Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Auto v Kvasinách řídí linku digitálně, zbaví se papíru

ČTK
Diskuze (2)

Po vyhodnocení nového systému, který je součástí zavádění digitální platformy Průmysl 4.0, hodlá Škoda digitální řízení zavést i na ostatních výrobních linkách v dalších svých závodech.

Automobilka Škoda Auto v úterý 23. dubna spustila v závodě Kvasiny na Rychnovsku digitální řízení montážní linky na výrobu modelů Superb a Kodiaq. Nahrazení papírových dokumentů digitální technologií by mělo usnadnit práci dělníkům na lince, snížit chybovost výroby, zvýšit kontrolu kvality a významně pomoci při řízení zaměstnanců na lince. Investice činila asi 33 milionů korun. Při prezentaci projektu to řekl vedoucí výroby vozů Škody Auto Marek Jancák.

Po vyhodnocení nového systému, který je součástí zavádění digitální platformy Průmysl 4.0, hodlá Škoda Auto digitální řízení zavést i na ostatních výrobních linkách v dalších svých závodech. Systém vyvinula Škoda Auto sama. Linku pro vozy Superb a Kodiaq technici pro zavedení nové technologie vybrali jako první proto, že patří k nejkratším v automobilce. Linka má 56 taktů po 226 vteřinách a denně z ní sjede 350 vozů. V jedné směně na ní pracuje 212 lidí.

Základním prvkem systému je 150 dotykových obrazovek a digitálních informačních panelů rozmístěných po lince. Pro komunikaci se systémem si pracovník může zvolit svůj rodný jazyk. Právě na lince Superb - Kodiaq to je důležité, neboť většinu jejího osazenstva tvoří cizinci, hlavně Poláci.

Na obrazovce se pracovníkovi například zobrazí díl, který má do vozu namontovat. Dosud tuto informaci musel vyčíst z papírového dokumentu. Prostřednictvím obrazovek jsou pracovníkům k dispozici i montážní návody a pracovní postupy, pracovník si je může přímo na lince ve videoukázce přehrát. Každý pracovník linky také může přímo do systému zadat zjištění o případné závadě či nedostatku na montovaném voze.

Systém umožní i dokonalejší řízení zaměstnanců na lince. Vedoucí pracovník získá například okamžitý přehled o pracovnících na jednotlivých částech linky a o jejich dovednostech. Bude toho moci využít například při obsazování míst na lince při absencích. Systém pomůže při rotaci pracovníků po pracovištích linky.

Dosud byla veškerá dokumentace ke každému vyráběnému vozu a celé výrobě linky vedena v papírové podobě. Například za jeden týden to obnášelo stoh dokumentů a šanonů vyrovnaných na paletě do výšky téměř jednoho metru. Nově je vše v digitální podobě.

V rámci zavádění platformy Průmysl 4.0 automobilka nedávno v Kvasinách a následně v Mladé Boleslavi uvedla do provozu automatizované sklady menších dílů. V závodě Vrchlabí firma od loňského roku používá autonomního přepravního robota, který je schopen sám se učit a při transportu v hale hledat nejkratší a nejbezpečnější cestu.

Škoda Auto loni zvýšila výrobu vozů v závodě Kvasiny o pět procent na dosud nejvyšších 310.000 automobilů. Firma v Kvasinách zaměstnává kolem 9000 lidí, a patří tak k největším zaměstnavatelům v hradeckém kraji. Závod kromě modelů Superb a Kodiaq ještě vyrábí modely Karoq a Seat Ateca. Letos závod začne vyrábět model Superb s plug-in hybridním pohonem.

ČTK
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - holden2
24. 4. 2019 12:57
zbavi se papiru
to doted jeli na derne stitky? no vypadalo to tak. proste pokrok nezastavis.