Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Trolejbus Škoda 32 Tr
Trolejbus Škoda 32 Tr
Trolejbus Škoda 32 Tr
Trolejbus Škoda 32 Tr
6 Fotogalerie

Škoda dodá do Pardubic nové trolejbusy

Společnost Škoda Electric uzavřela s Dopravním podnikem v Pardubicích smlouvu na dodávku pěti nových moderních dvanáctimetrových vozidel typu 32 Tr.

Plzeňské strojírny spolupracují s dopravním podnikem v Pardubicích dlouhodobě. V loňském roce předala Škoda Electric dopravnímu podniku v Pardubicích celkem devatenáct nových moderních dvanáctimetrových vozidel typu 30 Tr za více než 200 milionů korun.

 

Podle nové smlouvy zamíří do Pardubic pět nových trolejbusů Škoda 32 Tr. Celková hodnota kontraktu je zhruba 50 milionů korun.

 

Trolejbusy Škoda 32 Tr využívají za základ karoserie nové generace autobusů z produkce společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. Pohon trolejbusů typu 32 Tr zajišťuje asynchronní motor Škoda Electric se jmenovitým výkonem 160 kW. Maximální rychlost vozidla je 65 km/h.

 

Nízkopodlažní vozidla s rozvorem náprav 5900 mm mají celkovou délku 12.000 mm, šířku 2550 mm a celkovou výšku včetně sběračů 3370 mm. Interiér nabízí prostor pro až 95 cestujících, z nichž může být 35 sedících. Vedle klimatizace jsou součástí výbavy moderní informační systém a USB porty pro dobíjení mobilních zařízení.

 

 

 

„Nové vozy ve východočeském městě nahradí nejstarší trolejbusy typu Škoda 14 Tr, které se vyráběly od začátku 80. do konce 90. let minulého století. Trolejbusy 32 Tr pro Pardubice budou v souladu s moderními trendy vybaveny mimo jiné i klimatizací prostor pro cestující i řidiče,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr.

 

Škodovácké trolejbusy jezdí i v dalších dvanácti městech České republiky, například Hradci Králové, Teplicích, Plzni nebo v Ostravě. Celkem na tuzemský i zahraniční trh dodala Škodovka za dobu existence trolejbusové výroby více než 14 tisíc vozů a díky tomu jezdí české trolejbusy ve zhruba třiceti zemích světa – v Evropě, Asii a v severní Americe.

 

Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.