Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

David Bureš David Bureš 18. 1. 2019 • 05:00
71
184
Zobrazit náhledy (71)
Škoda Scala Ambition Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala
Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.

Jedna z nejvíce očekávaných automobilových novinek letošního roku, Škoda Scala, se dočkala českého ceníku. Po bližším pohledu na ceny jednotlivých motorů a výbav Scaly přišel čas na srovnání s konkurencí. Ceny Scaly jsme tak porovnali nejen s dalšími pětidveřovými kompaktními hatchbacky, ale také s větší Octavií liftback, s níž bude novinka nepochybně také často srovnávána.

Pro první srovnání jsme zvolili aktuálně nejdostupnější Škodu Scala, tu poháněnou tříválcem 1.0 TSI (85 kW) spolupracujícím s šestistupňovým automatem, která ve výbavovém stupni Ambition přijde na 394.900 korun. Později dorazí i levnější varianta se slabším 1.0 TSI (70 kW) a pětistupňovým manuálem za 369.900 korun, na tu si ale budeme muset počkat až do druhého čtvrtletí 2019.

Škoda Scala – české ceny aktuálně nabízených variant
Motor 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.6 TDI
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW] 85 110 85 85
Převodovka 6M 7DS 6M 7DS
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,0 5,0 4,2 4,1
Cena Ambition [Kč] 394.900 - 434.900 -
Cena Style [Kč] 449.900 524.900 489.900 529.900

1.0 TSI proti konkurenci

Zpět tedy k dnes už nabízenému tříválci 1.0 TSI (85 kW). Na první pohled základní cena 394.900 korun není úplně nízká, jenže v rámci segmentu zase tolik nevyčnívá. Pravda, Kiu Ceed s přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI (88 kW) pořídíte za 384.980 korun a Renault Mégane se čtyřválcem 1.3 TCe (85 kW) za 380.900 Kč, takový Opel Astra s tříválcem 1.0 Turbo (77 kW) ale stojí 402.990 korun a Volkswagen Golf se stejným motorem jako Scala dokonce 432.900 korun! Také Škoda Octavia liftback je dražší, konkrétně o 43.000 korun, s tím samým litrem stojí ve stupni Active 437.900 korun.

video

Manuální klimatizace, ocelová kola nebo rádio jsou vlastně v této kategorii standardem, ani plastový volant základní Scaly není ničím neobvyklým, byť takový Opel Astra, Renault Mégane i VW Golf mají volant s koženým věncem. Scala nicméně ztrácí chybějícím elektrickým stahováním zadních oken, to Ceed, Astra, Mégane i Golf mají. Větší Octavia se ale na kličky ve standardu také spoléhá. Za to má Scala už standardně přední mlhovky nebo tempomat, což už tak běžné řešení není.

Příplatková výbava je pak v rámci kategorie takový cenový průměr. Třeba rezervní kolo za 1.500 korun je v rámci kategorie nízká částka, naopak navigace za 29.600 korun je spíše dražšího ražení. Výhodou Scaly je každopádně fakt, že ji ve verzi Ambition lze doplnit i mnohými příplatkovými prvky. U takové Kie Ceed je příplatková výbava u varianty Comfort notně omezená. Pro navigaci, vyhřívaná sedadla nebo parkovací čidla musíte sáhnout až po vyšších výbavách.

Po dopočtení vybraných výbavových prvků výslednou cenu Škody Scala zvýhodňují nabízené pakety. Třeba paket Interiér za 10.000 korun přidá vyhřívaná přední sedadla, elektrické stahování zadních oken, kožený volant či dva nabíjecí porty USB-C vzadu. Samostatně by přitom kožený volant přišel na 11.000 korun a vyhřívání předních sedadel na 7.000 Kč. Renault Mégane každopádně nadále vyjde výhodněji, zatímco Opel Astra je na stejné cenové úrovni.

Naopak nízká výsledná částka Kie Ceed je vykoupena tím, že v dané specifikaci za mnohé prvky nelze připlatit. Tak se dá vysvětlit i důvod, proč se cena Scaly v přiložené tabulce přiblížila vetší Octavii. Tu v základním stupni Active nepořídíte s navigací nebo předními parkovacími čidly.

Škoda Scala – srovnání základní ceny s konkurencí
Vůz Škoda Scala Kia Ceed Opel Astra Renault Mégane Škoda Octavia VW Golf
Motor 1.0 TSI 1.0 T-GDI 1.0 Turbo 1.3 TCe 1.0 TSI 1.0 TSI
Největší výkon [kW] 85 88 77 85 85 85
Převodovka 6M 6M 5M 6M 6M 6M
Výbava Ambition Comfort Enjoy Zen Active Trendline
Základní cena [Kč] 394.900 384.980 402.990 380.900 437.900 432.900
Airbagy 6 6 6 6 7 7
Centrální zamykání s DO S S S S S S
El. stahování předních/zadních oken S/10.000* S/S S/S S/S S/5.000 S/S
El. ovládaná/vyhřívaná vnější zp. zrcátka S/S S/S S/S S/S S/S S/S
Klimatizace manuální manuální manuální manuální manuální automatická dvouzónová
Kola 16" ocelová 15" ocelová 16" ocelová 16" ocelová 16" ocelová 15" ocelová
Kožený volant 10.000* 10.000** S S 15.000**** S
Metalický lak 14.200 15.000 16.000 15.000 15.800 15.500
Mlhovky vpředu S 10.000** 6.000 S 15.000**** 6.600
Navigace 29.600 - 10.000 19.000 - 34.300
Parkovací senzory vpředu/vzadu dohromady 17.300 -/- dohromady 17.200 dohromady 12.000 -/9.200 dohromady 14.200
Rádio 6,5" displej 5" displej 7" displej 4,2" displej 6,5" displej 6,5" displej
Rezervní kolo 1.500 S 1.800 3.000 1.600 S
Tempomat S S S S 15.000**** 13.300
Vyhřívání předních sedadel 10.000* - 14.000*** 5.000 6.500 17.200*****
Cena s příplatky [Kč] 467.500 409.980 467.990 434.900 491.000 534.000
*V rámci paketu Interiér
**V rámci paketu Plus
***V rámci paketu Zimní sada 1
****V rámci paketu Plus
*****V rámci Zimního paketu

1.6 TDI proti konkurenci

Pro druhé srovnání jsme pak zvolili turbodiesel 1.6 TDI (85 kW) s manuální převodovkou ve druhém stupni Style. Tedy taková ta verze pro zájemce o širší výbavu, kteří se nebojí nafty.

Taková Škoda Scala přijde na 489.900 korun. Ve srovnání s Fordem Focus je levnější, ten s motorem 1.5 EcoBlue (88 kW) ve verzi Trend Edition stojí 529.900 korun, Kia Ceed a Renault Mégane jsou ale opět levnější. Korejec s 1.6 CRDi (85 kW) ve srovnatelné verzi Cool přijde na 459.900 korun, Francouz s nedávno inovovaným motorem 1.5 Blue dCi (85 kW) na 475.400 korun. Cenový rozdíl oproti větší Octavii je pak už zásadní, mladoboleslavský liftback s tím samým agregátem ve shodně pojmenované variantě Style stojí 617.900 korun.

V tomto případě je výhodou Scaly dvouzónová automatická klimatizace, ambientní osvětlení, vyhřívání předních sedadel nebo diodové světlomety, které u konkurence ve srovnatelných výbavách až tak obvyklé nejsou. Focus i Ceed se i v těchto provedeních spoléhají na halogenové svítilny a manuální klimatizaci. Ani 17palcová kola nejsou zvykem, obvyklejší jsou o palec menší. Navíc si lze u Scaly připlatit za elektrické víko zavazadelníku, což sledovaná konkurence neumožňuje.

Naopak taková navigace za 25.600 korun je v rámci porovnávané konkurence spíše dražšího ražení, stejně jako rezervní kolo za 2.100 korun. Opět ale zaujmou vybrané zvýhodněné pakety, Komfort za 14.000 korun přidá adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko kufru, vyhřívaný volant nebo loketní opěrku vzadu. Paket Extra za 15.000 Kč zase poskytuje zadní parkovací kameru, parkovací čidla vpředu i vzadu, asistent změny jízdního pruhu a bezklíčové odemykání.

Po dopočtení vybraných prvků výbavy už je Scala v rámci segmentu celkem výhodná. Nízká částka Ceedu opět souvisí s tím, že ve srovnatelné verzi Cool opět nelze množství prvků dokoupit, třeba ani navigaci.

Škoda Scala – srovnání srovnatelných variant s konkurencí
Vůz Škoda Scala Ford
Focus
Kia
Ceed
Renault Mégane Škoda Octavia VW Golf
Motor 1.6 TDI 1.5 EcoBlue 1.6 CRDi 1.5 Blue dCi 1.6 TDI 1.6 TDI
Největší výkon [kW] 85 88 85 85 85 85
Převodovka 6M 6M 6M 6M 6M 6M
Výbava Style Trend Edition Cool Intens Style Maraton Edition
Základní cena [Kč] 489.900 529.900 459.980 475.400 617.900 577.900
Airbagy 6 6 6 6 7 7
Ambientní osvětlení S - - S 2.700 -
Centrální zamykání s DO S S S S S S
El. stahování předních/zadních oken S/S S/S S/S S/S S/S S/S
El. ovládaná/vyhřívaná vnější zp. zrcátka S/S S/S S/S S/S S/S S/S
El. ovládané víko kufru 14.000* - - - - -
Klimatizace dvouzónová automatická manuální manuální dvouzónová automatická dvouzónová automatická dvouzónová automatická
Kola 17" litá 16" litá 16" litá 16" litá 16" litá 17" litá
Kožený volant S S S S S S
Metalický lak 14.200 13.900 15.000 15.000 15.800 15.500
Navigace 25.600 - - 10.000 11.300 23.300
Parkovací senzory vpředu/vzadu 8.100/S dohromady 11.900 - 18.000**** S/S S/S
Rádio 8" displej 8" displej 5" displej 7" displej 8" displej 8" displej
Rezervní kolo 2.100 1.500 S 3.000 1.600 S
Světlomety diodové halogenové halogené halogenové diodové diodové
Adaptivní tempomat 14.000* 20.500** - 18.000 9.000 S
Vyhřívání předních sedadel S 14.000*** - 5.000 S S
Vyhřívání volantu 14.000* 14.000*** 3.000 3.000 3.100
Cena s příplatky [Kč] 551.800 579.800 474.980 547.400 661.300 619.800
*V rámci sady Komfort
**V rámci sady Assisst 2
***V rámci sady Winter
****V rámci paketu City

Škoda Scala bude na český trh oficiálně uvedena 24. dubna, první vozy k zákazníkům se dostanou v květnu. V průběhu času se nabídka bude rozšiřovat, v červnu dorazí základní litr, v listopadu verze na CNG.

Související články

Témata
17. 1. 2021 18:04
Re: Přemrštěná cena
Bože, ty seš idiot až na půdu...škoda dalších slov na takovýho tupce.
21. 2. 2019 19:41
Re: SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
Svatá slova, Polo/Ibiza, nikoliv Golf/Astra/Megane, jsou konkurenti se stejnou úrovní techniky. :-!

Škodovka dřív dělala vybavená ne moc hezká auta za slušnou cenu, teď je to hezky vypadající, předražená s*račka.

V konfigurátoru jsem se dostal za 1,5 TSI s výbavou jakou bych chtěl na 650 000 Kč !!!, za prodloužené Polo/Ibizu či budoucí Fabii, stejná pitomost jako T-roc na podvozku Pola za 700 000 Kč. Kolik bude stát Kamiq (=Arona=T-Cross), radši ani nechci vědět.

31. 1. 2019 09:52
Re: SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
prostě korejci mají lepší výbavy za menší prachy a škodovka opět nezklamala a chce zas za prdlačku výbavu raketu, thats all
21. 1. 2019 16:52
SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
Kdo nerad čte tech. data = Scala je postavená na podvozku Pola. Dokonce Kia Rio má vzadu větší rozchod kol.
Takže Scala není plnohodnotný hatchback třídy C, ale něco jako Clio Grandtour :-)
Jenže český honza naletí povrchním informacím Škody stejně jako volebním sloganům Babiše :-)
Avatar - Tomas_2002
21. 1. 2019 08:57
Re: Vše sedí
To by ocenili všichni kromě soudruhů z Bruselu >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud