Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Superb Combi: Největší kombi skupiny VW vyrábí Škoda

Ondřej Láník
Diskuze (141)
Velké kombi má zavazadelník s objemem 633 - 1865 l. Více neumí nabídnout ani VW Passat Variant, ani Audi A6 Avant. Přičtěte k tomu oblíbené turbodiesely nebo pohon všech kol a dostanete mix, který by teoreticky měl odpovídat definici štiky v rybníce.

Karoserie

Nový Superb Combi je dlouhý 4838 milimetrů a široký 1817 milimetrů, což jsou parametry shodné s liftbackem. Výška Superbu Combi činí 1481 milimetrů. S připočtením standardně dodávaného střešního nosiče, který se dodává buď eloxovaný nebo černý, činí výška vozu 1510 milimetrů.

Nadprůměrná ložná kapacita dosahuje rekordních hodnot: zavazadlový prostor pojme 633 litrů a při sklopených zadních sedadlech dokonce 1865 litrů. Šířka pátých dveří umožňuje i naložení větších předmětů. Nízká nákladová hrana s výškou pouhých 600 milimetrů nad vozovkou umožňuje snadnou manipulaci se zavazadly.

Škoda Superb: liftback vs. kombi
Model Superb Superb Combi
Délka [mm] 4838 4838
Šířka [mm] 1817 1817
Výška [mm] 1462 1481
Rozvor [mm] 2761 2761
Zavazadlový prostor [l] 565-1670 633-1865

Následující stručný přehled ukazuje základní míry nového kombi ve srovnání s hlavními konkurenty ve střední třídě. Zdá se, že čistě geometricky patří Superb Combi mezi elitu. Objemem zavazadelníku se pak může směle rovnat s největšími kombi vyšší střední třídy. Ve střední třídě na něj zřejmě nikdo mít nebude.

Škoda Superb Combi: Srovnání základních rozměrů s konkurencí
Model Superb Combi Passat Variant Mondeo kombi Insignia ST Avensis Wagon
Délka [mm] 4838 4775 4830 4910 4765
Šířka [mm] 1817 1820 1885 1855 1810
Výška [mm] 1481 1515 1545 1500 1480
Rozvor [mm] 2761 2710 2850 2735 2700
Zav. prostor [l] 633-1865 605-1730 555-1745 540-1530 545-1610

Vnitřní výbava pětidveřového kombi je identická s výbavou výchozího modelu. Navíc je zde ale několik novinek.

Startování tlačítkem

Poprvé bude možno vybavit vůz značky Škoda systémem KESSY pro bezklíčové odemykání, zamykání a startování. Vysílač impulsů v těle klíče přitom komunikuje s řídicí jednotkou ve voze a při dotyku kliky odemkne zámek dveří. Vůz je možné také zamknout bez použití klíče nebo dálkového ovládání centrálního zamykání. Dveře se zamknou stisknutím tlačítka na vnější klice.

Motor se startuje a zhasíná pomocí tlačítka, umístěného vpravo na sloupku volantu. Pro nastartování je k tomu nutné u vozů s ručně řazenou převodovkou sešlápnout pedál spojky nebo u vozů s automatickou převodovkou brzdový pedál.

Elektrické ovládání 5.dveří místo Twindoor

Dalším zajímavým prvkem nového Superbu Combi jsou na přání dodávané elektricky ovládané páté dveře. S těmi je vždy dodáván také automatický roletový kryt zavazadlového prostoru, který je jinak dostupný na přání. Při otevření pátých dveří se roletový kryt automaticky odsune do střední polohy, a uvolní tak větší plochu pro manipulaci se zavazadly.

Praktickým detailem zavazadlového prostoru je výsuvná mezipodlaha, kterou je možné při otevřených pátých dveřích vysunout až nad zadní nárazník. To podstatným způsobem ulehčuje nakládání rozměrnějších předmětů.

Hliníkové lišty, síťový program a háčky v zavazadlovém prostoru umožňují optimální zajištění nákladu. Zavazadla jsou tak během jízdy spolehlivě chráněna proti pohybu.

V nabídce originálního příslušenství figuruje vedle toho i držák jízdních kol, který je po sejmutí horního dílu mezipodlahy možno namontovat na podlahu zavazadlového prostoru.

Přenosný LED

Zcela nový je koncept osvětlení zavazadlového prostoru v pátých dveřích. Neosvětluje jen zavazadlový prostor, ale i celou plochu kolem zádě vozu.

Další svítilna, tentokrát vyjímatelná, se nachází na levé straně zavazadlového prostoru. Je vybavena akumulátorem a v případě potřeby je možno ji vyjmout ze svého držáku, který funguje zároveň k dobíjení. Ve tmě tak se svou úspornou diodovou technikou funguje jako kapesní svítilna. Ve svítilně je integrován magnet, pomocí něhož je možno ji upevnit na karoserii a použít například při opravě kola.

Prosklená střecha vpředu i vzadu

Přes den zajistí v interiéru světlou atmosféru elektricky ovládané dvoudílné panoramatické okno. Při silném slunečním záření je možno skleněnou střechu zastínit ochrannou roletou. Sklo samotné propouští pouze 10 procent tepelné energie. Nová je také střešní anténa ve tvaru ploutve, která svým podstatně štíhlejším tvarem a absencí prutu elegantněji zakončuje linii střechy.

Tahejte 2 tuny

Stejně jako výchozí model Superb může být i nový Superb Combi vybaven asistentem pro rozjezd do svahu HHC (Hill Hold Control). Elektronický stabilizační systém má rozšíření o stabilizací přívěsu TSA (Trailer Stability Assist) při použití tažného zařízení montovaného z výroby. Tato funkce přijde vhod, neboť nový Superb Combi může s motorizacemi 2,0 TDI CR DPF/125 kW 4×4 a 3,6 FSI V6/191 kW 4×4 táhnout přívěsy o celkové hmotnosti až 2000 kilogramů. Nejen v takovém provozu poskytuje dobré služby pohon všech kol 4×4 s lamelovou spojkou Haldex.

Motory ze Supa

Paleta motorů nového modelu Superb Combi odpovídá z větší části nabídce výchozího modelu Superb. Zpočátku bude možno vybírat ze tří zážehových a dvou vznětových motorů. Všechny pracují s přímým vstřikováním paliva.

Známý vznětový motor 2,0 TDI PD DPF poskytuje i nadále výkon 103 kW a je nabízen v kombinaci s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo se šestistupňovou převodovkou DSG. Silnějším agregátem z naftového dua je motor 2,0 TDI CR DPF pracující se vstřikovacím systémem common-rail, který poskytuje výkon 125 kW a dosahuje nejvyššího točivého momentu 350 Nm v rozsahu od 1750 min-1 do 2500 min-1. I tento motor spolupracuje s ručně řazenou šestistupňovou převodovkou nebo automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG. Filtr pevných částic je dodáván standardně.

Škoda Superb Combi - Technická data - vznětové motory
Motor 2,0 TDI PD 2,0 TDI CR 2,0 TDI CR 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968
válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1] 103/4000 125/4200 125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1] 320/1800-2500 350/1750-2500 350/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 205 220 217
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,3 8,9 9,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,1 5,9 6,5
Cena Comfort [Kč] 644.900,- 704.900,- 764.900,-
Cena Ambition [Kč] 729.900,- 789.900,- 849.900,-
Cena Elegance [Kč] 789.900,- 849.900,- 909.900,-
Cena Exclusive [Kč] - 911.900,- 971.900,-

Základem zážehové nabídky je čtyřválec 1,4 TSI (92 kW, 200 Nm), který se s výbavou Comfort bude prodávat za 589.900,-Kč. Příplatek proti liftbacku činí u této výbavy jen 20 tisíc Kč, u vyšších stupňů výbav bude příplatek 25 tisíc Kč.

Součásti palety benzinových motorů je také motor 1,8 TSI o výkonu 118 kW s maximálním točivým momentem 250 Nm v rozsahu od 1500 min-1 do 4500 min-1. Vedle ručně řazené šestistupňové převodovky je pro agregát 1,8 TSI k dispozici i automatizovaná sedmistupňová převodovka DSG.

Špičkovou motorizací nového Superbu Combi je motor 3,6 FSI V6 o výkonu 191 kW, s maximálním točivým momentem 350 Nm v rozsahu od 2500 min-1 do 5000 min-1. Agregát 3,6 FSI V6 je nabízen výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol.

Pro verze 1,8 TSI a 2,0 TDI CR DPF je pohon 4×4 k dispozici na přání.

Škoda Superb Combi - Technická data - zážehové motory
Motor 1,4 TSI 1,8 TSI 1,8 TSI 4x4 3,6 FSI 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1390 1798 1798 3580
válce/ventily 4/4 4/4 4/4 6/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1] 92/5000 118/4500-6200 118/4500-6200 191/6200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/min-1] 200/1500-4000 250/1500-4200 250/1500-4200 350/2500-5000
Max. rychlost [km/h] 199 218 215 247
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,6 8,7 8,8 6,6
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] 6,9 7,3 8,2 10,2
Cena Comfort [Kč] 589.900,- 649.900,- 709.900,- 864.900,-
Cena Ambition [Kč] 674.900,- 734.900,- 794.900,- 949.900,-
Cena Elegance [Kč] 734.900,- 794.900,- 854.900,- 1.009.900,-
Cena Exclusive [Kč] - 856.900,- 916.900,- 1.071.900,-

Nové uchycení zadní nápravy

Podvozek nového vozu Superb Combi do značné míry vychází ze Superbu. Aby však vyhovoval vyššímu užitečnému zatížení a vyšší celkové hmotnosti, byla konfigurace podvozku pro verzi Combi upravena. Nápravnice zadní nápravy je ke karoserii přichycena pomocí silentbloků. Nové spojovací prvky zvyšují jízdní komfort a nápravnici akusticky odpojí od karoserie, aniž by to mělo negativní vliv na stabilitu a vedení kol.

Ondřej Láník
Diskuze (141)
Avatar - Emel
20. 9. 2009 20:20
Re: Domácí kombíky
Nojo.. ta 3.0TDI by byla perfektní, možná až moc.
Avatar - white label
19. 9. 2009 22:59
Re: Domácí kombíky
Ovšem to už potom zdaleka není ten rozdíl jen o objemu, ale o celé knstrukci motoru viz. počet válců...
Avatar - Emel
19. 9. 2009 21:05
Re: Domácí kombíky
Těžko říct... u výkonových variant dvoulitrových dieselů si v poslední době říkám, že objem ničím nenahradíš... respektive že i přes papírově lepší hodnoty mezi těmi motory zase takové rozdíly nejsou.

Takže... ano, stačilo by určitě, ale třeba V6 od PSA je prostě o třídu jinde.
Avatar - white label
19. 9. 2009 01:39
Re: Domácí kombíky
Tak klasiclý čtyřválec 2,2 by určitě proti 2,O TDI CR 125kW vlastně nic nevyřešil...
18. 9. 2009 23:49
Re: Domácí kombíky
2.0TDI 150kW by ti stačilo? ;-)