Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda bude potřebovat kapacitu pro výrobu dalších 400.000 aut. Řešením může být nová továrna

redakce AUTO.CZ redakce AUTO.CZ 4. 10. 2018
13
Škoda Auto bude na začátku příštího desetiletí potřebovat jen v Evropě další výrobní kapacitu pro zhruba 400.000 vozů. Bude to řešit hledáním možností v rámci svých závodů i dalších továren mateřského koncernu VW.

Krajní variantou je výstavba nového závodu. Rozhodnutí by mělo padnout do začátku příštího roku. Na autosalonu v Paříži to novinářům řekl předseda představenstva Bernhard Maier. O konkrétní lokalitě nechtěl spekulovat.

"Škoda Auto v současnosti jede na samé hranici své kapacity. Vytíženost našich závodů je 119 procent, což je nejvíce v branži. O naše vozy je zájem, v příštím roce bychom mohli prodat o 200.000 aut více, než stihneme vyrobit," uvedl.

V rámci opatření pro zvýšení výrobní kapacity Škoda například poveze 65.000 karoserií pro nové Fabie k nalakování do německého závodu VW v Osnabrücku a ve stejné lokalitě se bude montovat i 45.000 vozů Karoq. V poslední době se také podle Maiera vedla diskuse o převedení výroby Superbu do německého Emdenu. Pokud by to rozhodnutí padlo, týkalo by se až nástupce současného modelu.

Podle neoficiálních informací by se částečně mohla uvolnit kapacita závodu v Mladé Boleslavi například díky ukončení výroby modelu Toledo pro Seat. Naopak Seat Ateca se bude zřejmě v Kvasinách vyrábět dál.

Dílčím řešením by mohlo být zavedení šestidenního pracovního týdne, což ale obnáší složitá vyjednávání s odboráři. Znamenalo by to navýšení počtu směn ze stávajících 15 až na maximum 18.

Škoda chce v příštích pěti letech do rozvoje elektromobility a nových technologií investovat dvě miliardy eur. Kvůli vysokým investicím zároveň rozjela program, na základě kterého by měla získat do roku 2020 dodatečných 500 milionů eur v rámci obchodního výsledku.

V letošním roce Škoda čeká, že překročí loňskou výrobu 1,2 milionu vozů. "Nelze ale říci, o kolik to bude, protože se potýkáme s dopady zavedení nového homologačního emisního měření WLTP," podotkl. U některých modelů se kvůli větší časové náročnosti měření podaří ukončit homologační proces až na začátku příštího roku a teprve poté se dostanou k zákazníkům. V polovině příštího desetiletí chce Škoda vyrábět dva miliony aut.

Škoda v příštím roce představí model Superb v provedení plug-in hybrid, elektromobil Citigo, nástupce modelu Rapid nebo městský crossover. Spekuluje se také o nové Octavii. Zatím není rozhodnuto, jestli letos uvedenou novou Fabii doplní i provedení kombi.

Škoda také pokračuje ve vývoji nové koncernové platformy pro indický trh. První vozy by podle Maiera měly být hotové na přelomu let 2020 a 2021.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Kosice
Nicco
| 5. 10. 2018
Nova tovarna :yes:
Avatar - wakantanka
super
wakantanka
| 5. 10. 2018
Tiez to vidim tak, ze koncern sa bude snazit najprv vyuzit svoje kapacity. V takom Spanielsku stale idu na pol plynu takze by aj bolo kde.
super
free78
| 5. 10. 2018
Jenže v okolí závodů Škoda není prakticky možné sehnat bydlení a proto i nové kvalifikované lidi. Nezaměstnanost blízká nule.
Co jiné regiony. Jen pro příklad v Karviné je stále asi 13 procent nezaměstnanost.
Avatar - Emel
Plan
Emel
| 5. 10. 2018
Někdy v roce 2011 se mluvilo o "zdvojnásobení prodejů". Škodovka byla za 2010 na těch 760, takže jo, zdvojnásobení by mělo letos znamenat 1,5M.

Z druhé strany... když to šoupneme o rok, tak 2017 / 2009 je 1.330.000 vs. 680.000 a to ten dvojnásobek +- je. A když si vezmeš, že to byla motivační strategie pro prodejní partnery... :-)
Avatar - JGucci
Plan
JGucci
| 5. 10. 2018
Jo "strategie 2018" mela opravdu za cil 1,5 mil. , to letos uz nezvladnou.....neni se cemu divit - prisla dieselgate, zrusili Roomster II - vyroba by byla v Poznani, prodej v Americe tez neni...a navic ve Vrchlabi taky uz auta nevyrabi - tam by misto bylo, tak at nefnukaj, ze nemaji kapacity!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku