Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy

Ondřej Šuch
Diskuze (90)
Jak se snáší turbodiesel 1,9TDI s dvouspojkovou převodovkou DSG? Má boleslavské kombi na konkurenci ze střední třídy? A kolik se toho vejde do zvětšeného zavazadelníku?

Zástupci automobilky mají možná pravdu, když za konkurenty nové Octavie Combi označují kromě zástupců nižší střední třídy i třeba Ford Mondeo nebo Opel Vectra. I bez světel v autosalonu vypadá na běžném parkovišti nové boleslavské kombi přece jen o trochu větší. Pohled do ceníku začínajícím motorizací 1.4/55 kW sice uvede zpět do reality, i tak je ale trend růstu na kombi ještě patrnější než na liftbacku.

Geny předchozí generace ale vůz neztratil. Často diskutovaná rychlejší křivka střechy na zádi neznamená, že by ze stěhovacího kombíku učinili designéři něco jako Alfu Sportwagon. Spolu s „véčkem“ na kapotě je to do značné míry ústupek jinak značné optické rozložitosti a tíze auta, podpořené vysoko umístěnou spodní hranou oken.

Ale kombi se kupují kvůli čemusi jinému než estetizujícímu hloubání. Po otevření pátých dveří je za relativně nízko položenou hranou k dispozici základních 580 litrů zavazadlového prostoru, pod podlahou se navíc ukrývá plnohodnotné náhradní kolo. Sklopením sedadel a opěradel, dělených v poměru 1:2 vznikne prostor pro náklad o objemu 1620 litrů, bohužel s tradičním schodem. Pod bočními okny se dají vyklopit háčky na zavěšení tašek, roleta se umí svinout sama, pokud ji (třeba loktem, protože v rukách máte tašky) stlačíme dolů a uzavíratelné výklenky v bocích karoserie lze využít pro zvětšení šířky zavazadelníku. Podobně jako u Volva V50 je (za příplatek) k dispozici i odkládací prostor na deštník v krytu rolety zavazadelníku.

Jízda s Octavií Combi se nijak výrazně neliší od liftbacku. Zadní víceprvková náprava odvádí v zatáčkách slušnou práci a odpružení i prázdného bylo poměrně komfortní. Panické brždění ani náhlé změny směru nevyvedly vůz ze stability, charakter vozu je neutrální, v extrémních situacích lehce přetáčivý. Největší kuriozitou je námi testovaná motorizace 1.9 TDI/77 kW v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou DSG. Dvouspojkové agregáty jsou totiž jedinou automatickou volbou k turbodieselům, takže zmíněný motor lze koupit jen s pětistupňovým manuálem nebo DSG. Naopak zážehové jednotky (kromě 1.4) jsou kombinovatelné pouze s klasickými šestistupňovými automaty a ani k 2.0FSI/110 kW si DSG nekoupíte. Bohužel...

I když si nemyslím, že tato exotická kombinace motoru a převodovky bude mít na českém trhu dost popularity, je svezení s ní zážitkem z rodu těžko zapomenutelných. Typický zvuk TDI kombinovaný se silným tahem odspodu a nulovými prodlevami v řazení způsobuje, že vůz velmi plynule akceleruje. Zvláště ve sportovním režimu se tak z ekonomického motoru stává bezmála sportovní nářadí s osmilitrovou spotřebou…

A jako tradičně, počkejme na skutečný test. Pokud byste chtěli s novým kombi z Boleslavi něco vyzkoušet, napište to jako námět do diskuse.





komerční sdělení:

Nová služba nejen motoristům: www.prevodleasingu.cz

Vrácení vozu vázaného smlouvou leasingové společnosti bývá zpravidla nevýhodné a převedení leasingové smlouvy na nového majitele se jeví jako jednoznačně lepší a mnohdy i finančně výhodné řešení jak pro stávajícího, tak pro nového majitele. Od 1. listopadu funguje na portálu www.prevodleasingu.cz nová progresívní služba. Prezentace nabídek na portálu je do 31.12.2004 navíc bezplatná.

Ondřej Šuch
Diskuze (90)