Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Motorsport zastavila objednávky na Fabii Rally2 evo

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)

Současné problémy světového automobilového průmyslu ovlivňují i segment motosportu.

Tým Škoda Motorsport pozastavil výrobu dalších vozů Fabia Rally2 evo a nebude přijímat žádné nové objednávky kvůli problémům s dodavatelským řetězcem spojeným s pandemií koronaviru. Tuto zprávu publikoval americký odborný web www.dirtfish.com. 

Fabia R5 debutovala v rallye koncem dubna 2015 na Rallye Šumava Klatovy, kde s ním posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler vyhrála. Ve své kategorii se stala s modelem R5 i jeho následovníkem Rally2 evo nejúspěšnější značkou na světě. V současné době není oficiálně zastoupena v soutěžích, ale spolupracuje s řadou zahraničních týmů. Jeden z nich, německý Toksport dovedl Nora Andrease Mikkelsena v letošním roce k titulu ve světovém šampionátu WRC2 a v mistrovství Evropy. Kromě toho pokračuje Škoda s přípravou vozů pro třídu RC2.

V dopise, který rozeslala svým klientům a pod kterým jsou podepsáni šéf Škoda Motorsport Michal Hrabánek a vedoucí zákaznického programu David Jareš, se mimo jiné uvádí, že … „máme určité potíže, které nám brání uspokojit poptávku po naší produkci Škoda Fabia Rally2 evo“. Takhle cituje z dopisu web www.dirtfish.com.

Oslovili jsme Michala Hrabánka, který pro náš web vzniklou situaci komentoval. „V současné době jsme se rozhodovali mezi dvěma variantami. První byla pozastavit objednávky, abychom ušetřili náhradní díly, které máme pro současné klienty. Druhou možností bylo vyrábět a prodávat dál, ovšem s rizikem, že nebudeme moci v případě potřeby uspokojit současné zákazníky, kterým jsme prodali již přes čtyři sta vozů. Zvolili jsme první možnost, která nám připadá více ohleduplná k zákazníkům současným, a věříme, že i k těm, kteří se našimi klienty stanou. Bohužel aktuálně nemůžeme říci, jak dlouho vzniklá situace potrvá,“ uvedl Michal Hrabánek.

Škoda se sice stala prvním výrobcem, který pozastavil výrobu nových soutěžních vozů, ale není první, kdo má problémy spojené s nedostatkem dodávek. Již v srpnu přiznal tovární tým Hyundai, že má potíže s vyřizováním objednávek pro model i20 N Rally2 kvůli celosvětovému nedostatku hliníku, oceli, polovodičů a elektroniky.

Foto: Ivo Nesrovnal, Ivo Prieložný a Lukáš Chum

Michal Štěpanovský
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - KANKUNEN
3. 11. 2021 10:01
Cože, to je blbost
ten poměr mezi množstvím materiálu a cenou dílu je tak obrovský, že se to každému vyplatí dělat dál a dál. I na moje STI stojí kotouče + desky 20t a váží to jen trochu víc než na nějakou sériovku.