Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Felicia dostala kompletní techniku Bugatti. Připomeňte si československou přestavbu

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Víte, že v Československu kdysi vznikla Škoda Felicia s kompletní technikou Bugatti? Připomeňte si historickou přestavbu.

Lidová kreativita a kutilství nezná hranic. Se „zlatými českými ručičkami“ totiž zvládnete vyrobit cokoliv, co vás zrovna napadne. V Československu to dokonce platilo až dvojnásob, protože s omezenými prostředky nebylo k dispozici vše, co by se vám zrovna líbilo, a to včetně sportovních aut. Naše tehdejší automobilová produkce byla v tomto ohledu pro smích, a tak se Čechoslováci snažili vymýšlet alternativy.

Dokonalou ukázkou je historická přestavba, kterou jsme našli při našem putování internetem. Originální Škoda Felicia z konce padesátých let letos oslavuje 65. výročí, takže je ideální příležitost připomenout si tu asi nejzajímavější, jaká kdy v Československu vznikla. Našli jsme ji na internetových stránkách nadšenců Felicia Coupe Klub CZ, sdružení majitelů sportovních škodovek.

Jeden z příznivců historických škodovek už před bezmála deseti lety poslal členům klubu ukázku unikátního díla svého dědy. Ten jedinečnou felicii zkonstruoval v roce 1967, když v Československu koupil historické Bugatti Type 40 z roku 1930 s platnými doklady, které bylo plně pojízdné, avšak bez originální karoserie. Rozhodl se tedy vozu sehnat jinou a náhodou se dostal ke karoserii nabouraného kabrioletu Škoda Felicia. Tehdy ani nebyl problém takovou přestavbu zapsat do technického průkazu.

Video se připravuje ...

Bugatti Type 40, předchůdce legendárního Bugatti Type 57, se vyráběl s 1,5litrovým řadovým čtyřválcem o 33 kW (45 koních) s čtyřstupňovým manuálem a maximální rychlostí až 121 km/h. Nejvýraznějším prvkem vozu je pak tradiční maska Bugatti ve tvaru koňské podkovy, jež překvapivě docela sedí k původnímu designu Felicie.

Unikátní přestavbu dědeček prodal někdy po roce 1970 a originální technika historického Bugatti žije dodnes. Údajně se nachází ve sbírkách pana Samohýla ze Zlína, který původní základ vozu použil při renovaci a vrátil automobil do původní podoby ze začátku třicátých let.

Doporučujeme

Lukáš Volšický
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - Stejsn
25. 3. 2024 13:18
Re: úroveň pisálků
a Haas.
23. 3. 2024 20:58
Re: úroveň pisálků
Tesat do kamene. Čestná výjimka je tady jen pan Dragoun! :yes: :yes: :yes:
23. 3. 2024 11:46
Re: úroveň pisálků
Naprosto souhlasím, jsou líní, neschopní, z veliké části nemají dostatečné technické vzdělání, píšou stylisticky hrozně a mnohdy jim dělá problém i pravopis. Sakra, na Samohýla snad kontakt mají, nebo mohou sehnat, ne? Jenže je to práce navíc, ono to takhle "stačí".

Když si člověk prolistuje staré Světy motorů z 60. nebo 70. let, tak ten rozdíl v erudici je prostě neuvěřitelný. Sice to byla strašná doba, ale tím spíš by se měli dnešní pisalci, kteří mají daleko víc možností, stydět.

Čest vyjimkám, pár jich je.
22. 3. 2024 19:45
Re: úroveň pisálků
Šasi s motorem si jako kluk pamatuji na tom dvorku v Humpolci, Pražská ulice (fotka 2) pod přístřeškem několik let. Později ho ten děda z článku - tehdy řidič autobusu - pan F.J. opatřil karosérií z Feldy a normálně s tím jezdil. Jeho bratr, prof. Z.J. měl, mimo jiné, tehdy Bentleye 3 1/2 litre, který podědil syn pana F.J. (pán ve světlé vestě) a MG.
https://veterani-humpolec.cz/co-bylo-019/
https://veterani-humpolec.cz/co-bylo-026/
https://veterani-humpolec.cz/co-bylo-005/
https://veterani-humpolec.cz/co-bylo-023/

Ve všech těch autech jsem jel.

Edit: Hlavně nadpis měl znít: Bugatti dostalo kastli z Felicie...když už. "Ten jedinečnou felicii zkonstruoval..." prdlajs zkonstruoval, jen dal kastli na kompletní podvozek s motorem. Auto bylo papírově pořád Bugatti.
Avatar - eLzyx
22. 3. 2024 18:56
úroveň pisálků
"Údajně se nachází ve sbírkách pana Samohýla ze Zlína, který původní základ vozu použil při renovaci a vrátil automobil do původní podoby ze začátku třicátých let."

Tohle mě zvedá ze židle, tyhle odfláklé články, čerpající jen z jednoho zdroje. To je takový problém zavolat Samohýlovi, jak na tom to auto je, jaký je jeho osud a jestli nemá fotky? Na stránkách muzea kontakt na správce je.

Úroveň novinařiny fakt brutálně upadá. Pak se nedivte, až takové články bude generovat AI. Bude to mít stejnou úroveň. Žádný přidaný obsah, žádná investigace, jen volně přepsaný původní text. To AI už zvládá také.