Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má za sebou prodejně nejlepší měsíc v historii

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Prodej v prvním čtvrtletí vzrostl meziročně o 21,4 %. V březnu Škoda prodala 85 tisíc vozů.

S 85.000 prodanými vozy (v uplynulém roce: 74.900 vozů) dosáhla Škoda v březnu 2011 nejlepšího měsíčního prodejního výsledku ve své historii a podstatného nárůstu oproti předchozímu roku. Nikdy předtím neprodala značka za jediný měsíc více vozů než ve třetím měsíci roku 2011.

Podnik tím korunoval silné první čtvrtletí 2011, v němž prodeje vzrostly celkem o 21,4 % na 217.100 vozů (leden - březen 2010: 178.900 vozů).

Celosvětově největší počet dodávek zákazníkům patřil v březnu 2011 Octavii (34.200 vozů, meziročně +15,2 %), kterou následovala Fabia (27.300 vozů, + 17,6 %), Superb (11.700 vozů, + 37,3 %), Yeti (7.000 vozů, + 37,7 %) a Roomster (3.700 vozů, + 12,8 %).

„I nadále si na našich trzích vedeme velice dobře a očekáváme, že i za celý rok 2011 naše prodeje oproti předchozímu roku podstatně vzrostou“, prohlásil Jürgen Stackmann, člen představenstva společnosti ŠKODA pro oblast prodeje a marketingu. „Náš růst v zásadě přichází ze všech trhů. Největší dynamiku zaznamenávají i nadále růstové země Rusko, Indie a Čína. Na základě těchto výsledků počítáme s tím, že celosvětový automobilový trh v tomto roce ještě dále poroste.“

Na českém trhu Škoda v březnu 2011 prodala 5.100 vozů. Nejprodávanějším modelem značky zůstává s velkým náskokem Octavia Combi. Oblíbené kombi navíc ve svém segmentu jasně vede českou statistiku registrací.

I na dalších trzích střední a východní Evropy drží automobilka vysoké tempo růstu a dosáhla v březnu vysokých přírůstků. V Maďarsku prodeje vzrostly o 10,8 %, ve Slovinsku o 22,1 % a na Ukrajině o 54,0 %.

Na západoevropském trhu se značce v březnu 2011 dařilo s celkem 41.100 prodanými vozy dále posílit svou pozici. Prodeje oproti předchozímu roku vzrostly o 8,8 %. V Belgii přitom dosáhla Škoda s necelými 2.500 prodanými vozy nového historického prodejního rekordu. Dynamický byl i vývoj v Nizozemsku, nárůst zde činil 133,1 %. Také ve Švýcarsku byl růst o 26,4 % nadprůměrný.

Mimořádně dynamicky se znovu vyvíjely prodeje české automobilky na rostoucích trzích Ruska, Indie a Číny. Na všech třech trzích ŠKODA v březnu podstatně překonávala vývoj příslušných celkových trhů. Jak v Rusku s více než 5.500 prodanými vozy (plus 88,2 %), tak i v Indii s více než 3.000 vozy (+ 46,3 %) vzrostl odbyt na nový měsíční rekord.

V Číně Škoda prodala 19.500 vozů, tj. meziroční nárůst 21,4 % (březen 2010: 16.000 vozů). Nejžádanějšími modely na čínském trhu byly Octavia (+ 13,7 %) a Fabia (+ 24,1 %).

I další mimoevropské trhy se v březnu vyvíjely velice pozitivně: mezi nimi vynikají prodeje v Turecku (+ 97,4 %), v Izraeli (+ 21,8 %) a v Austrálii s nárůstem o plných 100 %.

Ondřej Láník
Diskuze (5)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
8. 4. 2011 17:50
Re: Zadny komentar?
No to víš, oni se ti "chytráci" vždycky objeví jen ve velmi ojedinělém případě a to když je nějaká kritická nebo špatná zpráva o Škodě, hlásí-li se úspěch, tak je ticho. však to znáš, úspěch se v ČR neodpouští...
Avatar - twistedTSD
8. 4. 2011 15:13
Re: Zadny komentar?
:yes:
Avatar - Slavek-TDM
8. 4. 2011 13:37
Zadny komentar?
To me tedy prekvapuje. Za me jednoduse: :yes: A jen vic takovych zprav :-)