Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 200 RS založila tradici sportovních modelů RS

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 27. 12. 2018 • 19:57
2
Poprvé se slavná písmena RS objevila u modelů 180 a 200 RS. Silnější exemplář se spoléhal na dvoulitrový motor o výkonu 163 koní.

Sportovní značku RS automobilka Škoda poprvé použila před více než čtyřiceti lety u vozů 180 a 200 RS. Výkonnější model vznikl ve dvou exemplářích, které se měly objevovat ve vyšších objemových třídách než byly tehdejší třináctistovky. Samotný vývoj započal v říjnu roku 1973 a trval jen osm měsíců.

Jako konstrukční základ posloužilo kupé 110 R, karoserie se ale dočkala četných úprav. Všimněte si rozšířené karoserie v oblasti blatníků a podběhů. Výrazně snížena byla střecha, ve srovnání se sériovým modelem je auto nižší o patnáct centimetrů. Střecha byla vyrobena z hliníku, stejně jako přední víko a další části vozu. Díky tomu hmotnost činila pouhých 805 kilogramů.

Slabší model s označením 180 RS vznikl v jediném exempláři a spoléhal se na osmnáctistovku. Model 200 RS poháněl dvoulitrový čtyřválec typu 720 s rozvodem OHC, který produkoval výkon 120 kW (163 koní) v 6000 otáčkách. Nejvyšší rychlost se lišila od zpřevodování, maximum dosahovalo hodnoty 210 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvalo méně než 7 sekund.

Zajímavostí je, že zpočátku se v autě nacházela převodovka od Tatry, později byla nahrazena převodovou skříní od Porsche. Jinak sériová přední náprava dostala prodloužená ramena a delší řídící tyč, zadní náprava s vlečenými rameny ale byla kompletně nová. A prý měla vynikající jízdní vlastnosti. Přední brzdy byly kotoučové značky Girling, vzadu se nacházely bubnové brzdy.

Poprvé se oba závodní stroje objevily na startu v červnu 1974 při Rally Škoda (dnes nese název Bohemia), kariéru ukončila změna sportovních řádů FIA. O to více si automobilka spravila chuť modelem 130 RS, který získal bezpočet domácích i zahraničních titulů.

Související články

Témata
Avatar - lordlord
29. 12. 2018 17:25
.
jenže 130 závodila díky podvodu
Avatar - CHerokee
28. 12. 2018 13:34
Namlouvání si
Žádná tradice, škodovka dnes nic opravdu sportovnějšího a řidičtějšího nedělá. Není to značka o emocích. Je to masová produkce se zaměřením na velké kufry s použitím často starší koncernové techniky. Auta pro praktické účely a nenáročné řidiče.

Ani jedno kupátko, které by se blížilo, ani jeden hot hatche na úrovni. Je to š(Š)koda.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud