Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia čtvrté generace: Takto bude vypadat!

Jiří Baborský
Diskuze (47)

Do představení nové Škody Octavia zbývá ještě rok, nám už se ale podařilo zjistit spoustu informací a známe i její podobu.

V souvislosti se Škodou se aktuálně diskutuje hlavně o nástupci rapidu. O jeho podobě mnohé napoví studie Vision RS, chystaná pro říjnový pařížský autosalon. Současně ale finišuje vývoj příští generace octavie – na internetu se množí snímky zamaskovaných prototypů, nejrůznější spekulace a kresby. Nám se podařilo vyzpovídat zdroje, které již čtvrtou octavii viděly na vlastní oči, a s pomocí dalších informátorů jsme sesumírovali všechny dosud známé střípky o chystané důležité novince.

Předně už je téměř jisté, kdy přijede. Podobu nové octavie a první podrobnosti bychom měli poznat koncem roku 2019, prodej ale odstartuje až počátkem roku následujícího. Neobvyklé je, že přednost dostane oblíbenější verze Combi, liftback dorazí se zpožděním.

Náš ilustrátor se pokusil překreslit vyprávění očitých svědků a všichni se shodují na jednom. Určitě se vrátí k jednodílným světlometům, které mají mít tvar blízký trojúhelníku. Na strmé čelní stěně se objeví maska nového střihu s výraznějším chromovaným rámečkem, podobná té, jakou uvidíme na konceptu Vision RS a nástupci rapidu. Koncové svítilny budou rozvíjet design použitý u karoqu, vsadí tedy na štíhlý tvar a horizontální uspořádání. Na obou koncích vozu se prosadí technologie LED. Octavia by se měla dočkat dokonce adaptivní funkce Matrix LED, která dokáže zhasínáním jednotlivých segmentů vykrývat protijedoucí vozidlo tak, aby nedošlo k oslnění, zatímco na zbytek vozovky pouští plný výkon dálkových paprsků. U základní výbavy ale předpokládáme zachování levnějších žárovek.

Technickým gruntem octavie bude bez překvapení zmodernizovaná modulární platforma MQB koncernu Volkswagen. Počítá se s nárůstem celkové délky minimálně o tři centimetry, takže by měla octavia přerůst hranici 4,7 metru. První spekulace hovoří o dvacetilitrovém nárůstu objemu kufru na 610 l u limuzíny a 630 l u kombi.

Výbava se má posunout do luxusnější sféry, v nabídce bychom měli narazit na všechny nejmodernější prvky mateřského koncernu. Slyšeli jsme o elektrické parkovací brzdě, hlasovém ovládání, průhledovém displeji nebo poloautonomním řízení. Za tím si představte adaptivní tempomat zvládající zastavení i rozjezdy a schopnost dlouhodobějšího samočinného vedení auta v jízdním pruhu bez zásahu řidiče.

Hlavní proud pohonných jednotek nepřinese žádná překvapení a bude v podstatě kopírovat agregáty Euro 6.2, nastupující do octavie v těchto dnech.

Základní úlohu zastane tříválec 1.0 TSI, následovaný čtyřválci 1.5 TSI a 2.0 TSI, jehož nejsilnější verze poskytne koně sportovně laděné Octavii RS. Ta se opět představí i s dieselem, aplikace dvouturbové varianty (viz chystaný Kodiaq RS) je ale s otazníkem. Pravděpodobněji se jeví sázka na nejvýkonnější 2.0 TDI s jedním turbem. Jeho slabší modifikace pokryje v doprovodu 1.6 TDI paletu běžných dieselů. U některých motorů se dočkáme mild-hybridní techniky, tedy 48V systému schopného rekuperovat brzdnou energii a uloženou elektřinu následně využít jako pomocný zdroj při akceleraci.

Zásadní novinky nabídne škála alternativních pohonů. Pokračovat bude verze CNG. Dosud stavěla na starším benzinu 1.4 TSI, další evoluce použije za základ nastupující 1.5 TSI. Na něm má stavět také revoluční novinka v kariéře českého bestselleru, a sice ze zásuvky dobíjený plug-in hybrid. Třešinkou na dortu ekologických pohonů se pak stane plně elektrická octavia. V podstatě tedy můžeme říci, že Škodovka nabídne s odstupem jedné generace to, co na zákaznících otestoval aktuální Volkswagen Golf GTE, respektive e-Golf.

Motory pro příští octavii

  • Benzin: 1.0 TSI, 1.5 TSI, 2.0 TSI
  • Diesel: 1.6 TDI, 2.0 TDI
  • Alternativy: 1.5 G-Tec (CNG), benzinový plug-in hybrid, plně elektrická verze
Jiří Baborský
Diskuze (47)
Avatar - Ada je zase tady
13. 10. 2018 22:43
Re: Furt to samy
:yes:
Avatar - Ada je zase tady
13. 10. 2018 22:42
Re: Tentokrát jsem to ale opravdu nečekal....
Vidím na tom obrázku vývoj směrem vzad. Doufejme, že takhle hnusný to nebude.
Avatar - Allo
8. 10. 2018 16:32
Re: 4.7 metru dlouhé auto
Tolik váží s 2.0 TDI, s 1.0tsi váží 1100kg.. k základnímu motoru se většinou váže základní výbava pochybuju, že auto v základu přibere vic jak 100kg...
Avatar - praděda7
8. 10. 2018 15:55
Re: 4.7 metru dlouhé auto
Aktuální Oktávka váží 1350. Nová bude větší a těžší....
Avatar - Emel
8. 10. 2018 12:57
Re: Aha
Kdybych chtěl SM věřit, tak namítnu, že skoro finální auto už asi existuje, mohl ho někdo vidět a někdo jiný dle instrukcí nakreslit.

Po zkušenostech z minula tomu teda moc nevěřím, ale... co kdyby :-) ?