Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Rapid: Kdo bude typický zákazník?

Diskuze (124)
Jak si Škoda představuje typického majitele nového Rapidu? A jaké bude rozdělení prodejů podle motorů výbav a zemí?

Základní charakteristika vyplývající z průzkumu automobilky je jednoznačná: 80 % majitelů Škody Rapid budou soukromí zákazníci. To představuje zásadní rozdíl proti mnoha modelům nižší střední třídy – například Hyundai chce s i30 kombi naopak dosáhnout 50% podílu firemní klientely.

Očekávaný typický majitel rád nakupuje v hobby marketech. Tomu jde Škoda naproti velkým zavazadelníkem a praktickým vstupem – výklopná záď typu liftback je výraznou výhodou proti sedanům. Později by měla nabídku rozšířit ještě praktičtější karoserie kombi.

U nás Rapid dorazí k prvním majitelům krátce po výstavní premiéře v Paříži, v říjnu 2012. Většina ostatních trhů se dočká během prvního čtvrtletí roku 2013. Těžiště prodejů bude ležet v České republice a dále na východ – do zemí střední a východní Evropy zamíří celá polovina vyrobených Rapidu. Dalších 35 % se dostane do zemí západní Evropy, kde zákazníci na podobná auta také slyší stále víc.

Trojice výbav Active, Ambition a Elegance (jejichž přesné složení zatím neznáme) dosáhne očekávatelného rozdělení tržního podílu. Škoda plánuje prodávat nejčastěji střed – přes polovinu produkce. 25 % zákazníků se spokojí se základem, necelá čtvrtina bude vyžadovat výbavu Elegance.

Zaměření na soukromé majitele určuje také podíly motorizací. Jeden ze čtyř benzinových motorů (1,2 MPI/55 kW, 1,2 TSI/63 kW, 1,2 TSI/77 kW a 1,4 TSI/90 kW) zvolí 55 % budoucích majitelů. Zbytek připadne na turbodiesel 1,6 TDI ve verzích 66 a 77 kW. Odhadujeme, že většina dieselových Rapidů poputuje za naše západní, resp. jižní hranice.

Příplatková technika asi nebude racionálně uvažující kupce Rapidu příliš lákat. Škoda počítá jen s 15% podílem převodovek DSG a stejným podílem systému start-stop.

Diskuze (124)
Avatar - kari.laz
26. 7. 2012 12:57
Re: Trik
tady je každá snaha marná. Nijak nerozporuji s KoR. Ale evidentně nejsi schopný to pochopit.
26. 7. 2012 11:35
Re: Trik
viz vyse muj prispevek se zrcadlem. Podivej se do nej. Mala napoveda, uvidis tam blbecka.
K tomu co napsal King of Rain neni co dodat, je to 100% pravda. Pokud se srovna odchazejici a zastarala Tour a novy a nemene zastaraly Rapid v modernim havu a jejich technicke parametry, tak je na prvni pohled videt, ktere z nich je delane poctive a ktere smrdi Logan syndromem.
26. 7. 2012 11:28
Re: iný pohľad, ako ten "náš"
kup si Rapida a ocen ten neuveritelny pokrok proti Tour, napriklad skrabku, odpadkac a oboustrane koberecky. Tvoje vec.
A ventilovat sve nazory muzu stejne jako ty, navic je mam jen podlozene argumenty.

Zaprve 1.4 MPI 44kW byl odvozen z Favorita, akorat dostal vstřikování, katalyzátor a objem zvětšený na 1.4 litru, jinak je to porad ten samy motor OHV. Byl montovan do Felici, Fabii a prvnich Octavii.

A jeste si dovolim zacitovat z tehdejsiho tisku (2005) at mame jasno v tech cenach O2:

Docela překvapení mne čekalo, když jsem na webu Škodovky narazil na nový motor pod kapotou nové Octavie kombi - 1.4 16V 55 kW.
S tímto motorem zrychluje 1 250 kg těžká Octavia na stovku za 15,7 s a rozjede se na 169 km/h. Spotřeba činí 9,6/5,6/7,0 l na sto km. Agregát je dostupný pouze ve výbavě Classic, vůz s ním stojí 464 900 Kč (liftback 424 900 Kč).
26. 7. 2012 10:47
Re: typicky zakaznik rapidu
to neni o tom. neni ostuda jezdit v levnem aute. ale je minimalne hodne divne jen tak prejit, kdyz vyrobce rekne... delame to tak a tak, protoze cilova skupina jsou laici (rozumej, lidi co tomu nerozumi) a setrime na interieru, protoze luxusnejsi provedeni by ti lidi neocenili (rozumej, jezdi v gumakach obalenych hnojem, tak na co plysove koberecky).

Takove prohlaseni vyrobce na me pusobi jako cervena na byka.
Jako zakaznik ocekavam, se se vyrobce bude chovat , jak se slusi a patri, tedy uctive. Buran je ten, kdo kasle na kulturu prodeje a bonton a pres podobna prohlaseni vyrobce si to koupi.
Avatar - kari.laz
26. 7. 2012 10:10
Re: Trik
chlapče chlapče. Už vím co znamená ta tvá zkratka npc (napr*cá*no). A s tím se nedá něž souhlasit, že tam co jiní mají mozek ty máš NPC.

Zkusím ti to popsat jak pro bl*bečka.
Nešlo se smíchy netrhat, když píšeš o téměř devítiletém autě, že ho mění, protože ho museli zlevnit a nevydělávají na něm.
A zdejší myšlenkové pochody nad tím, jak bude oIII dražší než OII mě nepřestávají udivovat.
Mám pro tebe novinu. NIKDO, až na ty co mají v hlavě NPC, nepředpokládá, že bude OIII stejně drahá jako OII.
Zajímavé, že jsi se nedivil u nových korejců, že jsou dražší než předchůdci.