Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia: České ceny začínají i po faceliftu na 199.900,- Kč

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Modernizovaná Fabia dostala u příležitosti světové výstavní premiéry na autosalonu v Ženevě rovněž nové ceny pro domácí trh.

Fabia Easy startuje na ceně 199.900,- Kč, tedy na stejné částce, jako maximálně zlevněný model stejné specifikace před faceliftem. Fabia Easy je nabízena pouze se základní motorizací 1,2 HTP/44 kW (splňující nově normu EU5). Základní model má ve výbavě jen dva čelní airbagy, ABS, MSR, nebo sadu na opravu pneumatik.

Classic má standardně čelní a boční airbagy, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené a sklopné zadní sedadlo, tónovaná skla, nebo radiopřípravu se čtyřmi reproduktory. Za příplatek 10.000,-Kč dostanete klimatizaci Climatic a centrální zamykání.

Pozornost českých zákazníků má být věnována novému motoru 1,2 TSI (63 kW), který byl aktuálně cenově zvýhodněn ve všech výbavách a modelech (ceny v tabulce již zahrnují zvýhodnění). První verze 1,2 TSI (63 kW) Classic tak příjde na 249.900,-Kč, s klimatizací na 259.900,-Kč.

Novinkou je i silnější provedení motoru TSI se 77 kW, který je dodáván s příplatkem 35.000,-Kč proti zvýhodněným cenám verze se 63 kW. Revoluční změnou je pro Fabii nová dostupnost sedmistupňového DSG se suchými spojkami. Příplatek 35.000,-Kč je vzhledem k cenám DSG v Octavii příjemným překvapením, příplatek za DSG navíc obsahuje také stabilizační systém.

Škoda Fabia 2010 - Zážehové motory
Zážehové motory1,2 HTP1,2 HTP1,2 TSI (63 kW)1,2 TSI (77 kW)
Převodovka5M5M5M5M (7DSG)
Zdvihový objem [cm3]1198119811971197
Válce/ventily3/23/44/24/2
Nejvyšší výkon [kW/min-1]44/520051/540063/480077/5000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]108/3000112/3000160/1500–3500175/1550–4100
Max. rychlost [km/h]155163177191 (189)
Zrychlení 0-100 km/h [s]16,514,911,710,1 (10,2)
Komb. spotřeba [l/100 km]5,75,55,25,3 (5,3)
Cena Easy [Kč]199.900,----
Cena Classic [Kč]219.900,-234.900,-249.900,-284.900,-
Cena Ambiente [Kč]234.900,-249.900,-264.900,-299.900,-
Cena Elegance [Kč]-309.900,-324.900,-359.900,-
Cena Sportline [Kč]--289.900,-324.900,-

Stupeň výbavy Ambiente je mezi zákazníky Fabií nejvyhledávanější. Obsahuje navíc proti Classiku mj. elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, elektrické ovládání oken vpředu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a přední mlhové světlomety s funkcí Day Light. Za 10.000,- Kč navíc dostanete stejně jako pro Classic klimatizaci Climatic.

Nově se objevují v nabídce balíčky Sport I a Sport II vycházející z výbavového stupně Ambiente, jejichž součástí jsou sportovní sedadla, tříramenný kožený volant a 15" kola z lehké slitiny Antares, resp. MaxiDOT, autorádio Swing a elektronické systémy ESP a TPM. Každý balíček příjde na 10.000,-Kč.

Výbava Elegance má standardně 15" kola z lehké slitiny Antares, klimatizaci s elektronickou regulací Climatronic, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu (s dětskou pojistkou), výškově nastavitelná a vyhřívaná přední sedadla, multifunkční přístroj MAXI DOT, tempomat, čtyřramenný kožený volant, projektorové halogenové světlomety, mlhovky s funkcí Day Light a zadní parkovací senzory.

Výbava Sportline vychází z Ambiente. Navíc dostanete mj. 17“ kola z lehké slitiny Trinity nebo Kentaur, zatmavená skla, sportovní podvozek, tříramenný sportovní volant, kryty pedálů z ušlechtilé oceli nebo sportovní sedačky řidiče a spolujezdce s novou potahovou látkou ve střední části. Standardem je interiér Pulse (modrý nebo červený), černý podlahový koberec, nebo vkládané, barevně obšité tkané koberce s logem modelu. Nechybí multifunkční přístroj s displejem MAXI DOT, automatická klimatizace Climatic nebo rádio Blues s CD a MP3 přehrávačem.

Nejasno je v tuto chvíli jen v otázce základní naftové motorizace. Zatímco v tiskových materiálech se mluví o novém tříválci 1,2 TDI (55 kW), český ceník obsahuje čtyřválec 1,6 TDI (55 kW). Oba motory by se za běžných okolností zřejmě neměly na jednom trhu potkat, ale je pravděpodobné, že tříválec brzy obsadí pozici motoru pro modernizované verze Greenline.

Škoda Fabia 2010 - Vznětové motory
Vznětové motory1,6 TDI CR1,6 TDI CR1,6 TDI CR
Zdvihový objem [cm3]159815981598
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]55/400066/420077/4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]-230/1500–2500250/1500–2500
Max. rychlost [km/h]-176188
Zrychlení 0-100 km/h [s]-12,610,9
Komb. spotřeba [l/100 km]-4,24,2
Cena Easy [Kč]---
Cena Classic [Kč]314.900,-345.900,-365.900,-
Cena Ambiente [Kč]329.900,-360.900,-380.900,-
Cena Elegance [Kč]389.900,-420.900,-440.900,-
Cena Sportline [Kč]354.900,-385.900,-405.900,-

Karosářská varianta Fabia Combi je k dostání za příplatek 15.000,- Kč.

Ondřej Láník
Diskuze (41)
Avatar - dr.biker
4. 3. 2010 09:13
Re: Nekupujte Fabiu
Neveříš té ceně? Tak se podívej na konfigurátor Renaultu, Renault teď má agresivní cenovou politiku.
4. 3. 2010 06:39
Re: Hrozná cena !!!
Ja som pozeral na Thaliu a tiež hovorím rezolútne NIE. Nie že by mala zlú cenu, ale nekúpiš si do nej hoci elektrické okná dozadu, zadné sedadlá nejestvujú delené iba v jednom kuse, volant nastaviteľný iba výškovo. Rádio s max. dvomi reprákmi, iba dva airbagy a ďalšie za príplatok, o ESP môžeš akurát tak snívať. To už radšej priplatiť tých 2000,-€ za o generáciu novšieho a o pár stupňov lepšie vybaveného Fluence. Cena fakt nie je všetko.
4. 3. 2010 06:27
Re: Hrozná cena !!!
Ešte mi vysvetli, čo má podvozok Thalie spoločné s rozdielom ceny za lepšiu motorizáciu... ;-)
Avatar - twistedTSD
3. 3. 2010 21:41
Re: Nekupujte Fabiu
309 tis.?? no to nevim...mimochodem, clio je po liftu tak trochu priserka ;-)
Avatar - Ronault.
3. 3. 2010 18:54
Re: Hrozná cena !!!
No ale Thalia stojí na podvozku Clia 2, to sice nepatřilo k nejhorším, ale svá léta nezapře a celkově Thalia patří k tomu méně technicky dokonalému ve své třídě. Renault ji také nabízí jen na méně rozvinutých trzích a to ještě bere zákazníky Loganu.
Pokud konkurenta Fabie, tak rozhodně Clio III, které se Fabii bezevšeho vyrovná. Ono v této třídě nějak špatně ani vybrat nejde.