Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

David Bureš David Bureš 18. 1. 2019
71
183
Zobrazit náhledy (71)
Škoda Scala Ambition Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Style Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala Škoda Scala
Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.

Jedna z nejvíce očekávaných automobilových novinek letošního roku, Škoda Scala, se dočkala českého ceníku. Po bližším pohledu na ceny jednotlivých motorů a výbav Scaly přišel čas na srovnání s konkurencí. Ceny Scaly jsme tak porovnali nejen s dalšími pětidveřovými kompaktními hatchbacky, ale také s větší Octavií liftback, s níž bude novinka nepochybně také často srovnávána.

Pro první srovnání jsme zvolili aktuálně nejdostupnější Škodu Scala, tu poháněnou tříválcem 1.0 TSI (85 kW) spolupracujícím s šestistupňovým automatem, která ve výbavovém stupni Ambition přijde na 394.900 korun. Později dorazí i levnější varianta se slabším 1.0 TSI (70 kW) a pětistupňovým manuálem za 369.900 korun, na tu si ale budeme muset počkat až do druhého čtvrtletí 2019.

Škoda Scala – české ceny aktuálně nabízených variant
Motor1.0 TSI1.5 TSI1.6 TDI1.6 TDI
Válce/ventily3/44/44/44/4
Největší výkon [kW]851108585
Převodovka6M7DS6M7DS
Komb. spotřeba [l/100 km]5,05,04,24,1
Cena Ambition [Kč]394.900-434.900-
Cena Style [Kč]449.900524.900489.900529.900

1.0 TSI proti konkurenci

Zpět tedy k dnes už nabízenému tříválci 1.0 TSI (85 kW). Na první pohled základní cena 394.900 korun není úplně nízká, jenže v rámci segmentu zase tolik nevyčnívá. Pravda, Kiu Ceed s přeplňovaným tříválcem 1.0 T-GDI (88 kW) pořídíte za 384.980 korun a Renault Mégane se čtyřválcem 1.3 TCe (85 kW) za 380.900 Kč, takový Opel Astra s tříválcem 1.0 Turbo (77 kW) ale stojí 402.990 korun a Volkswagen Golf se stejným motorem jako Scala dokonce 432.900 korun! Také Škoda Octavia liftback je dražší, konkrétně o 43.000 korun, s tím samým litrem stojí ve stupni Active 437.900 korun.

360p720p1080p

Manuální klimatizace, ocelová kola nebo rádio jsou vlastně v této kategorii standardem, ani plastový volant základní Scaly není ničím neobvyklým, byť takový Opel Astra, Renault Mégane i VW Golf mají volant s koženým věncem. Scala nicméně ztrácí chybějícím elektrickým stahováním zadních oken, to Ceed, Astra, Mégane i Golf mají. Větší Octavia se ale na kličky ve standardu také spoléhá. Za to má Scala už standardně přední mlhovky nebo tempomat, což už tak běžné řešení není.

Příplatková výbava je pak v rámci kategorie takový cenový průměr. Třeba rezervní kolo za 1.500 korun je v rámci kategorie nízká částka, naopak navigace za 29.600 korun je spíše dražšího ražení. Výhodou Scaly je každopádně fakt, že ji ve verzi Ambition lze doplnit i mnohými příplatkovými prvky. U takové Kie Ceed je příplatková výbava u varianty Comfort notně omezená. Pro navigaci, vyhřívaná sedadla nebo parkovací čidla musíte sáhnout až po vyšších výbavách.

Po dopočtení vybraných výbavových prvků výslednou cenu Škody Scala zvýhodňují nabízené pakety. Třeba paket Interiér za 10.000 korun přidá vyhřívaná přední sedadla, elektrické stahování zadních oken, kožený volant či dva nabíjecí porty USB-C vzadu. Samostatně by přitom kožený volant přišel na 11.000 korun a vyhřívání předních sedadel na 7.000 Kč. Renault Mégane každopádně nadále vyjde výhodněji, zatímco Opel Astra je na stejné cenové úrovni.

Naopak nízká výsledná částka Kie Ceed je vykoupena tím, že v dané specifikaci za mnohé prvky nelze připlatit. Tak se dá vysvětlit i důvod, proč se cena Scaly v přiložené tabulce přiblížila vetší Octavii. Tu v základním stupni Active nepořídíte s navigací nebo předními parkovacími čidly.

Škoda Scala – srovnání základní ceny s konkurencí
VůzŠkoda ScalaKia CeedOpel AstraRenault MéganeŠkoda OctaviaVW Golf
Motor1.0 TSI1.0 T-GDI1.0 Turbo1.3 TCe1.0 TSI1.0 TSI
Největší výkon [kW]858877858585
Převodovka6M6M5M6M6M6M
VýbavaAmbitionComfortEnjoyZenActiveTrendline
Základní cena [Kč]394.900384.980402.990380.900437.900432.900
Airbagy666677
Centrální zamykání s DOSSSSSS
El. stahování předních/zadních okenS/10.000*S/SS/SS/SS/5.000S/S
El. ovládaná/vyhřívaná vnější zp. zrcátkaS/SS/SS/SS/SS/SS/S
Klimatizacemanuálnímanuálnímanuálnímanuálnímanuálníautomatická dvouzónová
Kola16" ocelová15" ocelová16" ocelová16" ocelová16" ocelová15" ocelová
Kožený volant10.000*10.000**SS15.000****S
Metalický lak14.20015.00016.00015.00015.80015.500
Mlhovky vpředuS10.000**6.000S15.000****6.600
Navigace29.600-10.00019.000-34.300
Parkovací senzory vpředu/vzadudohromady 17.300-/-dohromady 17.200dohromady 12.000-/9.200dohromady 14.200
Rádio6,5" displej5" displej7" displej4,2" displej6,5" displej6,5" displej
Rezervní kolo1.500S1.8003.0001.600S
TempomatSSSS15.000****13.300
Vyhřívání předních sedadel10.000*-14.000***5.0006.50017.200*****
Cena s příplatky [Kč]467.500409.980467.990434.900491.000534.000
*V rámci paketu Interiér
**V rámci paketu Plus
***V rámci paketu Zimní sada 1
****V rámci paketu Plus
*****V rámci Zimního paketu

1.6 TDI proti konkurenci

Pro druhé srovnání jsme pak zvolili turbodiesel 1.6 TDI (85 kW) s manuální převodovkou ve druhém stupni Style. Tedy taková ta verze pro zájemce o širší výbavu, kteří se nebojí nafty.

Taková Škoda Scala přijde na 489.900 korun. Ve srovnání s Fordem Focus je levnější, ten s motorem 1.5 EcoBlue (88 kW) ve verzi Trend Edition stojí 529.900 korun, Kia Ceed a Renault Mégane jsou ale opět levnější. Korejec s 1.6 CRDi (85 kW) ve srovnatelné verzi Cool přijde na 459.900 korun, Francouz s nedávno inovovaným motorem 1.5 Blue dCi (85 kW) na 475.400 korun. Cenový rozdíl oproti větší Octavii je pak už zásadní, mladoboleslavský liftback s tím samým agregátem ve shodně pojmenované variantě Style stojí 617.900 korun.

V tomto případě je výhodou Scaly dvouzónová automatická klimatizace, ambientní osvětlení, vyhřívání předních sedadel nebo diodové světlomety, které u konkurence ve srovnatelných výbavách až tak obvyklé nejsou. Focus i Ceed se i v těchto provedeních spoléhají na halogenové svítilny a manuální klimatizaci. Ani 17palcová kola nejsou zvykem, obvyklejší jsou o palec menší. Navíc si lze u Scaly připlatit za elektrické víko zavazadelníku, což sledovaná konkurence neumožňuje.

Naopak taková navigace za 25.600 korun je v rámci porovnávané konkurence spíše dražšího ražení, stejně jako rezervní kolo za 2.100 korun. Opět ale zaujmou vybrané zvýhodněné pakety, Komfort za 14.000 korun přidá adaptivní tempomat, elektricky ovládané víko kufru, vyhřívaný volant nebo loketní opěrku vzadu. Paket Extra za 15.000 Kč zase poskytuje zadní parkovací kameru, parkovací čidla vpředu i vzadu, asistent změny jízdního pruhu a bezklíčové odemykání.

Po dopočtení vybraných prvků výbavy už je Scala v rámci segmentu celkem výhodná. Nízká částka Ceedu opět souvisí s tím, že ve srovnatelné verzi Cool opět nelze množství prvků dokoupit, třeba ani navigaci.

Škoda Scala – srovnání srovnatelných variant s konkurencí
VůzŠkoda ScalaFord
Focus
Kia
Ceed
Renault MéganeŠkoda OctaviaVW Golf
Motor1.6 TDI1.5 EcoBlue1.6 CRDi1.5 Blue dCi1.6 TDI1.6 TDI
Největší výkon [kW]858885858585
Převodovka6M6M6M6M6M6M
VýbavaStyleTrend EditionCoolIntensStyleMaraton Edition
Základní cena [Kč]489.900529.900459.980475.400617.900577.900
Airbagy666677
Ambientní osvětleníS--S2.700-
Centrální zamykání s DOSSSSSS
El. stahování předních/zadních okenS/SS/SS/SS/SS/SS/S
El. ovládaná/vyhřívaná vnější zp. zrcátkaS/SS/SS/SS/SS/SS/S
El. ovládané víko kufru14.000*-----
Klimatizacedvouzónová automatickámanuálnímanuálnídvouzónová automatickádvouzónová automatickádvouzónová automatická
Kola17" litá16" litá16" litá16" litá16" litá17" litá
Kožený volantSSSSSS
Metalický lak14.20013.90015.00015.00015.80015.500
Navigace25.600--10.00011.30023.300
Parkovací senzory vpředu/vzadu8.100/Sdohromady 11.900-18.000****S/SS/S
Rádio8" displej8" displej5" displej7" displej8" displej8" displej
Rezervní kolo2.1001.500S3.0001.600S
Světlometydiodovéhalogenovéhalogenéhalogenovédiodovédiodové
Adaptivní tempomat14.000*20.500**-18.0009.000S
Vyhřívání předních sedadelS14.000***-5.000SS
Vyhřívání volantu14.000*14.000***3.0003.0003.100
Cena s příplatky [Kč]551.800579.800474.980547.400661.300619.800
*V rámci sady Komfort
**V rámci sady Assisst 2
***V rámci sady Winter
****V rámci paketu City

Škoda Scala bude na český trh oficiálně uvedena 24. dubna, první vozy k zákazníkům se dostanou v květnu. V průběhu času se nabídka bude rozšiřovat, v červnu dorazí základní litr, v listopadu verze na CNG.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
A7
| 21. 2. 2019
Svatá slova, Polo/Ibiza, nikoliv Golf/Astra/Megane, jsou konkurenti se stejnou úrovní techniky. :-!

Škodovka dřív dělala vybavená ne moc hezká auta za slušnou cenu, teď je to hezky vypadající, předražená s*račka.

V konfigurátoru jsem se dostal za 1,5 TSI s výbavou jakou bych chtěl na 650 000 Kč !!!, za prodloužené Polo/Ibizu či budoucí Fabii, stejná pitomost jako T-roc na podvozku Pola za 700 000 Kč. Kolik bude stát Kamiq (=Arona=T-Cross), radši ani nechci vědět.

SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
LukášP
| 31. 1. 2019
prostě korejci mají lepší výbavy za menší prachy a škodovka opět nezklamala a chce zas za prdlačku výbavu raketu, thats all
SCALA je na podvozku POLA, ne Golfu
Bobanus
| 21. 1. 2019
Kdo nerad čte tech. data = Scala je postavená na podvozku Pola. Dokonce Kia Rio má vzadu větší rozchod kol.
Takže Scala není plnohodnotný hatchback třídy C, ale něco jako Clio Grandtour :-)
Jenže český honza naletí povrchním informacím Škody stejně jako volebním sloganům Babiše :-)
Avatar - Tomas_2002
Vše sedí
Tomas_2002
| 21. 1. 2019
To by ocenili všichni kromě soudruhů z Bruselu >:D
Avatar - Tomas_2002
Scala - cena
Tomas_2002
| 21. 1. 2019
Ale kuš ty rozumbrado :-) Škoda počítá slevy pro velkoodběratele procentuálně z prodejní ceny, takže je jedno jestli je to úplná novinka nebo výběhový model. Procentuální sleva bude pořád stejná. No a s výší těch slev jsi taky úplně mimo. Ale to je celkem pochopitelný, protože jen plácáš nějaký tvoje iluze bez toho, abys je měl podložený nějakým reálným případem.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku