Škoda Octavia RS TDI: Common-rail za cenu pumpe-düse, DSG za 55 tisíc Kč
V Ženevě byl středem pozornosti Superb a kdo se rozhlížel více, všiml si také novinky pod kapotou Octavie RS. Ještě trochu dál museli zajít ti, kdo objevili převodovku DSG v dieselové Octavii RS.
Nový motor pod kapotou Octavie RS, pracující s přímým vstřikováním paliva common rail, má výkon (125 kW) i točivý moment (350 Nm v rozmezí 1750-2500 min-1) shodný jako jeho předchůdce. Stejně tak je motor vždy vybaven tzv. bezúdržbovým filtrem pevných částic a oxidačním katalyzátorem.
Přímé vstřikování paliva common rail se vstřikovacími tlaky až 1800 bar zaručuje jemné rozptýlení paliva ve spalovacím prostoru a tím i harmoničtější a přitom rychlé spalování. V porovnání se vstřikováním čerpadlo–tryska má být chod motoru klidnější. Výkon u motoru TDI CR narůstá plynuleji bez výrazného skoku křivky točivého momentu, obvyklého u motorů se vstřikováním čerpadlo–tryska. Nová technika střídá právě v těchto dnech pro vznětové motory ve vozech Škoda typickou techniku pumpe-düse.
Spolu s novým turbodieselem přichází do nejrychlejší Octavie i z jiných modelů známá převodovka DSG pro motor 2,0 TDI CR DPF/125 kW. Manuální šestistupňová převodovka zůstává i nadále v nabídce. Podle údajů výrobce bude liftback zrychlovat z 0 na 100 km/h za 8,4 s manuální převodovkou i s DSG, nejvyšší rychlost s manuální převodovkou činí 225 km/h a s DSG 223 km/h.
Škoda Octavia RS na českém trhu | ||
Motor | 2,0 TFSI | 2,0 TDI CR (125 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1984 | 1968 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 147/5100-6000 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 280/1800-5000 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 240 | 225 (223) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,3 | 8,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,9 | 5,7 (6,0) |
Cena [Kč] | 754.900,- | 779.900,- (834.900,-) |