Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda otevřela nové centrum pro testování. Auta si budou připadat jako pod Kilimandžárem

Ondřej Šámal
Diskuze (21)

Díky investici ve výši zhruba 550 milionů korun v Mladé Boleslavi vzniklo nové testovací centrum pro automobily prakticky se všemi dominantními druhy pohonu.

Škoda Auto v Mladé Boleslavi otevřela nové rozšíření Emisního centra a zcela nové Simulační centrum, které je jedním z nejmodernějších zařízení svého druhu v Evropě a jedná se o zcela unikátní laboratoř jak v Česku, tak v rámci koncernu Volkswagen.

Zařízení umožňuje ověření funkcí vozidel v extrémních zatíženích i validace virtuálních výpočtů v širokém spektru jízdních podmínek a klimatických prostředí. Laboratoř umožňuje udržovat teplotu od -7 do +50°C během testování. Dále umí zařízení simulovat podmínky v rozsahu od 10 do 95 % relativní vlhkosti (zásadní pro regiony jako Indie), sluneční svit či jízdu v horách až do nadmořské výšky 5500 m n. m.

Pro simulaci jízdních odporů odpovídajících rychlosti až 265 km/h je součástí laboratoře také moderní válcový dynamometr pro vozy s výkonem do 300 kW. K simulaci proudění kolem testovaného vozidla je laboratoř vybavena sofistikovaným vedením vzduchu se dvěma ventilátory. K dispozici je rovněž emisní analytický systém či rychlodobíjecí stanice pro elektromobily s výkonem 400 kW. Analýza a vyhodnocení naměřených dat se přitom provádí přímo na místě.

V Simulačním centru ročně proběhne až 850 testů. Součástí stavby bylo i rozšíření Emisního centra o další pracoviště, čímž se zvýšily testovací kapacity s ohledem na plnění aktuálních a nadcházejících legislativních požadavků včetně emisní normy EU7. Nové měřicí boxy budou využívány zejména pro zajištění kontroly shodnosti předsériových a sériových vozů oddělením Kvality.

Video se připravuje ...

Náročné testy v Simulačním centru, jehož výstavba započala v roce 2021 a vyžádala si investici ve výši téměř 22 milionů eur, probíhají v souladu s aktuálně platnými i budoucími legislativními normami Evropské unie, Číny, Indie, Brazílie a dalších regionů. Jeho otevření je pro mladoboleslavskou automobilku dalším krokem potvrzujícím převzetí celosvětové odpovědnosti za vývoj platformy MQB27 koncernu Volkswagen, kompletního vývoje zážehových motorů řady EA211 včetně souvisejících systémů jako sání vzduchu, výfuku, chlazení a termomanagementu. Dále český výrobce spravuje vývoj relevantních mechanických převodovek a aplikací automatické převodovky DQ200.

Simulační centrum Škoda Auto:

  • Výstavba: Říjen 2021 – Květen 2024 (890 dnů)
  • Zastavěná plocha: 550 m2
  • Kabeláž: 35.420 metrů kabelů propojujících měřicí technologie
  • Objem chladicí kapaliny: 45 m3
  • Proudění vzduchu: 20.000 m3/h skrze ventilační jednotky
  • Dynamometrické válce: pro výkon až 300 kW
  • Maximální simulovaná rychlost: 265 km/h
  • Nejvyšší simulovaná nadmořská výška: 5500 m n. m.
  • Rozsah teplot: od -7 do +50 °C
  • Rozsah relativní vlhkosti: od 10 do 95 %
  • Solární simulace: intenzita až 1200 W/m2
Ondřej Šámal
Diskuze (21)

Doporučujeme

Avatar - rohYpnol
1. 6. 2024 13:30
Re: Mimochodem
Vůbec jsi nepochopil...

A ano, tvrdím, že za ukončením Octavie TDI awd je omezování a zákazy EU. Stejně jako u Disteru dCi, stejně jako u Berlinga/Riftera hdi a dalších a dalších.
Avatar - Mikesus
1. 6. 2024 00:36
Re: Mimochodem
Však to říkáš ty a on to jen potvrzuje. Te jim.bruswl nadiktoval, že nesmí octavku tdi 4x4, jiné modely klidně.
31. 5. 2024 18:12
Re: Partyzánská odbojová skupina ve Škodě Auto
Šéfové VW upozorňovali jak Merkelovou, tak Scholze potažmo EU na neudržitelnost zákazu spalovacích motorů několikrát, vedení ostatních evropských automobilek jakbysmet. Vedení řady průmyslových gigantů nebo zemědělských a potravinářských firem po celé Evropě mnohokrát upozorňovalo na nesmyly, které se dějí ve jménu green-dealu. Politici EU i jednotlivých členských zemí dlouho nereagovali a podepisovali jeden nesmysl za druhým (dopad zákazu spalovacích motorů by byl ještě ten menší, zničení jádra v energetickém mixu, vytvoření závislosti na ruském plynu, na čínských solárech, nebo nesmyslné podmínky pro zemědělce hrozí daleko větší katastrofou a ještě větším ekonomickým zaostáváním Evropy než zákaz ICE). Teprve poslední 2-3 roky se začíná zvedat odpor na který řada politiků (jak lokálně, tak v EU) začíná reagovat a bude muset reagovat daleko razantněji a pokud ne, tak budou ve volbách smetení do propadliště dějin. Takže co se týče nějaké viny za současný stav, tak je jednoznačně na straně politiků a jejich voličů, tlak ze strany voličů byl dlouho žádný nebo jen minimální. Uvidíme co se změní po dalších volbách. Protože jsme v demokracii, tak jediná cesta je dobře si pamatovat co který politik či strana hlásali před 5, 10 lety, jaké zákony či akty podepsali a sečíst jim to ve volbách. Automobilky i jiné průmyslové a zemědělské podniky dělají jenom svůj byznys v rámci pravidel, které nastavují politici a ti za ta pravidla také musí nést plnou odpovědnost. Vyčítat něco šéfům automobilek je nesmysl.
Avatar - Barry Lyndon
31. 5. 2024 17:26
Re: Mimochodem
Diesel do 3,5 tuny je daňový omyl vídaný takřka výhradně na evropském kontinentu. Ty nemají dělat z vyššího principu mravního, ne jen kvůli Bruselu :D .
Avatar - rohYpnol
31. 5. 2024 17:10
Re: Mimochodem
Střílíš do vlastní nohy.