Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda
Škoda
Škoda
Škoda
44 Fotogalerie

Škoda: Modernizované showroomy do roku 2016

Modernizace jednotlivých prodejních a servisních míst je součástí takzvané Růstové strategie automobilky. Završena bude do konce roku 2015, přičemž do roku 2018 chce Škoda prodávat na 1,5 milionu aut.

Automobilka Škoda modernizuje prodejní zastoupení podle designu svých nejnovějších modelů. Obměna se týká více než 5.300 obchodních míst na celém světě, hotová má být do konce roku 2015. V atraktivnějších prodejních a servisních prostorech má být dostatek místa na prezentaci všech modelů značky. Díky nové architektuře má uspořádání autosalonu působit podstatně mladším a dynamičtějším dojmem než dnes.

Showroomy dostanou velké prosklené plochy, které pomohou se zpříjemněním prostředí. V duchu současného stylu automobilky budou budovy kombinovat bílou barvu se svěží zelenou, uvnitř se objeví také dřevo. Veškeré vnitřní vybavení se dodává do všech dealerství od stejných značek, například dlažba pochází z Itálie, židle ze Švýcarska a nábytek z Čech.

Všechny budovy mají použít zelený vstupní portál před světlem zalitým proskleným průčelím, který doplní tmavě šedá fasáda a bílý fasádní pás, lemující boční a horní hranu čela budovy. Vedle vchodu bude umístěna velkoplošná obrazovka LED formátu od 4 x 4 do 8 x 8 metrů nebo banner prezentující modely značky, na boku budovy se objeví velké logo značky. Tyto prvky mají vylepšit viditelnost budovy tak, aby zákazník prodejce snáze našel.

„V posledních letech jsme masivně investovali do modernizace a rozšiřování naší modelové řady. Nový vzhled našich obchodních míst teď vytvoří ideální rámec pro prezentaci našich vozů zákazníkům,“ říká k modernizaci showroomů Václav Koucký, vedoucí marketingu a strategie Škoda Auto Česká republika. Architektem nového designu showroomů se stal Jaromír Kuhn.

Vnitřek modernizovaných showroomů má umožnit rychlou, přímou a jednoduchou komunikaci se zákazníkem. Design je plně podřízen funkci, zákazník se uvnitř má snadno zorientovat. „Prodejní místo je pro zákazníka hlavně místem zážitku,“ tvrdí Koucký.

Hned u vchodu bude zákazník přivítán, aby nemusel sám vyhledávat prodejce. Před stěnou proti vchodu značky bude prezentován nejnovější model značky. Vystavený vůz tu bude stát na čestném místě, na vyvýšené ploše.

Důležitou součástí zastoupení bude konfigurátor vozů. Díky diodové obrazovce si zákazník bude moci prohlédnout modelovou paletu značky a s pomocí prodejce si bude moci individuálně sestavit auto podle svých představ. V showroomech nebude chybět ani čekací zóna s dětským koutkem nebo produktová stěna prezentující značku včetně aktuálního značkového zboží.

Na nový design už přešla první pilotní místa. Ten úplně první byl otevřen již v roce 2011 ve švýcarském Curychu, krátce po představení současného loga značky. V Česku se jako první převléklo do nového kabátu dealerství Auto Brejla v Praze, letos pak Olfincar v Hradci Králové a Auto Styl v Praze (původní showroom z roku 1995). Z něj přinášíme fotografie, přičemž jde o 55. showroom v řadě. Jeho přestavba stála přibližně 20 milionů korun, za další tři miliony se pořídilo vnitřní vybavení. Do konce roku se objeví ještě čtyři nové salony, celkem jich letos vznikne jedenáct. Napřesrok se předělají pražský Auto Jarov a Havex v Kosmonosech.