Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto chystá na příští rok modernizaci Fabie a Roomsteru, později příjde nástupce Octavie Tour

redakce AUTO.CZ
Diskuze (247)
Škoda Auto chystá v příštím roce výraznou modernizaci modelů Fabia a Roomster. Následovat pak má malé městské auto vyráběné v Bratislavě a také nástupce vozu Octavia Tour. Vyplývá to z vyjádření předsedy představenstva Reinharda Junga pro týdeník Profit.

"Kvůli realizaci našich rostoucích cílů chceme každý rok představit dva nové modely," uvedl Jung. V loňském roce Škodovka představila modernizovaný Superb a Octavii, letos se do prodeje dostane terénní Yeti a v závěru roku také Superb Combi. V příštím roce se pak firma chce koncentrovat na zbývající modelové řady, tedy momentálně díky šrotovnému velmi úspěšnou Fabii a Roomster.

Jisté také je, že Octavia Tour zůstane v nabídce minimálně do příštího roku, někde by se měla prodávat i v roce 2011. Podle Junga nyní firma intenzivně připravuje nástupce tohoto typu. "Za dlouhá léta souběžné výroby obou generací jsme zjistili, že tímto způsobem můžeme obsluhovat dvě dosti odlišné skupiny zákazníků. Proto budeme Octavii Tour vyrábět až do okamžiku, kdy budeme schopni odpovídající skupinu zákazníků uspokojit novým vozem,"řekl týdeníku Jung.

Malé vozy koncernu Volkswagen se původně měly vyrábět ve Vrchlabí, nakonec jejich výrobu dostal bratislavský závod. Motory a převodovky se do nich budou vyrábět v Boleslavi, Škodovka proto vytvoří zhruba 270 nových míst. Závod ve Vrchlabí, kde pracuje asi 1000 kmenových zaměstnanců, si však Škodovka hodlá nechat.

Kvůli momentální finanční krizi je pro Škodovku těžké pronikat na nové trhy, chce se proto soustředit na posilování pozic v zemích s velkým růstovým potenciálem, jako jsou Čína, Rusko a Indie. "Doufáme také v oživení na Ukrajině. V další perspektivě nám jde o jihovýchodní Asii, kde je ale velice těžké překonat dovozní bariéry. Tam budeme ve střednědobém horizontu zjišťovat další možnosti spolu s celou skupinou Volkswagen," sdělil Jung. Dříve zvažovaná montáž aut v Angole není teď pro firmu prioritou, uvažuje se však o Íránu.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (247)
11. 6. 2009 09:09
Re: Súhlas
Mno no, mně se zase facelift Octavie 2 docela libi... To holt vidi kazdej jinak, kdyz jde o design.
Avatar - Hammunasakra
9. 6. 2009 21:38
Re: Milý RÁDOBY100oktone!
Přiznávám že s "čítať" mám občas maličko (s nějakými slovy) problém, ale ČÍST mi relativně JDE :-)
Nu - ten ROZDíL v našem "chápání" prodeje škoda koncernu vw je, že já VÍM že žím ŠkodaAuto de facto SKONČILA a dnes je to "výrobna" (montovna dílů) koncernu vw, kdežto vy si MYSLÍTE že automobilka ŠkodaAuto za pomoci koncernu vw "vzkvétá" ;-)
Takže vlastně NEjde o "skutky" (tam se asi SHODNEME), ale o "slova" (tam možná NEee) ;-)
Předpokládám, že v POSLEDNím slově vašeho příspěvku VYPADLO "d" - takže budu "reagovat" jako by tam to "D" BYLO:
Pokud Opel "vskřísí" značku Wartburg - tak ten nový současný bude mít s minulostí společného cca STEJNĚ, jako dnešní vozy s logem škoda s těmi Š105/120 apod. - TAK to zase vidím já :-)
PS: To s tím HLINÍKOVÝM motorem znám (a je to PRAVDA), ale "šířit" takovéto věci/"šeptandy" mezi lidmi - právě TO je m.j. práce MARKETINGU (a teď jsem "v ohrožení", protože TAKovéhle věci se NEvyzrazují ;-) )
Mimochodem NECHÁPU, co je "samozejmého" na tom, že se KONCERNovému motoru dala "přednost"? Ať fungujete v JAKÉMKOLIV oboru, když koupíte s firmou něco co funguje/je kvalitní/lepší NEŽ vaše vlastní zboží - prostě "použijete" - jen BUB by "to lepší" prostě VYHODIL (navíc vývoj motoru je HODNĚ drahá záležitost, vyhodit/nepoužít/alespoň NEprodat nový povedený motor - na to by slovo "bub" bylo dokonce možná NEdostatečné ;-)
K tomu mému "chápání/NEchápání" - já jsem taková "jiná" a OPRAVDU na věci "nazírám" trochu JINAK (což je občas PLUS ... ale ne vždy ;-)
Pěkný den :-)
9. 6. 2009 06:46
Re: Milý Hendly!
Přiznám se že je nad moje síly vysvětlit vám že to je asi 2 týdny co bylo i přes šanci 0,0000000 rozhodnuto o rozšíření závodu v MB o výrobu převodovek.
Historie přesunu na slovensko je snad dost známá. Stejně tak továrny v číně a indii nejsou přesunování výroby z MB. Je to výroba na novém trhu. Doba kdy si v evropě koupíte škodu made in india je stále v nedohlednu.
Avatar - Hammunasakra
8. 6. 2009 22:40
Re: Milý Hendly!
Opravdu si myslíte, že ty "prognózy" jsou "MOJE" (že si to "made in doma po večerech" vymýšlím) :-)
PS: NEvím kolik se dnes (v tomto roce) vyrobí vozů škoda v česku, kolik na slovensku v indie či číně, ale tento poměr se BUDE přesouvat čím dál tím VÍCE směr východ - a ještě jednou, to není MOJE "představa", to NE"vykoukáte" při návštěvě v Mladé Boleslavi ani zítra ani za rok, ale (pochopitelně) to tak bude ;-)
Pěkný den (a NEbojte se, to NEznamená, že by se továrna v Ml.B. nějak brzy zavírala či tak něco.. :-)
8. 6. 2009 22:02
Re: Milý Hendly!
Koukám že jste se nám tu zas nějak rozvášnila:) Absurdno vám není cizí pojem.
Takže jen krátce. Výroba se v MB rozšiřuje i přes vaše 0,00000000 prognózy a výroba na východ je přesunována zatím pouze z DE. Do závodu škoda se dostávám skoro každý měsíc už pár let a tak mám o vašich příspěvkách celkem jasno.