Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda bude mít do konce roku ještě asi 20.000 nedokončených aut. Špatná situace s čipy setrvává

David Bureš David Bureš 2. 12. 2021 • 18:29
31
39
Zobrazit náhledy (31)
Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV Výroba Škoda Superb iV

Mladoboleslavské automobilce se daří redukovat počet nevyrobených automobilů kvůli chybějícím komponentům. Složitá situace s nedostatkem čipů však ještě několik měsíců setrvá.

Automobiloví výrobci v posledních měsících bojují s nedostatkem komponentů, který je jedním z důsledků pandemie koronaviru. Chybějí hlavně čipy, kterých je v moderních autech stále více, automobilky navíc o ně "bojují" s výrobci elektroniky. Těžce zasažen nedostatkem polovodičů je koncern Volkswagen Group, včetně Škody Auto.

Právě mladoboleslavská automobilka měla v jednu chvíli až 68.000 nedokončených automobilů, kvůli chybějícím dílům, jak přiznal Michael Oeljeklaus, šéf výroby a logistiky ve Škoda Auto, na středeční prezentaci o plánech firmy na udržitelnou výrobu.

Toto číslo se však daří v posledních týdnech postupně redukovat. Aktuálně má Škoda podle Oeljeklause zhruba 23.000 nedokončených vozů s tím, že cílem je do konce roku tento počet dále snížit, na nějakých 20.000 vozidel.

Člen představenstva mladoboleslavské automobilky za oblast výroby a logistiky přitom přiznává, že na začátku této čipové krize se firma rozhodovala, zda zcela přerušit výrobu, nebo uskladňovat nedokončené vozy. Nakonec vsadila na druhou možnost, která se podle Oeljeklause ukázala jako výhodnější. Nakonec sice Škoda i tak musela v září na čas zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů, pokud by to však udělala už na začátku, výsledkem by bylo výrazně méně vyrobených aut za celý rok, než se nakonec podaří zkompletovat. Oeljeklaus totiž tvrdí, že v některých případech se dalo flexibilně zareagovat a změnit dodavatele, díky čemuž se také daří nedokončená auta kompletovat.

Oeljeklaus přitom odhaduje, že špatná situace s nedostatkem čipů vydrží minimálně do první poloviny roku 2022.

Původem německý manažer dále odhaluje, že je firma dnes opět silněji zasažena setrvávající pandemií koronaviru. Aktuálně ji denně chybí asi 800 zaměstnanců, ať už kvůli nemoci nebo třeba kvůli nařízené karanténě. Důsledkem toho je fakt, že výroba je až o čtvrtinu nižší, než za ideálního stavu při plné kapacitě. S menším počtem zaměstnanců se totiž musely prodloužit jednotlivé výrobní takty. Z hygienických důvodů jsou nařízeny i delší přestávky (třikrát 20 minut během výrobní směny), kvůli potřebnému desinfikování. I proto vedení nabádá pracovníky na očkování proti onemocnění covid-19, v tomto směru láká i na různé výhody.

Související články

Témata
2. 12. 2021 15:47
Re: Známý
Ty vole, jenže nejde jen o plech, ze kterýho je vyrobená karoserie. Víš kolik je v autě kovových komponent, který jsou součástí nějakýho většího celku? A ty dodává nějaký TIER1 dodavatel nebo TIER2. Informace o tom, že ta a ta komponenta použitá na tom a tom místě je vyrobená z něčeho jiného nebo má jinou povrchovku, která nevydrží třeba 1000 hodin v solný mlze, ale jen 200 hodin, se nesmí dostat do automobilky. To ti je snad jasný. Tohle celý se se ti začne projevovat až po pár letech provozu (samozřejmě ne u všech dílů). Já v tom pracuju, takže vím co se dělo od ledna do července za čachry. Ve spoustě firem neměli z čeho vyrábět, takže se vymýšlela nouzová řešení jak dodat díly a nezastavit automobilku. Hledalo se co by šlo použít, aby to fungovalo a mohly se dodat díly. Taková je prostě realita. Pak naštěstí šel objem produkce dolů, takže se celý dodavatelský řetězec dokázal stabilizovat a teď už se to neděje. Jestli tomu chceš věřit nebo ti to hlava nebere je tvoje věc.
2. 12. 2021 15:14
Re: Známý
Tak zrovna co se plechu týče, tak to "víš" špatně, protože toho má zrovna Škoda na skladě mraky, takže proč by používali horší? Nehledě na to, že kdyby se to provalilo, tak musí každé to auto vyrobit zákazníkovi znovu. Co se plastu týče, tak recyklát se používá v určitém % standartně a navíc to je záležitost dodavatele, ne Škodovky, a ten dodavatel musí plnit určité kvalitativní parametry, takže opět nevidím důvod, proč by to mělo být nějak ošulené.
Představa, že začnou výrobci šidit pneumatiky je úsměvná. Sklo taky nevím, v čem by mělo být jiné. Jakože nebylo sklo, tak obešli šatny a koupelny ve fabrice, strhli zrcadla a nechali si z nich vyřezat boční a čelní skla do aut??
Evidentně vaříš z vody a nemáš vůbec potuchu, jak automobilky fungují a jak časově a finančně náročné, je změnit něco ve výrobě, kór tak podstatného, jako je vstupní materiál.
Avatar - Ozzman
2. 12. 2021 15:12
Re: Známý
Ja myslím, ze v roce 2021 bude ve znamení kuního babyboomu, protože jim škodovka vybudovala krásné útočiště plné chutných kabeláží
2. 12. 2021 15:05
Re: Známý
viz o příspěvek nad tebou. Nechce se mi to psát dvakrát každýmu zvlášť.
2. 12. 2021 15:04
Re: Známý
Ne místo prvojakostního plastu použili recyklát, nebo mizernější plast co kde sehnali a je podobný. U kovových dílů je mizernější povrchovka nebo jsou vyrobený z plechu jiný specifikace atd. To je z mého oboru co vím. Jak to vypadalo u dodavatelů skel, sedaček, koberců, pneumatik atd nevím, ale vzhledem k tomu, že suroviny byl problém ve všech odvětvích, tak si nedělám iluze, že to bylo jiný. Moc se nesměj, tak to letos prostě bylo.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud