Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Favorit jako novodobé retro. Jak by se vám líbila verze Scout?

David Bureš David Bureš 29. 10. 2020 • 02:41
65
51
Zobrazit náhledy (65)
Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit Škoda Favorit

Favorit je mezi sběrateli dnes velice populárním vozem, když cena originálních kousků roste. Jak by vypadala jeho moderní interpretace?

Dnes už je to 33 let od chvíle, kdy se světu poprvé představila Škoda Favorit, oblíbený hatchback, jehož důmyslné prvky tak uchvátily ve Wolfsburgu, že Volkswagen projevil zájem o nákup o mladoboleslavské automobilce. I díky jeho popularitě se často spekuluje o oživení jména Favorit, co kdyby ale Škoda oživila model samotný? Jak by takový retro model mohl vypadat, navrhnul náš dvorní grafik Honza Lušovský.

Ten si musel poradit hlavně s osobitými prvky původního Favoritu, s nimiž si ostatně museli poradit designéři Bertone už při návrhu originálu. Jde samozřejmě o velké světlomety, jejichž tvar definoval jeho výrobce, firma Autopal, která odmítla vyrábět jakkoliv jinak tvarované řešení. I proto se autor exteriéru Favoritu Marc Deschamps zhrozil, že se celé auto musí navrhovat podle jeho světlometů. Původní návrhy totiž počítaly s nižšími světlomety, ale také třeba jiným sklonem čelního okno nebo modernějšími klikami dveří. Druhé zděšení slavného designéra pak přišlo v době, kdy vyšlo najevo, že kombi bude muset kvůli snížení nákladů použít stejné víko kufru jako hatchback.

Honza samozřejmě nápadná světla jako poznávací znak auta zachoval, udělal je však nižší a jejich výšku zdůraznil jakýmsi prolisem pod nimi. Velká světla ve stylu originálu nechal také na zádi, v tomto případě však akcentoval jejich rozdělení do čtyř prvků.

video

Zato maska už spíše odpovídá modernizovanému provedení ze začátku devadesátých let. Nízký chladicí otvor sice připomíná původní verzi, znak výrobce je ale uprostřed masky a ne kraji. 

Boky zůstávají hranatě přesně ve stylu původního auta, osobité jsou hlavně C sloupky. Zajímavostí jsou pak oplastované díly, zvýšená světlá výška nebo střešní ližiny. Honza přiznává, že chtěl udělat originální auto konkurující dnes módním zvednutým hatchbackům, jako je Dacia Sandero Stepway nebo Ford Fiesta Active. Jedním dechem ale dodává, že jde rovněž o jakýsi odkaz na originál. Také pro Favorit totiž šlo dokoupit plastové lemy blatníků nebo střešní příčníky.

Tak co, jak se vám vize moderní Škody Favorit líbí? My bychom si takovou stylovku v nabídce mladoboleslavské značky dovedli představit.

Navíc takový nápad ve výsledku nemusí být tak nereálný. Mateřský Volkswagen údajně chystá hned několik retro modelů, které v rámci rodiny elektromobilů připomenou některé jeho slavné modely, jako třeba minibus T2. A tak proč by se takovou myšlenkou nemohla inspirovat i Škoda. A u jakého jiného auta se inspirovat než u Favoritu, který na konci osmdesátých let určil po letech zoufání se zastaralou technikou její směřování pro další roky.

video

Související články

Témata
13. 11. 2020 13:53
Re: Doslo k omylu
Fostek je tady nejvostrejsi, ale konkurenci ma, to ne ze ne, takze se musi snazit
2. 11. 2020 14:17
Re: Re: na Favorit nesiahajte
Co se tyce motoru ve Favoritu, puvodne se planovala koupe licence od VW, jako to udelal Trabant a Wartburg. Dokonce existuji prototypy, kde se litr od VW zkousel.
Nakonec se ale zjistilo, ze po par upravach se da ze Skodovackeho OHV udelat motor, co bude lehci, levnejsi a silnejsi. Ve vysledku byl motor ve favoritu jeho asi nejsilnejsi stranka. Jen je skoda, ze se nepodarilo dostat do vyroby silnejsi 1.5
2. 11. 2020 14:11
Re: Re: Re: na Favorit nesiahajte
Pokud se bere jako konkurence Golf2 se zakladni vybavou, tak ty zapadni vozy az takovy zazrak taky nebyly.. vyssi verze na tom byly trochu jinak, ale pro ty nelze pocitat Favorit jako konkurenci, uz kvuli cene.
Kdyby to bylo vylozene mizerne auto, tak by ho VW/Skoda nedrzely v produkci do konce stoleti
Avatar - palix
31. 10. 2020 20:53
Re: na Favorit nesiahajte
Tak RX-7 je už úplne iná kapitola :-). MX-5 je oproti nej len taká hračka. V každom prípade si dajú záležať na každom aute, aby aspoň trochu chytilo človeka za srdce.
31. 10. 2020 11:17
Re: Re: Re: Re: Re: na Favorit nesiahajte
Aj na to bol recept, aj keď ja som ho využil až s Feldou - prudký šmykľavý kopec som nevyšiel, tak som sa pomaly vrátil pod kopec a auto som otočil. Spiatočka, a vyšiel som. ;-) Ale pravdu povediac to je už trochu extrém, to, čo nevyšiel Favorit, nevyšlo skoro žiadne auto s predným náhonom a váhou okolo tony.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud