Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto nebude ve Vrchlabí vyrábět mikro auto Up!

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 7. 11. 2008 • 12:09
29
59
Zobrazit náhledy (29)
Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen Volkswagen
Vedení Volkswagenu, majitele Škody Auto, zamítlo původně plánovanou výrobu vozu Up! ve Vrchlabí. Důvodem jsou podle mluvčího koncernu Christopha Adomata především měnová rizika spojená s českou korunou. Informuje o tom Boleslavský deník.

K projektu malého vozu se upínaly naděje zaměstnanců vrchlabského závodu Škody Auto. Sériová výroba malého a levného vozu pro ně měla zajistit práci na řadu let dopředu. Znamenalo by to také modernizaci podniku a mnohamilionové investice do technologií. Také proto s rozhodnutím koncernu nesouhlasí odbory.

"Zaměstnanci firmy Škoda, zejména ve Vrchlabí, splnili všechny své úkoly, aby projekt malého vozu získali. Byli flexibilní, mají vysokou produktivitu práce a nabídli značný technický um i příznivé mzdové podmínky. Koncern ale svůj slib nesplnil," řekl listu předseda škodováckých odborů Jaroslav Povšík.

Koncernové představenstvo zdůvodnilo nepřidělení výroby do Vrchlabí rozhodnutím české vlády nepřijmout v nejbližší době evropskou měnu euro. Kvůli výkyvu kursu koruny vůči euru a dolaru by podle manažerů Volkswagenu byly další investice v Česku nehospodárné. "Bereme to jako fakt a nic jiného nám nezbývá. Pro závod ve Vrchlabí se tím nic nemění,"řekl dnes ČTK mluvčí automobilky Jaroslav Černý.

Městu Vrchlabí hrozí, že v případě zastavení investic do tamního závodu Škody Auto přijdou vniveč jeho milionové výdaje související s projektem velké modernizace závodu. ČTK to dnes řekl vrchlabský starosta Jan Sobotka. Region by se podle něj nemusel dočkat ani stomilionových investic státu a kraje do oprav silnic, které jsou na investici Škody navázány.

Podle náměstka hradeckého hejtmana Helmuta Dohnálka vrchlabský závod pouze přišel o výrobu určitého modelu a záměr miliardových investic do modernizace závodu prý nepadl. "Není důvod k panice. Škoda má pro vrchlabský závod v záloze jiné modely a alternativy výroby," řekl Dohnálek. Dodal, že vládní usnesení o podpoře regionů se závody automobilky v objemu 1,4 miliardy korun stále platí a kraj na přípravě svých investic dál pracuje.

Platnost vládní podpory potvrdila i Škoda Auto. "Memorandum mezi Škodou Auto a českou vládou ohledně podpory infrastruktury v okolí našich závodů nebylo navázáno na jeden konkrétní projekt," uvedla automobilka.

Podle starosty Sobotky město již například kvůli investici Škody přijalo nový územní plán a vykoupilo pozemky pro nový fotbalový stadion, protože ten starý má ustoupit výstavbě automobilky. "V rámci zóny pro Škodu se řešila i protipovodňová opatření a chystaly se projekty logistických parků v okruhu 30 kilometrů od Vrchlabí. Automobilce jsme se snažili co nejvíce vyjít vstříc," řekl Sobotka. Investice z veřejných peněz do rozpadajících se silnic měla podle Sobotky výrazně pomoci celému regionu, zejména v oblasti podpory cestovního ruchu.

Záměr modernizace vrchlabského závodu Škoda Auto oznámila loni v září s tím, že z něj chce vytvořit plnohodnotný závod pro výrobu a montáž aut. Spuštění investic podmiňovala souhlasem mateřského koncernu Volkswagen. Podle studie EIA k rozšíření závodu by měla kapacita montáže ve Vrchlabí vzrůst ze 400 na 1000 vozů denně. Počet zaměstnanců by se měl zvýšit až dvojnásobně na 3000 lidí. Tyto plány však automobilka zveřejnila ještě před krizí, která v posledních měsících postihla celý automobilový průmysl. Firma kvůli tomu naplánovala několik odstávek výroby. Dá se proto předpokládat, že recese rozšiřování kapacity ve Vrchlabí minimálně zpomalí.

Témata
10. 11. 2008 00:45
Já myslel, že to bude o Škodovce ve Vrchlabí
Němci jsou v pr...., a zachraňovat Seat nemá smysl - v současnosti nemají žádný konkurenceschopný model(jestli chtějí vyrábět starou A4 s novým jménem, tak chci aby začali vyrábět doutník v 2.2T Ouattro kombi, to jsem měl a bylo super) ještě jim dát 1,4 miliardy na infrastrukturu - to se ta továrna líp prodá a daňové prázdniny - vzpomínám na žiletky Astra, když skončily daň. prázdniny tak odešli - prý se to nevyplatilo - podnikám 12 let a daňové prázdniny jsem ještě nedostal - dá se zažádat? Otec jezdil do D na "zkušenou" výrobek pro Neoplan co udělali 2 Turci v D za den BYLI 2 KS , OTEC SÁM UDĚLAL 3.Turci se obrátili na odbory a Češi tam přestali jezdit - jen ať ji ta bublina slaskne.Howgh
9. 11. 2008 08:53
Re: Presne tak to je...
Tak já nejsem zastáncem Škody,ale co je na tom k oslavování?Spíš bych řekl že mi to je úplně jedno co budou a nebudou vyrábět,když se mi zatím jejich produkce nelíbí.Škoda se také nezajímá o obyčejné zaměstnance jejich dodavatelů,zda si můžou koupit Škodovku za pár platů jako na západě.Je jim to jedno,nedělám už pro automobilový průmysl,o našem regionu Škoda také ani neví,tak mě je také naprosto lhostejná.Proč kvůli ní smutnit,nebo slavit?
9. 11. 2008 08:21
Re: Presne tak to je...
Mas v tom hokej. Zafixovany je finalny vymenny kurz pre 1.1.2009. Co zafixovane nie je a su urcene mantinely je aktualny vymenny kurz ktory osciluje okolo finalneho kurzu.

takze o 40Sk/€ si nechaj zdat. Dalsim faktorom je ze vplyv krizy na FR, DE, ESP & IRE bol daleko silnejsi ako na SLovensku z dovodu nerozvinutosti bankoveho a hypotekarneho trhu u nas.
8. 11. 2008 23:01
Re: ČR vs. SR
Nic proti, pánové, ale opravdu docházelo k dělení 50:50 ;-)
8. 11. 2008 18:20
Re: ČR vs. SR
Pocuj Ty v tejto diskusii perlis ako malokto. Delenie penazi medzi CR/SR v pomere 50/50 je blbost. Ak by to tak bolo, nebol by dovod pri deleni majetku zrazu prejst na pomer 2/1. Dalej co sa tyka KDH tak ano, bola clenom vlady, ale ekonomicke ministerstva mala pod palcom SDKU, reforma je predovsetkym ich zasluha. O Slovensku Ti chyba prehlad. Co sa tyka oslabovania eura posledne mesiace, tak skor ako o oslabovanie eura ide o posilnovanie dolara voci ostatnym menam. A deje sa tak preto, pretoze v dosledku krizy sa stahuje kapital z carry obchodov, komodit a akcii do americkych dlhopisov ktore sa povazuju za bezpecne. Dlhopisy sa kupuju za dolare a preto je po nich dopyt a dolar posilnuje. Iny dovod nie je, ziadny fundament z USA momentalne nedava dovod si mysliet, ze ekonomika USA je na tom teraz lepsie ako ekonomika EU.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku