Škoda uvažuje o modelech Superb RS a Kodiaq RS
Byly doby, kdy se u Škodovky „sportovalo“ s malým, kvůli těžkému motoru silně nedotáčivým hatchbackem, ale byly už i doby, kdy portfolio ostřejších RS verzí čítalo subkompaktní hatchback a kombi a kompaktní liftback a kombi s příjemnými benzinovými turbomotory. Dnes se rodina RS smrskla na dva zmíněné kompakty a vidina na návrat rychlých fabií není příliš reálná.
Rozšiřovat by se však mohlo opačným směrem. Šéf Škodovky Bernhard Maier prozradil časopisu Auto Express, že RS verze vlajkových modelů značky by měly „velký potenciál“. K tomuto tvrzení jej vede skutečnost, že o model Superb je veliký zájem zejména ve vrcholných verzích, což má mimochodem společné i s Octavií.
„Diskutujeme o tom. Větší modely mají rozhodně pro verze RS potenciál. Není to otázka techniky, umíme to, jde o uvažování čistě v obchodní rovině“, říkám Maier. Současně vylučuje návrat Fabie RS a to i přesto, že automobilka zaznamenává určitý zájem o takový model. Takový projekt by však byl ziskový jen minimálně a mohl by se snadno stát i ztrátovým.
Auto Express dále spekuluje že by Superb RS a Kodaq RS mohly dostat motor 2.0 TSI, naladěný na výkon přes 300 koní, aby více odskočil současnému mladoboleslavskému 280k topmodelu, zkombinovaný s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou. Můžete sice namítat, že v této kategorii se o sportování moc hovořit nedá, nicméně verze RS jsou spíše rychlá gétéčka, než ostré sportovní náčiní a takové modely by určitě oba modely střední třídy snesly.
Možnou podobu Superbu RS vytvořil známý virtuální tuner Theophillus Chin.