Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má nový opravárenský areál v Plzni

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
V areálu Škody v Plzni byla v posledních srpnových dnech zprovozněna nová technická základna Plzeňských městských dopravních podniků.

Jedná se o nejmodernější opravárenský areál a zároveň o jeden z největších projektů partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP projekt – Public Private Partnerships) v České republice. Nové depo bude v současné době sloužit 112 autobusům a 86 trolejbusům.

Michal Kraus, předseda představenstva PMDP uvedl, že bývala vozovna v Cukrovarské ulici sice poskytovala zázemí vozům, řidičům i mechanikům 115 let, ale dlouhodobě nesplňovala požadavky pro bezpečné parkování vozidel MHD a pro rozvoj technologického zázemí servisu vozů.

Stavba nového areálu, umožňujícího nasazení moderních a ekologických technologií v oblasti servisu vozidel, trvala zhruba dva roky. K zprovoznění nového depa pro autobusy a trolejbusy pak došlo s ročním předstihem. Josef Bernard, generální ředitel společnosti Škoda Transportation, dále dodal, že nový areál patří k tomu nejmodernějšímu, co se ve střední Evropě v tomto oboru využívá.

V nové dopravní základně, jejíž plocha je více než 116.000 m2, jsou umístěny zejména haly pro provádění servisu vozidel, strojní myčky, lakovací boxy, skladovací prostory, čerpací stanice a další vybavení.

Dále jsou součástí zastřešená stání pro trolejbusy a parkoviště pro autobusy včetně zařízení pro předehřevy motorů. Zajímavou součástí stavby je více než 250 metrů dlouhá zastřešená zkušební trať pro trolejbusy - jediná krytá zkušební trolej v Evropě.

Do nové základny, která je umístěna v části škodováckého areálu u Karlova, směřují z Borské ulice dva nově vybudované vjezdy, jeden pro trolejbusy, druhý pro autobusy. Zcela byla eliminována místa, kde by mohlo docházet ke křížení pohybu vozidel.

V administrativní čtyřpodlažní budově bude kompletní technické zázemí, školící prostory, šatny a sociální zařízení. Součástí budovy bude také stravovací zařízení a archivy.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)