Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
Škoda Kushaq
100
Fotogalerie

Škoda Kushaq už se sériově vyrábí. Městské SUV je přizpůsobeno Indii

Značka Škoda převzala v rámci celého koncernu VW Group zodpovědnost za indický trh. První výsledek tohoto nového projektu se už sériově vyrábí.

Škoda Auto jako automobilka působící na různých kontinentech nabízí i různé modely přizpůsobené pouze lokálním trhům. Nově mezi ně patří také městské SUV Kushaq, přizpůsobené indickému trhu. Již dříve představený vůz se tento týden začíná sériově vyrábět.

„Zahájení výroby nového modelu Škoda Kushaq představuje pro naši značku začátek nové éry na indickém subkontinentu. Prostřednictvím modelu Škoda Kushaq zahajujeme produktovou ofenzívu se čtyřmi novými modely značek Škoda a Volkswagen," komentuje start výroby Thomas Schäfer, předseda představenstva mladoboleslavské automobilky. Vůz se měl přitom podle původním plánům začít vyrábět už dříve, pandemie koronaviru však jeho příchod na trh pozdržela.

Výrobu zajišťuje dceřiná společnost Škoda Auto Volkswagen India Private Limited v závodě Chakan v Púně. Jedná se o první výsledek projektu India 2.0, což je nová koncernová strategie pro indický trh, jehož obřího prodejního potenciálu VW Group v minulých letech nebyl schopný využít. Zajímavý trh přitom dostala na starosti právě automobilka Škoda Auto, která vyvíjí techniku i pro vozy prodávané v Indii se znaky mateřského Volkswagenu.

Klíčovou součástí strategie India 2.0 je platforma přizpůsobená podmínkám indického trhu, nazvaná MQB A0. Škoda Kushaq je přitom první sériový model, který ji používá. Do budoucna ji použije ještě nástupce indické Škody Rapid a dva odvozené modely Volkswagenu, kompaktní sedan a SUV nazvané Taigun.

“Dosáhli jsme vysoké úrovně lokalizace až 95 procent a globalizujeme tím dovednosti indického vývoje a výroby," doplňuje k architektuře Gurpratap Boparai, výkonný ředitel ve společnosti Škoda Auto Volkswagen India Private Limited. Právě lokalizace výroby je rozdíl proti dosavadnímu stavu, kdy Škoda velkou část komponent pro indickou montáž dováží z Evropy. Navíc už podstatná část vývoje probíhala přímo v Indii, v Technologickém centru v Púně, otevřeném v lednu 2019, což pomohlo snížit vývojové a výrobní náklady.

Kushaq navíc díky svébytné technice je lépe přizpůsoben podmínkám indického trhu a požadavkům tamějších zákazníků, což se ukázalo jako snazší řešení než v případě úpravy hotového základu. Kushaq je cílové destinaci mimo jiné uzpůsoben nejen celkovým naladěním, ale také vybranými detaily. Má na vrchu palubní desky speciální odkládací prostor na amulet nebo vysokou kabinu, aby se v něm dalo jezdit v turbanu. Je tu i výkonnější klimatizace nebo ventilované sedačky, naopak vyhřívané sedačky nebo škrabka ve víčku nádrže kvůli lokálním teplotám chybějí.