Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda odhaluje čínskou Octavii Pro. Je delší, prostornější a má nárazníky ve stylu RS

Jan Zajíc Jan Zajíc 9. 3. 2021 • 05:10
19
13
Zobrazit náhledy (19)
Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro Škoda Octavia Pro

Škoda oficiálně představuje speciální variantu modelu Octavia pro čínský trh. Verze s přídomkem Pro zaujme hlavně delší karoserií.

S více než 1,4 milionem v Číně prodaných kusů je Octavia klíčovým modelem české značky na jejím největším trhu. To je také důvod, proč automobilka u čtvrté generace provedla před uvedením na tamní trh exkluzivní úpravy.

Octavia Pro je ve srovnání s evropským provedením o 64 milimetrů delší, na délku měří 4.753 mm, rozvor se natáhl o 44 milimetrů na celkových 2.730 milimetrů. Z upravených rozměrů by samozřejmě měli těžit cestující na zadních sedadlech. Prostor vzadu totiž tradičně u čínských zákazníků patří mezi nejsledovanější parametry.

Škoda také uvádí porovnání se třetí generací, která se bude v Číně prodávat souběžně s novinkou. Octavia Pro je delší o 78 milimetrů.

Mladoboleslavská automobilka se však zaměřila také na design a vůz vybavila nárazníky ve stylu sportovní verze RS, k dispozici jsou také prvky jako černá střecha, černá vnější zpětná zrcátka nebo kola z lehkých slitin o průměru až 18 palců. Světla jsou standardně vybavena technologií LED.

Architektura interiéru pak odpovídá tomu, co známe z evropské verze. Najdeme tu víceúrovňový přístrojový panel a samostatně umístěný centrální displej. Dotykový displej má úhlopříčku obrazovky 12 palců a za příplatek Číňané dostanou virtuální kokpit s úhlopříčkou obrazovky 10,25 palce, který lze doplnit head-up displejem. Zajímavostí je tříramenný volant, stejný, jaký používá "naše" Octavia RS. Evropské provedení v "civilních verzích" má volant dvouramenný.

Škoda dále zmiňuje přítomnost víceprvkové zadní nápravy a prozrazuje také, že Octavia Pro spoléhá na motor 1.4 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, spojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Související články

Témata
10. 3. 2021 10:09
Dobře jim tak!!!
Konečně ti blbečkové ze Škodovky dostali přes držku a tvrdě narazili!!!Oni si totiž stále myslí,že se před nima všichni po.erou a oni se jen budou chlubit o kolik kusů vyrobí každý rok víc.Ona ta německá kvalita šla už dávno do háje a jediný co umí je zvedat ceny!!Číňané si vyrobí auto min se stejnou kvalitou za podstatně nižší ceny a to těm pitomcům ve Škodě ještě nedošlo!!!Nebo druhá varianta je,že auta v Číne zlevní aby šla vůbec na odbyt a v Evropě speciálně i u nás zvednou ceny aby se jim to vrátilo.
Avatar - caliban
9. 3. 2021 23:47
drž hubu a plav
To je tak hrozivé, že z toho dnes ani neusnu, nas... na číňany a nas... na prodejní úspěchy Škody v Číně.
9. 3. 2021 23:37
Re: Škoda
Ano, je to tak, na Autoforu o tom informují velmi zevrubně. Tak snad tam ta prodloužená Octávka škodovce aspoň trochu pomůže. Hypotézy, proč Škoda v Číně tak hrozivě klesá, jsou dvě: přechod čínských zákazníků k výrazně levnější, ale technicky velmi podobné nové koncernové značce Jetta, nebo snaha Číńanů Čechy "potrestat" za nedávnou návštěvu Tchaj-Wanu předsedou našeho senátu.
Avatar - palix
9. 3. 2021 18:31
Škoda
Pred pár dňami som kdesi čítal o obrovskom prepade Škody v Číne. Doslova to vyzerá hrozivo... Môže to byť následok dnešnej situácie, alebo znamenie, že Číňania začínajú kupovať domáce autá.
9. 3. 2021 17:44
Re: pohadka o Germanovy na gumicce
Akosi to generalizuješ, keď ako referenčného Číňana dávaš toho mutanta!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku