Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Combi a Sedan: Základ se 40 kW!

Ondřej Láník
Diskuze (42)
Toužíte-li po nejprodávanějším voze v ČR s karosérií kombi nebo sedan a máte současně hluboko do kapsy, bude pro vás možná zajímavá nová verze s nejslabším motorem 1.2 HTP (40 kW).

Toužíte-li po nejprodávanějším voze v ČR s karosérií kombi nebo sedan a máte současně hluboko do kapsy, bude pro vás možná zajímavá nová verze s nejslabším motorem 1.2 HTP (40 kW). Podle týdeníku Ekonom se začíná od pondělí 9.8.2004 vyrábět nový základní model delších Fabií současně s již dříve avizovaným faceliftem.

První oficiální informace Škodovky o inovované Fabii modelového roku 2005 nic o nové základní motorizaci delších verzí neříkaly, snad proto, aby se pozornost soustředila na nový design a provedené změny, které by mohly být snadno přehlédnutelné, v záplavě jiných "atraktivních informací".

Týdeník Ekonom v aktuálním čísle informuje o bilanci výroby tříválců za poslední půlrok. V roce 2004 bylo v Mladé Boleslavi vyrobeno 94 300 tříválců, z toho větší polovina (52 000 ks) v silnější 12 ventilové verzi (47 kW). Meziročně klesla produkce o více než 37000 ks tříválců a možná, že i to je stimul k rozšíření nabídky o nejslabší veri pro dlouhé verze. Tříválce jsou základní a nejrozšířenější motorizací Fabie, když Fabii s tříválcem objednává každý zhruba druhý zákazník. Další uplatnění nachází tříválce z Boleslavi v Seatech Ibiza a Volkswagenech Polo.

Podle Ekonomu je nově od 9.8. 2004 do výroby zaváděna Fabia Combi a Sedan s motorem 1.2 HTP (40 kW), se základní cenou 277 900,-Kč. Dosud platila logika, že delší Fabie s větším zavazadlovým prostorem měly v základní verzi jen silnější verzi tříválce (47 kW). Teď se nabídka rošiřuje, ale se slabším motorem a pravděpodobnějším vyšším zatížením (větší zavazadlový prostor) je třeba očekávat horší dynamiku jízdy. Podle výrobce umí nejlevnější sedan (combi) zrychlit z 0 na 100 km/h za 18,8 s (18,7 s) a jede nejvíce 151 km/h (153 km/h).

Ondřej Láník
Diskuze (42)