Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda potvrdila výrobu A-entry v Číně od roku 2013

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Sedan, mířící na spodní okraj nižší střední třídy, bude pátým modelem Škody vyráběným v Číně.

V prvním pololetí roku 2011 dosáhla značka na čínském trhu s více než 112.000 prodanými vozy nového prodejního rekordu. Automobilka se navíc připravuje na další růst.

Od roku 2013 bude v závodě Shanghai Volkswagen vyrábět také novou kompaktní limuzínu. Tím zvýší počet lokálně vyráběných modelových řad značky na pět.

S novým modelem automobilka posílí svůj úspěšný vývoj v Číně. Od svého vstupu na čínský trh v roce 2007 prodala Škoda již více než půl milionu vozů.

„Pro globální růst značky ŠKODA hraje Čína ústřední roli,“ podtrhl předseda představenstva společnosti ŠKODA Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Do roku 2018 chceme naše celosvětové prodeje minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně. Rozhodující měrou k tomu přispěje rostoucí čínský trh. V této zemi jsme si pro budoucí léta vybudovali vynikající výchozí pozici a naše aktivity budeme nadále posilovat. Nová kompaktní limuzína bude po modelech Fabia, Octavia, Superb a Yeti již pátým vozem, který bude ŠKODA v Číně vyrábět. Jsme přesvědčení o tom, že si nový vůz získá srdce čínských zákazníků. Dokonale totiž odráží náš slogan Simply Clever.“

Značka ŠKODA je na čínském trhu přítomna od roku 2007. Prvním modelem automobilky, vyráběným v Číně, se v polovině roku 2007 stala Octavia (Octavia Mingrui).

Koncem roku 2008 přibyl model Fabia (Fabia Jingrui). Od roku 2009 vyrábí Shanghai Volkswagen třetí model pro čínský trh, vlajkovou loď značky ŠKODA Superb (Superb Haorui).

Koncem roku 2010 pak byla podepsána licenční smlouva o výrobě modelu Yeti. Kompaktní SUV automobilka pro čínský trh zásadně upraví. Yeti dostane prodloužený rozvor náprav a tedy i delší karoserii.

Škoda Auto - Dodávky zákazníkům podle zemí
Trh/rok20102009200820072006
Čína180 515122 55659 28427 325660
Německo113 323162 328112 504112 452103 931
Česká republika58 03356 50458 00166 80665 171
Rusko45 57733 00250 73327 53514 835
Velká Británie41 63236 01237 07240 43038 801
Polsko37 91838 30533 98633 21028 783
Francie20 39420 31319 48019 40416 754
Indie20 01914 53516 05112 17012 105
Španělsko19 87116 90619 51926 92024 869
Rakousko18 80317 50016 70016 01216 943
Itálie18 27618 21520 80919 10316 515
Belgie15 75612 35814 13014 00111 152
Celkem značka Škoda762 600684 226674 530630 032549 667

Ondřej Láník
Diskuze (8)
2. 7. 2011 13:16
Re: šok...
Já z toho šoku pomalu nemohu mluvit....za pár týdnů se dočteme, že Škoda A-entry se bude vyrábět v Kaluze v Rusku a v srpnu čekám správu, že Škoda A-entry se začně vyrábět v roce 2015 v závodě v Indii. :-)
2. 7. 2011 13:16
Re: šok...
Já z toho šoku pomalu nemohu mluvit....za pár týdnů se dočteme, že Škoda A-entry se bude vyrábět v Kaluze v Rusku a v srpnu čekám správu, že Škoda A-entry se začně vyrán´bět v roce 2015 v závodě v Indii. :-)
2. 7. 2011 13:14
Re: Tradícia...
Taky mně štvou podobný zvěsti. Nicméně, takhle to dělá dneska každý, otázkou je, jestli je tohle práce redakce nebo PR vlastní automobilky. V každém případě redakce potřebujou dost "krmiva", aby zaplnili prostor mezi reklamami a pak je jenom na nás, jestli se nad tím budeme rozčilovat a jestli to budeme vůbec číst. Nakonec, u VW a ostatních jsou to několikaleté posuny, u jisté nejmenované italské automobilky jsou to zcela přesně sfdělované termíny dokonec i scenami, které se ale nenaplní vůbec.....
Avatar - Emel
1. 7. 2011 11:54
Re: šok...
Jo.
Avatar - Guttalax
1. 7. 2011 11:40
Most do...
Nebylo by lepší pro Čínu postavit most do Koree a brát ty šunky od nich? :-!