Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia R5 pro rallye získala homologaci FIA

Michal Fokt
Diskuze (10)
Závodní speciál na bázi nové Škody Fabia je připraven vyrazit na rallyeové tratě. Má pohon všech kol a přeplňovanou šestnáctistovku.

Závodní divize mladoboleslavské automobilky Škoda Motorsport oznámila, že její nejnovější soutěžní speciál úspěšně prošel homologačními zkouškami FIA a může tedy být nasazen do závodů. Model Fabia R5 je nástupcem modelu Fabia S2000, jenž se stal nejúspěšnějším závoďákem v dosavadní historii značky a novinka tedy má na co navazovat.

Škoda Motorsport postavil vůz podle regulí třídy R5, což jsou na základě produkčních vozů postavené vozy s hmotností minimálně 1230 kg, disponující pohonem všech kol sekvenční převodovkou a turbodmychadlem přeplňovaným benzinovým motorem o objemu 1,6 litru. Tým pracoval na vývoji nového modelu 15 měsíců a podíleli se na něm jezdci jako Jan Kopecký, Esapekka Lappi, Freddy Loix nebo Raimund Baumschlager.

Celkem bylo do homologace ujeto asi 10 tisíc kilometrů na nejrůznějších površích a za všemožných klimatických podmínek v České republice, Rakousku, Německu, Itálii, Francii, Řecku, Španělsku a Finsku a Škoda už nyní registruje spoustu zájemců z řad soukromých závodních týmů, které věří, že Fabia R5 naváže na fenomenální tažení modelu Super 2000. Škoda Motorsport navíc neopomíná zdůraznit, že to novince, postavené na bázi "dosud nejemotivnější Fabie", bude na závodních tratích velmi slušet.

Kdy zákazníci dostanou první vozy a kdy se Fabie R5 poprvé objeví na závodních tratích zatím nebylo oznámeno, intenzivně se na tom však už nyní pracuje.

Michal Fokt
Diskuze (10)
11. 4. 2015 01:24
Jsem hrdý
na všechny kteří se na vývoji tohoto auta podíleli a jsem neskutečně rád za Škoda Motorsport. Děkuji vám všem a držím palce :-)
Avatar - Ham.
9. 4. 2015 22:42
Re: Počítám že
Z ničeho, je to spešl konstrukce podle regulí FIA pro R5.
Vpředu samosvor, vzadu samosvor, vpředu McPherson, vzadu McPherson, třícestně nastavitelné tlumiče, 5 st. sekvence s integrovaným samosvorným mezinápravovým diferenciálem, 32 mm restriktor, cena cca 180000 eur
Avatar - Auto-fan
9. 4. 2015 21:21
Re: RS
To mas mozna pravdu...neni minimalni delka 4 m ? K tem Fabii v serii schazi 8 mm.
Avatar - Stejsn
9. 4. 2015 21:11
Počítám že
to asi nemá haldex, ale nějaký stálý náhon 4x4, zřejmě tedy koncernový. Z čeho je, nějaké quattro?
Avatar - JDM
9. 4. 2015 20:34
Re: Tak hodně úspěchů
no tak jaká byla konkurence ve třídě s2000 a jáká je v R5 . To už nebude sranda.