Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Octavia Scout: České ceny a jízdní dojmy!

Ondřej Šuch
Diskuze (258)
Ve sněhu, v bahně, na šotolině i na dálnici jsme celou středu testovali Octavii Scout v okolí Turína. A zveřejněné ceny také nejsou nezajímavé...

Vizuálně působí Octavia trochu méně „SUV“ než na dosud zveřejněných oficiálních fotografiích. Plastové lemy prahů a blatníků jsou decentní, světlé plastové kryty pod předním a zadním nárazníkem a dravější design čelní masky odpovídá spíše marketingovému, než funkčnímu rozdílu oproti stávající Octavii 4x4.

V interiéru překvapí nenápadné, leč pevně držící madlo před sedadlem spolujezdce, jinak se interiér pochopitelně od klasické Octavie Combi neliší. Z nabízených barev se nám subjektivně nejvíce líbila nemetalická červená, zajímavá je také kombinace tmavých plastových dílů s béžovou. Kdo chce, může ve Scoutu vidět odrazy Outbacků, Allroadů a podobně, při osobním seznámení s vozem jsme se ale shodli na tom, že Scout je sebevědomější a nápadnější verze Octavie 4x4. Což není zápor, naopak.

Při jízdě po běžných silnicích se o trochu vyšší těžiště vozu příliš neprojevuje, rozdíl bude podstatný pouze pro toho, kdo do Scouta bezprostředně přesedne z Octavie 4x2. Nezaznamenali jsme zvýšenou citlivost na boční vítr a kupodivu ani výraznější náklony v zatáčkách, těžká příď turbodieselové verze ale má ale na mokru lehkou tendenci k nedotáčivému smyku. Už v takovýchto „on-road“ situacích jsme ale ocenili rychle reagující spojku Haldex, která (mnohem rychleji než u Octavie I) připojí pohon zadní nápravy a vůz pomůže neutralizovat. Mimo město se spotřeba pohybovala okolo 7 litrů s motorem 2.0 TDI a o litr a půl více se zážehovým dvoulitrem FSI.

Na šotolině jsme byli spokojeni jak s trakcí v zatáčkách, tak s ovladatelností vozu – i po vypnutí ESP lze neotáčivý smyk i ustřelení zádě lehce kontrolovat. V blátě i sněhu pochopitelně rozhodují kromě podvozku značnou měrou i pneumatiky, a trakční schopnosti modelu Scout se tak neliší od Octavie 4x4. Zastavení a opětovné rozjetí se v prudkém zasněženém kopci je sice mnohdy nad schopnosti vozu (mimo jiné kvůli relativně dlouhému prvnímu převodovému stupni), stačí ale pár metrů couvnout a s rozjezdem se Scout vyškrábe i do velmi strmého svahu.

Podstatný rozdíl jsme také cítili ve světlé výšce – nárůst o dalších 17 mm oproti Octavii 4x4 sice vypadá jako drobnost, oněch 18 cm volna pod karoserií je ale mimo zpevněné cesty hodně znát. Na zlomech svahů a terénních roletách jsme ani jednou nezavadili o podklad, při parkování jsme navíc ocenili netečnost k obrubníkům.

Škoda Auto začne Octavii Scout prodávat na českém trhu od března, základní cena za motorizaci 2.0 FSI/110 kW je 734.900,- za 2.0 TDI/103 kW je 780.900,-. Výbavy zatím nejsou zveřejněny. Ceny Octavie Scout jsou o 15 tisíc Kč vyšší než u provedení Octavia 4x4 Combi ve výbavě Elegance a o 60 tisíc Kč (benzín), resp. 39 tisíc Kč (nafta) nižší než u Octavie Combi RS.

Ondřej Šuch
Diskuze (258)
19. 2. 2007 12:20
Re: Scout For Future
Hmmm, ten milion vlastne ani nie je tak nerealny. Prihodis si do scouta veci, co ma konurencia uz v zaklade a hned si na milione >:D
19. 2. 2007 12:17
Re: Scout For Future
Aby som sa priznal, ludi ako si ty celkom dobre nechapem. No ale ak mas zvysny milion na skodofku, tak potom som nic nepovedal ... inak, naozaj by si si kupil toto auto za milion? Uprimne! ;-)
18. 2. 2007 16:47
Re: Re:
No tak Ty si jasny >:D Napisem, ze Skoda moze len to, co jej VW dovoli - co je normalne a KAZDY normalny a to vie, kedze VW je jej vlastnikom, a Ty tu prezivas orgazmy. Zeby nejaky komplexik? >:-[] BTW: na com jazdis???
18. 2. 2007 00:53
Re: Suzuki Grand Vitara
Na druhou stranu si Vitaru, ktera ma kufr velky jako Golf, tezko nekdo koupi jako rodinne auto. Pokud mas pobrat veci na vikend pro sebe, zenu a dve deti, tak budes mit smulu. Vozik nebo rakev neberu.
17. 2. 2007 23:26
Re: Re:
Jezis toto milujem! Chlapce, precitaj si co som napisal ja a co Ty. Ved si len potvrdil, co som napisal ja, len si to viac poobkecaval - jak typicke ;-) Ale dobre, idem sa teda prebudit a zrovnat si to vsetko v hlave. Nebyt Teba, neviem neviem ako by som inak dopadol >:D >:D >:D