Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Group chce opět přesunout výrobu Superbu do Německa. Škoda i odbory jsou proti

David Bureš David Bureš 14. 9. 2018
47
29
Zobrazit náhledy (47)
Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb
Volkswagen chce lépe využít kapacitu své továrny Emden, kde se vyrábí Passat a Arteon. Řešením by mohla být výroba Škody Superb.

Aktuální generace Škody Superb se sice teprve chystá na facelift v polovině životního cyklu, v automobilce však už probíhají diskuze o nástupci. Už dříve vyšlo najevo, že vedení VW Group by výrobu vlajkové lodi Škodovky rádo přesunulo do Německa. Po týdnech „klidu“ se tyto úvahy opět vyrojily. Informoval o tom týdeník Škodovácký odborář.

„Volkswagen silně tlačí na to, aby model Superb dostal závod Emden, který má problémy s vytížením. Měl jsem připraveno šest pádných argumentů, proč to nemůžeme udělat. Dokument s těmito argumenty jsem předal panu Diessovi (šéfovi VW),“ říká předseda podnikové rady mladoboleslavské automobilky Jaroslav Povšík, který se při příležitosti nedávného zasedání grémia velkoobjemových značek Volkswagens setkal s předsedou PR a členem dozorčí rady VW Berndem Osterlohem nebo předsedou představenstva Volkswagenu Herbertem Diessem.

Německý závod Emden založený v roce 1964 se v současnosti specializuje na modelovou řadu Passat, po jejímž boku vyrábí také odvozený model Arteon využívající shodnou platformu. I kvůli rostoucí popularitě SUV evropské prodeje Passatu loni klesly, a tak má Emden potíže s využitím výrobní kapacity. Řešením toho by tak byla výroba dalšího automobilu na stejném základě – třeba právě Superbu. Jeho dnešní generace se vyrábí v české továrně v Kvasinách, která naopak bojuje s příliš vysokým využitím a nestíhá vyrábět. Vedle Superbu vyrábí také škodovácká SUV Karoq, Kodiaq a Seat Ateca. Uvolnění kapacity kvasinského závodu přesunem produkce Superbu do méně vytížené továrny by tak pro koncern byla v mnoha ohledech výhodná.

„Jasně jsem řekl, že Superb je naše vlajková loď, naše DNA. Ztráta tohoto modelu by měla zásadní dopady na ekonomiku firmy Škoda i na Českou republiku. Musíme najít řešení, jak budeme bojovat za Superba, který je důležitý pro nás pro všechny. Tvoří zisk, který by nám chyběl,“ doplňuje Povšík. Odborům tak nejde o naplnění kapacit české továrny (ta si i kvůli nižším mzdám než v Německu práci najde), ale o zachování prestižního modelu.

Odboráři přitom boj za Superb myslí opravdu vážně. „Jsme připraveni se jít přivázat do Kvasin řetězy, abychom o vůz nepřišli,“ hlásá odborář Petr Harant.

Odbory navíc ve snaze uchránit výrobu Superbu v České republice nejsou samy. Proti přesunutí produkce vlajkové lodi značky do Německa se staví i vedení automobilky.

„Mohu upřímně říci, že ani jeden člen představenstva nikdy nebyl spřízněn s tím, že by šel Superb od nás. Byli jsme silně proti a dělali jsme silný lobbing. Celé představenstvo stojí za Superbem, je to skutečně naše DNA a patří ke Škodovce,“ tvrdí člen představenstva Škody Auto za oblast nákupu Dieter Seemann.

Nadcházející čtvrtá generace Škody Superb sice dorazí až někdy v roce 2021, automobilka se ale s předstihem musí připravit na jeho produkci. První přípravy začínají už tři až čtyři roky před zahájením výroby, kdy už je nutné objednat lisovací zařízení nebo svařovací technologie pro dané auto. Také se začínají vybírat dodavatelé komponent. Ze všech těchto důchodu se diskuze o místu produkce čtyřkového Superbu rozběhly už nyní, a tak se nechme překvapit, jak to s ním dopadne. Vědět bychom to mohli už někdy v následujících měsících.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Je to jedno
| 26. 9. 2018
Jsem stejného názoru, dokud nepřijdou s něčím přelomovým, tak je opravdu jedno kde svá auta budou vyrábět!! To ani nemluvím o jejich nadsazených cenách za nic! Hrůza prostě.
Je to jedno
| 25. 9. 2018
Já si myslím, že je jedno kde se superb bude vyrábět, dokud nám škodovka bude předvádět to co předvádí pořád dokola ne? Přeci jen ty jejich auta už dávno nemají nic do sebe, nebo se pletu?
A pritom je to tak jednoduche...
| 16. 9. 2018
Přesně. Jenže to některým zdejším levičáckým mudrlantům nikdy nevysvětlíš, jejich možková kapacita na to nestačí.... :-O Budou ti jako kafrmlejnek opakovat komouškou mantru "Stamiliony eur odcházejí ve formě divident do zahraničí!", ale už nedodají, že nebýt obrovských investic právě těch západních majitelů do komunisty ukradených a poté po desetiletí plundrovaných firem, už by tady žádný konkurenceschopný průmysl neexistoval a statisíce Čechů by se mohlo jít tak akorát pást. Nehledě na to, že ty firmy odvádějí českému státu miliardy na daních. :-!
P.S. Je to přesně tak, jak píšeš, nebýt osudného února 1948, mohla nějakou německou automobilku po válce klidně koupit třeba i škodovka. Český průmysl byl válkou poznamenán jen velice velice mírně (proti jiným vyspělým evropským zemín), a pokud bychom mohli přijmout Marschallův plán, už koncem 50. let by se tady rozběhl podobný hospodářský zázrak, jako na Západě. 8-s Místo toho ale tady soudruzi vraždili, mohutně rozšiřovali nesmyslný těžký průmysl, nejlepší odborníci emigrovali nebo byli zavírání do komunistických kriminálů a koncentráků, pracující lidi byli ožebračeni měnovou reformou a republika se prostě nořila čím dál hlouběji do bolševického pekla..
A všichni kritici divoké privatizace 90. let by si měli v prvé řadě uvědomit, že nebýt 42 let komunistického režimu, žádná privatizace by nebyla potřeba a lidé typu Babiše, Koženého, Bakaly apod. by nedostali jedinečnou dějinnou příležitost se napakovat.
Chyba,
| 15. 9. 2018
To co štačí ve Kvasinách vyrobit jde na export a přesto je podobna situace i tam.. četl jsem, že typek v Anglii si objednal Atecu.. měl na ni čekat rok, tak se na to vys.. a šel do Karoqa kde mu auto dodali za pul roku, škodovka si totiž vyrábí Karoq ještě v MB, kdežto na Seat dlabou. Škoda pro koncern.. přichází o zákazníky.. Ne každej si místo Atecy koupí jiný koncernový auto, ale vlastně dobře jim tak za jejich neschopnost.

U nás se na ni čeká věčnost.. jinak není nic snazšího než vyvinout trochu iniciativy a zeptat se u dealera Seatu na dodací lhůtu Atecy a ušetříš si tyhle dotazy ;-)
Chyba,
| 14. 9. 2018
Jestli to spíš není tím, že za dané peníze téměř nikdo nechce Seata (Leona výjímaje).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku