Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 1,8 TSI (118 kW): Proti 2,0 FSI příplatek jen 5.000,-Kč

Ondřej Láník
Diskuze (30)
V modelové nabídce Škody Octavia se brzy objeví nový přeplňovaný motor 1,8 TSI, který nahradí ve většině verzí atmosférický motor 2,0 FSI. Vyšší výkon a nižší spotřeba bude u Škody stát jen 5 tisíc korun navíc.

V minulém roce představila Škoda Auto novou motorizaci v Číně, letos v Ženevě se dočkala také Evropa a jsme jen týdny od okamžiku, kdy se na českých silnicích objeví první vozy. Pod kapotou Octavií se usadí nový motor z konstrukční kanceláře Audi. Škoda v krátké tiskové zprávě uvedla, že nový přeplňovaný motor zaujme místo dosud používaného čtyřválce 2,0 FSI s výkonem 110 kW (150 k). Audi tento motor představilo loni v Paříži jako 1,8 TFSI, Škoda používá jednodušší zkratku TSI.

Další informace jsou prozatím neoficiální, resp. jejich zdrojem je specifikace a tiskové informace Audi. Motor má vyhovovat požadavkům na vysoký výkon a točivý moment již v nízkých otáčkách, hladký a tichý chod, minimální vibrace a nízkou spotřebu.

Výbavu nového motoru popisuje Audi následovně: šestiotvorové vstřikovače pracují s tlakem zvýšeným na 150 barů, které zaručují přípravu homogenní směsi ve válcích, vodou chlazené turbodmychadlo K03 od firmy Borg Warner zkracuje odezvu na sešlápnutí plynu, motor je vybaven vyvažovacími hřídeli a variabilním časováním sacích ventilů. O pohon rozvodů se v 1,8 TFSI stará speciální bezúdržbový ozubený řemen.

Motor 1,8 TFSI s kompresním poměrem 9,6:1 ve vozech Audi dosahuje nejvyššího výkonu 118 kW v rozsahu 5000 až 6200 otáček, již v 1000 otáčkách je k mání točivý moment 165 Nm, přičemž extrémně plochá křivka vrcholí hodnotou 250 Nm v pásmu 1500 až 4200 ot/min. Tyto parametry umožňují ekonomické zpřevodování, takže kombinovaná spotřeba v Audi A3 s manuální převodovkou činí jen 7,3 l/100 km. Vzhledem k nabízeným výkonům a zdvihovému objemu nabízí velmi nízkou spotřebu tohoto motoru také SEAT v modelu Altea XL, kde má 1,8 TFSI/118 kW shodnou kombinovanou spotřebu jako základní 1,6/75 kW.

V Číně byl loni motor v Octavii prezentován ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic, v Ženevě uvidíme nejspíše verzi s ručně řazenou převodovkou.

Výroba čtyřválce 1,8 TFSI, který je předurčen k plnění nejpřísnějších emisních norem po celém světě, probíhá v maďarském Györu a čínském Dalianu.

Ceny a srovnání technických parametrů jsou v následující tabulce.

Škoda Octavia 1,8 TSI nahrazuje 2,0 FSI
MotorOctavia 1,8 TSIOctavia 2,0 FSIOctavia Combi 1,8 TSIOctavia Combi 2,0 FSI
Zdvihový objem [cm3]1798198417981984
Válce/ventily4/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]118/5000-6200110/6000118/5000-6200110/6000
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]250/1500-4200200/3500250/1500-4200200/3500
Max. rychlost [km/h]223213222212
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,19,38,29,4
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,67,4*7,6
Cena Ambiente [Kč]584.900,-579.900,-624.900,-619.900,-
Cena Elegance [Kč]624.900,-619.900,-664.900,-659.900,-
Cena L&K [Kč]759.900,-754.900,-799.900,-794.900,-

Ondřej Láník
Diskuze (30)
18. 5. 2007 20:45
Re: 4x4 ??
18. 5. 2007 14:28
Re: 1.8 TFSI vs. 2.0 TFSI
Ano... Ale nemylsím tohle. To vše znám.

Ale 1.8 TFSI má např. Turbo chlazené vodou je konstrukčně trochu výše... Tím jej lze i lépe tunit.

Ale v nových modelech spíše Audi vyuřívá 1.8 TFSI než 2.0. Např. nová A4 apod.
18. 5. 2007 11:27
Re: Povinné ručení
Myslím že fabia RS dostane 1.8TSI,už jen díky názvu škoda naznačuje,že 1.4TSI nedostane :-(
To povinný ručení je super,mám oktávku 1.6FSI,kdybych se rozhodoval teď,tak bych už váhal :yes:
17. 5. 2007 21:15
Re: TFSI není TSI
Je to tak...škoda používá zkratku TSI,což je jen další důkaz,že škoda na 1.4TSI nemá nárok :-(
17. 5. 2007 19:58
1.8 TFSI vs. 2.0 TFSI
Mě by zjímalo kdy po vzoru 1.8 modernizují i 2.0...

Jinak mě zarazilo, že Audi dává přednos 1.8 před 2.0. :-(