Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi se otevírá

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 23. 11. 2012 • 18:15
27
28
Zobrazit náhledy (27)
Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda Škoda
Muzeum automobilky Škoda se po celkové přestavbě otevírá veřejnosti. Historii mladoboleslavské automobilky představují automobily, dokumenty a filmy uspořádané na moderní výstavní ploše v historických výrobních halách.

Nové Škoda Muzeum se otevírá po přestavbě dlouhé přibližně devět měsíců a je koncipováno jako výkladní skříň značky na třídě Václava Klementa. Návštěvníkům je k dispozici více než 1.800 m2 výstavní plochy.

Na návštěvníky zde nyní čekají tři tématické oblasti se 46 historickými automobily, několika stovkami jednotlivých exponátů a historických filmů, fotografií a dokumentů. Hlavní obsahovou myšlenku tvoří podle materiálů muzea souzvuk Evoluce, Tradice a Preciznosti.

První sekci pojmenovanou Evoluce tvoří především 14 významných milníků v historii mladoboleslavské automobilky od prvního jízdního kola L&K až po koncept Škoda VisionD. Jízdní kolo, motocykly a automobily jsou zde chronologicky seřazeny a nabízejí pohled na vývoj techniky i designu od počátku motorismu až po současnost. Časové zařazení strojů zajišťují filmy, které jsou promítány na širokoúhlých monitorech za nimi. Upřesňující informace jsou navíc na obrazovkách přímo u vozů.

Největší atrakcí první sekce se má stát tzv. „autoregál“. V něm je umístěna dvacítka vozů z historie značky podobně jako mají sběratelé uloženy modely v poličkách. Vozy v produktové chronologii i v autoregálu doplňuje takzvaná galerie techniky s mnoha exponáty, obrázky a dokumenty.

V druhé expozici s označením Tradice jsou středem pozornosti hodnoty a postoje značky Škoda. Návštěvník se zde na příkladu jednotlivých párů vozidel z různých epoch dozví, v čem spočívá hodnota značky Škoda.

Třetí expozice se věnuje Preciznosti při výrobě a restaurování vozů. Filmy, dokumenty, velkoplošné obrazové stěny a alba k prolistování umožňují nahlédnout do výroby. Vlastní kino muzea promítá filmy ze současného výrobního závodu. Na ploše věnované restaurování jsou umístěny automobily v různých stupních renovace.

Uprostřed všech výstavních prostor je nové Laurin & Klement Forum. Tento multifunkční sál na ploše 930 m2 nabízí prostor pro zhruba 600 osob. Díky pohyblivému multifunkčnímu pódiu a hledišti je připraven plnit nejrozmanitější funkce.

Novým gastronomickým lákadlem města i regionu se má podle materiálů Škoda Muzea stát Café-Restaurant Václav. Ten má hostům nabídnout kvalitní pokrmy i nápoje a příjemnou atmosféru. Zájemce o suvenýry s tématikou značky Škoda uspokojí muzejní obchůdek.

V budoucnosti se má stát součástí muzea i dětská zóna o rozloze 254 m2, v níž budou moci malí návštěvníci sbírat první závodnické zkušenosti za volantem odstrkovadla.

Škoda Muzeum je stále umístěno v budově, která je součástí více než stoletého továrního komplexu. Ten vznikl v letech 1898 až 1912. Samotná třípatrová průmyslová budova muzea z počátku dvacátého století byla původně místem výroby motorů, později dlouhá léta sloužila jako správní komplex a od roku 1995 v ní působí Škoda Muzeum.

Během právě dokončené přestavby byl téměř celý interiér muzea vybourán a nově uspořádán.

Celá technická infrastruktura je nová: ať už se jedná o elektrickou instalaci, vzduchotechniku, topení nebo klimatizaci. Bylo nutno natáhnout více než 100 kilometrů elektrických kabelů a tři kilometry topenářských trubek. Omlazení se dočkal i exteriér budovy, který byl nově omítnut. Nové barevné uspořádání budovy je provedeno v kombinaci bílé a šedé barvy.

Novinkou je osm bannerů o rozměrech 75 x 250 cm, upevněných na budově směrem k hlavní ulici (Tř. Václava Klementa). Bannery se budou vždy vztahovat k aktuálnímu tématu a budou například informovat o mimořádných výstavách.

Nově uspořádaná plocha před muzeem je orientována kolmo k hlavní silnici. Vedle hlavního vchodu pokračuje galerie dalším velkým oknem, umožňujícím nahlédnout do expozice.

Související články

Témata
Avatar - šmoula nešika
24. 11. 2012 16:52
Re: Hm
Ano. Na netu moc obrázků ke škodováckým šasím není :-( (asi to bude i tím, že od Populara se stihlo změnit možná tak odpružení na přední nápravě, kastle, interiér, objem motoru a pár drobností). Teď si bude člověk moct podvozky a motory prohlédnout z dostatečné blízkosti, takže třeba i zjistí, jak to fungovalo. :-)
24. 11. 2012 12:35
Re: muzeum škoda
Povídej copak se Ti tam stalo?a ohledně vstupného 70 KČ za dospělého Ti přijde moc?
24. 11. 2012 09:50
Re: muzeum škoda
Co se špatného událo v muzeu?Já jak jsem tam byl tak tam protivný jeden zaměstnanec, ale to už je dávno.
V kopřivnici je to super, to je fakt, rozhodně lepší jak v MB.
Avatar - Sonny Crockett
23. 11. 2012 19:57
Re: Hm
Jo, pravda s těma podvozkama. Když jsem viděl u známého stavbu veterána a prohlížel si komplet zrenovované šasi s motorem, tak mi bylo líto, že dnešní auta už postrádaj takovou kouzelnou jednoduchost.
23. 11. 2012 18:37
muzeum škoda
Po špatné zkušenosti ze Muzea Škoda v roce 2006, mě tam už nikdo nedostane , ani nyní to není lepší spíš horší a k tomu ještě určitě drahé vstupné.
Děkuji Ne .
Půjdu raději do Muzea Tatry v Kopřivnicích.
Články odjinud