Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Škoda Yeti 1,4 TSI (90 kW) – Švihák lázeňský

Škoda Yeti
Škoda Yeti
Škoda Yeti
Škoda Yeti
42 Fotogalerie
Diskuze (131)
Dobře vypadá, je kultivovaný a ke korzování po lázeňské kolonádě má všechny předpoklady. Jenže v lázních bývá obvykle trochu draho.

O Škodě Yeti víte z našich stránek už téměř všechno – vždyť jsme jej testovali už čtyřikrát z toho jednou ve srovnávacím testu s Volkswagenem Tiguan. A právě k vozu ze srovnávacího testu se vracíme – stojí před námi designově upravený Yeti s přeplňovaným zážehovým turbomotorem 1,4 TSI o výkonu 90 kW.

Designem na zákazníky

Popisovat tvary a design Yetiho je asi zbytečné, na silnicích jich již jezdí tolik, že každý motorista tento „krabicoidní“ vůz zná a pozná.

Testovaný kousek se však mírně lišil – byl vybaven paketem Bicolour za 21.600,- Kč. Ten obsahuje 17" kola z lehké slitiny Annapurna, stříbrný střešní nosič a hlavně stříbrnou střechu v barvě Brilliant, která k tmavší modré barvě nazvané Lava mimořádně pasuje. Stříbrná střecha podle našeho názoru vkusně oživuje celý vůz a opticky mírně snižuje jeho výšku, což je jenom ku prospěchu věci. Svědčily o tom reakce a dotazy, které na nás v průběhu testu směřovaly od náhodných kolemjdoucích a kolemjedoucích.

suv skoda yeti testysuv skoda yeti testy | Zdroj: acz 

Při detailnějším zkoumání zjišťujeme, že střešní ližiny a krycí plechy spodku vpředu i vzadu z imitace hliníku mají mírně jiný odstín než střecha. Lze to ale poznat pouze při bližším kontaktu, z dálky je opticky vše ve stejném odstínu.

Pochválit musíme také bixenonové světlomety (s natáčením a dynamickou regulací sklonu + výsuvné ostřikovače světlometů) – svítí skvěle a při dálkových světlech lze snadno sledovat jak se světelný paprsek přirozeně natáčí. Příplatek 26.700,- Kč sice není nejnižší, ale my doporučujeme tuto částku utratit, protože to světlo při noční jízdě za to prostě stojí.

V interiéru nás zaujala vyhřívaná sedadla, jejichž výplně se nesly v duchu barvy karoserie. Jsou sice tvrdší, ale dobře podpírají tělo. A také dvě LEDky umístěné ve stropě nad řadicí pákou jenž v noci příjemně jemně prosvětlovaly partie okolo středového tunelu. Rozšiřující se středová konzola stále utlačuje pravou nohu svým „kamenným“ povrchem.

suv skoda yeti testysuv skoda yeti testy | Zdroj: acz 

Další pochvalu zaslouží řazení, jde lehce a přesně, má krátké dráhy a k ovládání řadicí páky stačí minimální síly. Ta je ovšem utopena dost dole, takže z loketní opěrky na ni téměř nedosáhnete (výškově) a musíte tak svou ručku neustále sundávat.

Startujeme s klidem

Za prvních ranních mrazíků motor bezproblémově naskočí a na rozdíl od souseda, kterému „úsporný nafťák“ vydávající randál rozléhající se ranní ulicí klepe a vibruje, my nic takového nevnímáme. Agregát o výkonu 90 kW při 5000 min-1 má i zcela nahoře harmonický projev.

Té-es-íčko začne táhnout od 1500 min-1, o tisíc otáček výše začne vydávat hrubší chraplavější zvuk a lineární zátah mu vydrží až téměř do 6000 min-1. O pět set otáček výše jej utne omezovač.

suv skoda yeti testysuv skoda yeti testy | Zdroj: acz 

Po stověžaté matičce Praze jsme se se spotřebou pohybovali v okolí 8,5 l/100 km, ještě o dvě deci více jsme odečetli při „dálniční stotřicítce,“ kdy motor na šestku točí lehce pod 3100 min-1.

Stále trváme na nadprůměrném hluku od odvalujících se pneumatik (Pirelli Sottozero W210), který vše ostatní přehluší a na tvrdším naladění podvozku, který posádku na našich dálnicích a nekvalitní silniční síti dost natřese. Nic na tom nezmění ani obsazení čtyřmi osobami se zavazadly. Na kvalitním povrchu oceníte menší náklony a pneu široké 225 mm, které drží vyšší auto ve stopě poměrně dost dlouho.

Při zpomalení na 100 km/h klesnou otáčky na 2400 min-1 a spotřeba spadne na 5,8 l/100 km. Při ježdění s klidnější nohou motor spálí v průměru okolo 7,0 l/100 km, při svižnějším pohybu počítejte s odběrem o litr až litr a půl vyšším.

Závěr

Yeti vybavený paketem Bicolour, jehož hlavní součástí je odlišně lakovaná střecha, vypadá velmi dobře – svěžeji a dynamičtěji, obzvláště v kombinaci tmavá modrá–stříbrná střecha. Takže hurá na lázeňskou kolonádu!

Benzínový turbomotor TSI je dobrým společníkem – je tichý, kultivovaný a i na vyšší auto má dostatečný výkon zajištující přiměřenou dynamiku. Umí jezdit úsporně (nejnižší spotřeba dosažená v testu byla pod 6 l/100 km), při využívání svých schopností si nechá zaplatit spotřebou klidně o 4 litry vyšší – prostě klasický benzinový turbomotor. Za negativum považujeme tvrdě naladěný podvozek a menší objem zavazadlového prostoru.

A pak je tu ještě cenová politika. I ve druhé nejvyšší výbavě máte možnost si zaškrtnout při objednávce spoustu příplatkových položek. Tu si označíte asistent rozjezdu do kopce za 2.000,- Kč, tu zase Light asistent za 1.600,- Kč. Támhle vyhřívané čelní sklo za 4.000,- Kč nebo navigaci Columbus za tučných 38.000,- Kč – tisíce létají jako na běžícím páse a cena roste a roste. Suma sumárum bylo testované auto vyšperkováno příplatky v celkové hodnotě 130.000,- Kč, což jeho pořizovací cenu navýšilo na 622 tisíc Kč. Jste ochotni tohle investovat do stylového, pohledného a agilního esúvéčka s jednou poháněnou nápravou?

suv skoda yeti testysuv skoda yeti testy | Zdroj: acz 

První cena vozu362.900,- Kč (Yeti 1,2 TSI 77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací425.900,- Kč (Active 1,4 TSI 90 kW)
Základní cena testovaného vozu491.900,- Kč (Ambition 1,4 TSI 90 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků621.900,- Kč (Ambition 1,4 TSI 90 kW)

Plusy

  • Originální vzhled
  • Lineární zátah motoru
  • Široké spektrum použitelných otáček
  • Řazení
  • Výborně svítící natáčecí „bixenony“
  • Velmi dobrý výhled vzad
  • Ovladatelnost vozu
  • Dobře odhlučněný motor

Mínusy

  • Hluk od kol pronikající do interiéru
  • Tvrdší naladění podvozku
  • Utopená řadící páka
  • Široká středová konzola
  • Spotřeba hodně závislá na jízdním stylu

Vstoupit do diskuze (131)