Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda odhaluje čínskou Octavii Pro. Je delší, prostornější a má nárazníky ve stylu RS

Jan Zajíc
Diskuze (13)

Škoda oficiálně představuje speciální variantu modelu Octavia pro čínský trh. Verze s přídomkem Pro zaujme hlavně delší karoserií.

S více než 1,4 milionem v Číně prodaných kusů je Octavia klíčovým modelem české značky na jejím největším trhu. To je také důvod, proč automobilka u čtvrté generace provedla před uvedením na tamní trh exkluzivní úpravy.

Octavia Pro je ve srovnání s evropským provedením o 64 milimetrů delší, na délku měří 4.753 mm, rozvor se natáhl o 44 milimetrů na celkových 2.730 milimetrů. Z upravených rozměrů by samozřejmě měli těžit cestující na zadních sedadlech. Prostor vzadu totiž tradičně u čínských zákazníků patří mezi nejsledovanější parametry.

Škoda také uvádí porovnání se třetí generací, která se bude v Číně prodávat souběžně s novinkou. Octavia Pro je delší o 78 milimetrů.

Mladoboleslavská automobilka se však zaměřila také na design a vůz vybavila nárazníky ve stylu sportovní verze RS, k dispozici jsou také prvky jako černá střecha, černá vnější zpětná zrcátka nebo kola z lehkých slitin o průměru až 18 palců. Světla jsou standardně vybavena technologií LED.

Architektura interiéru pak odpovídá tomu, co známe z evropské verze. Najdeme tu víceúrovňový přístrojový panel a samostatně umístěný centrální displej. Dotykový displej má úhlopříčku obrazovky 12 palců a za příplatek Číňané dostanou virtuální kokpit s úhlopříčkou obrazovky 10,25 palce, který lze doplnit head-up displejem. Zajímavostí je tříramenný volant, stejný, jaký používá "naše" Octavia RS. Evropské provedení v "civilních verzích" má volant dvouramenný.

Škoda dále zmiňuje přítomnost víceprvkové zadní nápravy a prozrazuje také, že Octavia Pro spoléhá na motor 1.4 TSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m, spojený výhradně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. 

Jan Zajíc
Diskuze (13)

Doporučujeme

10. 3. 2021 10:09
Dobře jim tak!!!
Konečně ti blbečkové ze Škodovky dostali přes držku a tvrdě narazili!!!Oni si totiž stále myslí,že se před nima všichni po.erou a oni se jen budou chlubit o kolik kusů vyrobí každý rok víc.Ona ta německá kvalita šla už dávno do háje a jediný co umí je zvedat ceny!!Číňané si vyrobí auto min se stejnou kvalitou za podstatně nižší ceny a to těm pitomcům ve Škodě ještě nedošlo!!!Nebo druhá varianta je,že auta v Číne zlevní aby šla vůbec na odbyt a v Evropě speciálně i u nás zvednou ceny aby se jim to vrátilo.
Avatar - caliban
9. 3. 2021 23:47
drž hubu a plav
To je tak hrozivé, že z toho dnes ani neusnu, nas... na číňany a nas... na prodejní úspěchy Škody v Číně.
9. 3. 2021 23:37
Re: Škoda
Ano, je to tak, na Autoforu o tom informují velmi zevrubně. Tak snad tam ta prodloužená Octávka škodovce aspoň trochu pomůže. Hypotézy, proč Škoda v Číně tak hrozivě klesá, jsou dvě: přechod čínských zákazníků k výrazně levnější, ale technicky velmi podobné nové koncernové značce Jetta, nebo snaha Číńanů Čechy "potrestat" za nedávnou návštěvu Tchaj-Wanu předsedou našeho senátu.
Avatar - palix
9. 3. 2021 18:31
Škoda
Pred pár dňami som kdesi čítal o obrovskom prepade Škody v Číne. Doslova to vyzerá hrozivo... Môže to byť následok dnešnej situácie, alebo znamenie, že Číňania začínajú kupovať domáce autá.
9. 3. 2021 17:44
Re: pohadka o Germanovy na gumicce
Akosi to generalizuješ, keď ako referenčného Číňana dávaš toho mutanta!