Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen rozšiřuje své elektrické plány. Chystá ještě více elektromobilů než dosud!

David Bureš
Diskuze (71)
Německá automobilka elektromobilitě věří. Vedle samotných elektromobilů počítá i s výstavbou dobíjecích stanic.

Koncern Volkswagen Group patří mezi ty automobilky, které nebetyčně věří nastupující elektromobilitě. Do roku 2028 hodlal uvést na trh 50 nových elektrických modelů, nyní ale své plány ještě navyšuje!

Přepracovaná strategie znamená, že do roku 2028 chce německý výrobce uvést na trh dokonce 70 nových elektromobilů! Projektovaná výroba elektrovozů v následující dekádě tak spolu s tím vzroste z dosud plánovaných 15 milionů aut dokonce na 22 milionů vozidel.

„Volkswagen přebírá odpovědnost s ohledem na klíčové trendy budoucnosti, zejména v souvislosti s ochranou klimatu. Cíle Pařížské dohody jsou naším měřítkem. V následujících letech budeme systematicky ladit výrobu a další fáze řetězce s neutrálním CO2. Tímto způsobem přispějeme k omezení globálního oteplování,“ vysvětluje plány generální ředitel Volkswagenu Herbert Diess.

Ještě nedávno přitom jeho kolega, předseda dozorčí rady Volkswagenu Hans Dieter Pötsch, varoval před tím, že pro obyčejné lidi se elektromobily mohou stát v budoucnu nedostupné. „Současná cenová hladina nemůže zůstat stejná, pokud jsou tato vozidla vybavena elektromotory, a to nevyhnutelně povede k podstatnému zvýšení ceny v segmentu malých osobních automobilů,“ řekl Pötsch.

Automobilka každopádně plánuje nejen nové elektromobily, ale také úpravu svých továren pro ekologičtější provoz. Do roku 2025 se mají snížit emise CO2 továren koncernu o 50 %, ve srovnání s rokem 2010. Firma chce přejít na obnovitelné zdroje energie nebo alespoň čistější zdroje – přechod elektrárny v domovském Wolfsburgu z uhlí na plyn má od roku 2023 snížit emise o 1,5 milionu tun CO2 ročně.

Volkswagen bude též kompenzovat zbývající emise, kterým se nelze vyhnout. Na zlepšení bilance emisí oxidu uhličitého za celou životnost vozidel Volkswagen spolupracuje i s dodavateli. V případě baterií se koncern spolehne hned na několik firem, strategickými partnery v tomto směru jsou LG Chem, SKI, CATL i Samsung. Na vývoji hojně očekávaných bateriích s pevným elektrolytem pak Volkswagen spolupracuje s firmou QuantumScape.

Německý koncern se bude podílet i na výstavbě nových dobíjecích stanic, jejichž nedostatečná síť je jedním z důvodů, které zatím brání dalšímu rozvoji elektromobilů. V práci projektu Ionity Volkswagen s dalšími automobilkami vybuduje do roku 2020 na 400 rychlonabíjecích stanic po celé Evropě, z čehož stovka bude v Německu. Nová divize Elli pak zákazníkům bude nabízet domácí nabíječky a další příslušenství k elektrovozům.

Plán uvádění nových elektromobilů na trh ale stále platí. Ještě letos dorazí Volkswagen ID. nebo Porsche Taycan, na něhož značka ze Züffenhausenu eviduje již 20.000 objednávek. V první fázi na trh též postupně dorazí sériové verze konceptů Volkswagen ID. Crozz, Seat el-Born, Škoda Vision E, VW ID. Buzz a VW ID. Vizzion. Další, nově chystané elektromobily Diess však konkrétně nejmenoval.

David Bureš
Diskuze (71)

Doporučujeme

14. 3. 2019 23:02
Re: Elektriku nekupuju
Ty seš nebetýčný elektrodemagog, ty kopito! ;-)
14. 3. 2019 23:01
Re: uvaha je jednoducha
To ale mluvíš o západní Evropě, nikoliv o ČR. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
14. 3. 2019 07:20
Re: Čistá a praktická cesta....vodík....
Synáčku, zkus namísto přiboudlého plácání játrama tady na netu dělat i něco konkrétního v reálném světě >:D Tedy, pokud to ovšem dovedeš >:D
14. 3. 2019 00:27
Re: uvaha je jednoducha
Když si populace nechala a nechá dobrovolně uřezávat hlavy zaživa, vraždit, znásilňovat, tisíckrát pobodat nožem, okrádat, zastrašovat atd ... armádou ilegálních migrantů bez jakýchkoliv dokladů ... a zároveň tu armádu migrantů živit, ubytovat, platit jim zdravotnictví, školství atd ..., tak věřím, že si stejně dobrovolně koupí i elektroauto. :no:
14. 3. 2019 00:19
Re: uvaha je jednoducha
Není to tak dávno, několik let, kdy ČEZ zkusil zdražit elektřinu změnou způsobu platby, tedy místo spotřeby hlavně platba za "rezervovaný příkon" - jističe. Mně to vyšlo, že se mi vyplatí koupit na chalupu dieselagregát a odstřihnout se od sítě. A myslím, že něco podobného, a s ještě vyššími cenami, přijde znovu kvůli elektromobilitě.