Show představena nová generace modelu Lancer Evolution.

V Japonsku se nové Evo začalo prodávat 1.10.2007, Evropa si však ještě pár měsíců počká. Statická ukázka sériového provedení proběhne na boloňském autosalonu, první vozy se do Evropy dostanou oficiální cestou v létě 2008. Město proslavené výbornou omáčkou na špagety uvidí na počátku prosince automobil v prakticky totožném provedení v jakém jej znají Japonci.

Evoluční útočník je postaven na nové globální platformě, sdílené s modely Outlander a Delica D5. Srdcem nového Eva je celohliníkový čtyřválec 4B11 2.0 16V MIVEC, jehož atmosférickou verzi se 113 kW Mitsubishi používá i v civilním Lanceru pro domácí trh (pod jménem Galant Fortis). Díky přeplňování výfukovým turbodmychadlem má v Japonsku nejnovější Lancer Evolution nejvyšší výkon 206 kW (cca 280 k) při 6500 ot./min a nejvyšší točivý moment 422 Nm při 3500 ot./min. Podle tiskové zprávy evropské centrály se prý má Evropa těšit na výkonnější provedení s 217 kW (295 k). Motor je přitom o 12 kg lehčí než dvoulitr předchozí generace.

Od počátku je Lancer Evolution v Japonsku prodáván s novou pětistupňovou ručně řazenou převodovkou, na konci listopadu se nabídka rozšíří o dvouspojkovou převodovku Sport Shift Transmission (SST).

Automobilka slibuje aktivní mezinápravový diferenciál ACD (Active Center Differential), který aplikací síly na lamelové spojky diferenciálu mění rozdělení hnacích cil mezi přední a zadní nápravu tak, aby byl optimalizován přenos hnacích sil a ochota automobilu reagovat na natočení volantu.

Systém aktivního řízení stáčivé rychlosti AYC (Active Yaw Control) využívá mechanismus ovlivňující přenos sil na zadním diferenciálu, kterým lze zmenšit tendenci k nežádoucímu stáčení karoserie. Nově je do systému zapojen i signál ze snímače stáčivé rychlosti, který dokáže přesněji určit aktuální situaci a učinit potřebná nastavení v reálném čase.

Speciální software dostalo také sportovní ABS, které by mělo efektivněji zvládat brzdění v zatáčkách a na kluzkých površích.

České ceny civilního Mitsubishi Lancer jsme zveřejnili v článku Mitsubishi Lancer v ČR: ceník začíná od 449.900,-Kč, výbava je bohatá.

Vstoupit do diskuze (28)