Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Yeti GreenLine – Hranice možného

21. 12. 2012 • 04:40
44
43
Zobrazit náhledy (44)
Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti Škoda Yeti
Objem 1,6 litru je u dnešních SUV minimem. Yeti GreenLine s motorem 1,6 TDI dokazuje, že i s tak malým motorem to „jede“.

Na jaře jsme vyzkoušeli Škodu Yeti 2,0 TDI 4x4 v nejslabším provedení o výkonu 81 kW. To ale není úplné dieselové minimum – stejný agregát existuje i ve verzi s pohonem pouze předních kol (podle výbavy je o 30 až 45 tisíc Kč levnější) a poněkud stranou stojí v nabídce Yeti GreenLine.

Pohání jej motor 1,6 TDI o výkonu 77 kW, díky shodnému maximu točivého momentu 250 Nm je ekvivalentem k 2,0 TDI/81 kW. Oba turbodiesely si musí vystačit s pětistupňovou manuální převodovkou, GreenLine má navíc systém start-stop, užší pneumatiky a vylepšenou aerodynamiku. Součinitel odporu klesl z 0,37 na 0,36 a kombinovanou spotřebu se podařilo díky všem úpravám srazit z 5,4 na 4,6 l/100 km.

Ale údaje z tabulek samozřejmě neřeknou vše. Akcelerace z 0 na 100 km/h se zhoršila o půl sekundy a motor menšího objemu není v běžném provozu tak živý. Přesněji řečeno, když má podat maximum, tak se bude od nejslabšího 2,0 TDI samozřejmě lišit jen minimálně, při částečné zátěži ale tolik sil nemá. Proto není těžké se ubránit zbytečnému šlapání na plynový pedál.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
 

Ale i když se toho vyvarujete, spotřeba stejně nedosáhne nížin slibovaných výrobcem. Auto je totiž důsledně optimalizováno pro podmínky měřícího cyklu a k nim má běžný provoz většinou hodně daleko. Pár decilitrů samozřejmě odeberou zimní pneumatiky. Výsledkem je městský i dálniční průměr 6,5 l/100 km, při 130 km/h motor točí na nejvyšší převod 2400 min-1.

Mimo město se dá dostat i k pěti litrům, ale to jsme zvládli s motorem 2,0 TDI 4x4 také. V celkové bilanci spotřeby jde i tak zatím o nejúspornější testovaný Yeti. A v kontextu svého segmentu si toto úsporné SUV vede dobře – jenže taky patří k nejmenším SUV na trhu.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
 

Spotřebu by možná dokázala srazit jiná převodovka. Pětistupňový manuál totiž má velké přeskoky a současně relativně malý rozsah převodových poměrů. Na nižší stupně je proto i při minimální zátěži nutné motor vždy vytáčet ke dvěma tisícům. Jinak se totiž otáčky po přeřazení propadnou do oblasti pod 1200 min-1, kde motor pracuje velmi neochotně.

Kromě motoru jsou proti běžné verzi Yetiho rozdíly minimální. Prozradit se dokáže vlastně jen štítkem na masce chladiče a pátých dveřích nebo nálepkami na blatnících. I uvnitř je to starý známý Yeti – kromě tlačítka pro vypnutí systému start-stop se GreenLine ničím neliší.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
 

Nabídku tvoří trojice úrovní výbavy – Active, Ambition a Elegance. GreenLine je proto na pohled plnohodnotným členem rodiny dieselových Yeti, najde se ale několik omezení. Jednak musíte zapomenout na některé příplatky: 17palcová kola, panoramatická střecha, přídavné topení nebo tažné zařízení jsou GreenLinu zapovězeny.


Pak je tu nemožnost objednat zvýhodněné pakety Plus, příplatek 7 tisíc korun proti verzi 2,0 TDI s pohonem předních kol a nakonec aktuální akční nabídka Trumf, která se GreenLinu netýká. Případní zájemci proto musí (alespoň podle oficiálního ceníku) zapomenout jak na balíček Plus zdarma, tak na slevu 30 tisíc korun. Tím se Yeti GreenLine dostává do nevýhodné pozice a jeho volba postrádá jakýkoliv ekonomický smysl.

Tuto škodovku proto bereme čistě jako demonstraci možností a snahu vyzkoušet další z případných cest budoucího vývoje. Dnes se motor 1,6 TDI nabízí do všech modelů Škody kromě Citigo a tvoří základ nabídky dieselových Yeti. V SUV vyhoví běžným přepravním požadavkům v rámci rychlostních limitů, pro dynamickou jízdu mu chybí výkonová rezerva. Největší smysl dává tam, kde záleží na emisích CO2 – ty se podařilo stlačit těsně pod 120 g/km. V mnoha zemích na západ od našich hranic tento samotný fakt znamená při nákupu úsporu i desítek tisíc korun.

suv skoda yeti testy suv skoda yeti testy
 

První cena vozu349.900,- (Yeti Trumf 1,2 TSI/77 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací460.900,- (Active 1,6 TDI GreenLine/77 kW)
Základní cena testovaného vozu550.900,- (Elegance 1,6 TDI GreenLine/77 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků626.800,- (Elegance 1,6 TDI GreenLine/77 kW)

Plusy

  • Stabilita a ovladatelnost
  • Variabilita interiéru
  • Výhled z vozu
  • Posaz připomíná terénní auta

Mínusy

  • Jen pětistupňová převodovka
  • Cenová politika u GreenLinu
  • Tvrdý podvozek
  • Menší interiér i zavazadlový prostor
  • Utopená řadicí páka

Témata
Škoda Yeti GreenLine
Cena základní sestavy 550 900 Kč
Výbava základní sestavy Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, chromované vnitřní kličky dveří, interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic", kola z lehké slitiny 16", rozměry 205/55 R16, lakovaná střešní lišta, ochranné boční lišty dveří, prahové lišty, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, střešní nosič, černě lakovaný, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, 3. brzdové svět, airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, kontrola tlaku v pneumatikách, kotoučové brzdy zadní, light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce), funkce Off Road, make-up zrcátka ve slunečních clonách, Maxi DOT, nekuřácký paket, obložení v kufru, odkládací deska za zadními sedadly, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed (uzavíratelná) a v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička), otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, pružná odkládací schránka v kufru, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), pylový filtr, sada na opravu pneumatik, servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle a výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, síťový program v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, upínací oka v zavazadlovém prostoru, varioflex (koncept zadních sedaček), volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, vnítřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní stěrač s ostřikovačem, zásuvka 12 V na střední konzoli a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, sklopný stolek na zadní středové opěře, tónovaná skla, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel Kč
Cena testované sestavy 626 800 Kč
Výbava testované sestavy "LIGHT ASSISTANT", vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor (+1.600,-), dvojitá sluneční clona (+700,-), el. ovládaná, vyhřívaná a sklopná vnější zpětná zrcátka s osvětlením nástupního prostoru (+1.000,-), s aut. stmíváním u řidiče (+5.000,-), hlavové airbagy, boční airbagy vpředu a vzadu a signalizace nezapnutého bezpečnostního pasu řidiče a spolujezdce (+7.000,-), interiér "LYNX" kůže/umělá kůže (+46.900,-), malý kožený paket: 3ramenný multifunkční kožený volant pro rádio a telefon (+1.000,-), navigační systém "AMUNDSEN+" (+9.400,-), příprava pro telefon GSM II s Bluetooth, "MAXI DOT" pro navigační systém "AMUNDSEN+" (+2.000,-), vkládané tkané koberce (+1.300,-) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 77 / 4400
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 176
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 5.2 / 4.2 / 4.6
Emise CO2: 119
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 545
Rozměr pneu: 205/55 R16
Škoda Yeti GreenLine
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4223
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Disky
| 12. 1. 2013
No, to je trošku jinak. Yeti má schváleno 6,5 x16 i 7x16.. na Yetiho totiž lze namontovat jak rozměr 205/55 R16, stejně tak i 215/60 R16 a ten by jsi třeba na 6,5x16...no dostal, ale už by tam byla boule v bočnici. Ty 205/55 R16 u nich můžeš použít sněhové řetězy. U toho green linu na obrázku je to proto, že 205/55 R16 má nižší valivý odpor než 215/60 R16. Co se samotného ET týče, tak v případě litých disků si tam relativně můžeš dát co chceš, bavíme se o neoriginálních discích. Ale musí být schválené pro provoz na pozemních komunikacích od MD ČR, mají na čelní straně vyraženo KBA a nějaké číslo a musíš mít certifikáty TUV, že je ten disk ozkoušený a schválený pro to dané konkrétní auto. Pak by jsi si takový disk měl schválně vepsat do TP, pokud se liší rozměry od údajů v TP, což jsem třeba já absolvoval a vyhodil za to 400, protože na inspektorátě Ti tam napíšu např. 7x16 205/55 R16, toť vše. Ale podstatné jsou ty certifikáty. U originálních disků v seriové výrobě je to ale jinak. Ty jsou na tom totiž schválovány už při samotné homologaci auta, takže nemusí mít KBA ani certifikáty, ty má výrobce a Ty je nepotřebuješ. Jinak co se týče toho pojišťováka, tak to byl blb, ale pokud kola nesouvisí přímo s nehodou, např. to do Tebe ze zadu někdo řachne, tak pojišťovák nemůže nic. To by Ti např. mohl takhle argumentovat, že máš např. dodělávané denní svícení (takový to debilní) a že to není homologavné, to je stejné. Ovšem pokud by to souviselo s nehodou, prasklá loukoť nebo by tam byly náznaky, že to způsobilo i kolo, tak to je pak jiná, ale jak říkám, u neorigo stačí mít ty papíry od disků.

Mimochodem v tom TP u octavie ET 50, je taky z důvodu homologací, ta homologace disku stojí výrobce obrovské peníze, a homologavat každé ET zvlášť to neprobíhá, v případě shodnosti ET a šířky disku u plechového i litého ráfku. Jen je tam douška, ráfky mohou být z lehké slitiny. A je to také pro M + S, protože jak tady napsal výše, tak je to lepší, ne ani tak kvůli sněhovým řetězům (u nich by bylo bezpečnější je spíš mít víc ven, než dovnitř kvůli uložení tlumiče nahoře), ale kvůli bezpečnosti, protože neodlítají kamínky, štěrk a posypová sůl za auto bokem, ale do podběhu a na zem, to je kvůli směrnicím bezpečnosti i pro kolemjdoucí (to víš EU).
Trhová pozícia
| 27. 12. 2012
Jde o to, že většina je prodaná za úplně jiné ceny. Jediná otázka je, jestli je prodejce ochotný jít na cenu, kterou jsem ochoten zaplatit. Pokud ne, tak hold smůla. O ničem jiném to není. A nechodí to takhle jen v automobilovém průmyslu.
draha sranda
| 25. 12. 2012
Četls test? Příplatek za úspornou verzi znamená v některých zemích úlevy za provoz auta s emisemi CO2 do 120g/km.
Avatar - Bristol
Trhová pozícia
| 24. 12. 2012
více méně souhlasím...ovšem koncern(škoda-auto) je v čechách dominantním výrobcem takže si podobnou politiku může dovolit...no a že holátka od škodovky vypadají zoufale je snad nejvíce vidět na rapidu a octávii prima...ano octávia ve full option je stylové auto jenže cenou už brousí kdesi o segment vejš...bohužel
Avatar - white label
Disky
| 23. 12. 2012
Na blbce (v tomto případě pojišťovák) můžeš narazit všude, ale kdyby se šlo "na krev", tak stejně jen k vůli těm třem mm ET neuspěje...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku