Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4 – Dostupný horal

Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4 – Dostupný horal

 
 

Nejdostupnější česká čtyřkolka? To jsme museli otestovat!

Ač to nebývá obvyklé, u Škody si můžete potenciální prodejní hit, dieselový Yeti s pohonem všech kol, pořídit s nejnižší ze čtyř nabízených výbav. Za 464 tisíc Kč tedy dostanete technicky poměrně zajímavý vůz, který však ve stupni Easy rezignuje na jakoukoliv vyšší výbavu.

Přiobjednat nejde například tempomat, bixenony, Maxi DOT, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívané čelní sklo, 2 DINová rádia, navigaci, rafinovanější vzhled interiéru, tažné zařízení, kožený volant, akční pakety, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče s pamětí... a tak dále.

Zkrátka, za necelého půl milionu korun máte sice dieselovou čtyřkolku, ale to je tak asi vše. Startovací výbava není nikterak špatná (potěší ESP s pomocníky), zahrnuje vše, co od levného auta čekáte, jenže v tom je právě jádro pudla: Škoda za půl milionu už zase nikterak výrazně levná není a s jiným motorem (1,2 TSI) a bez pohonu 4x4 můžete za 499 tisíc sněžného muže v nejvyšší výbavě.

obrázek [600 x 386]  

Hodně v tomto případě udělá onen pohon všech kol, za který připlácíte celých 50 tisíc. Pro běžného občana, který nejdříve kouká po vyhřívaných sedačkách či tempomatu, je tak dieselová čtyřkolka ve verzi Easy jen málo přitažlivá. Zajímavé by bylo zjistit, proč v ceníku vlastně figuruje – že by fleetoví zákazníci?

Tato verze je však zajímavá i z jiného pohledu: ve shodné výbavě je o celých 60 tisíc levnější než verze se stejným motorem, naprogramovaným pro změnu na 103 kW, a o masivních 126 tisíc levnější než verze se 125 kW. Tak pojďme zjistit, zda má cenu připlácet zhruba dva a půl průměrného platu (nebo dokonce více jak pět) za těch 21 resp. 44 kW navíc.

Jízda na silnici i mimo ní

K testu jsme si zvolili verzi ve výbavě Elegance, tedy vůz o 130 tisíc korun dražší než v případě výše zmíněné jednoduché verze. Na interiéru i exteriéru jsou vylepšení jednoznačně vidět, kdo s Yetim plánuje delší intenzivnější soužití, měl by přemýšlet nad dvouzónovou klimatizací, zadními parkovacími senzory nebo vyhřívanými sedadly.

obrázek [300 x 384] Yeti je klasickou ukázkou malého silničního SUV – krátké převisy i dobře udělaný podvozek (nikde nic netrčí), vyzbrojený spojkou Haldex, by v terénu zvládl docela zajímavé věci. Světlá výška 180 mm řidiči ale jasně říká: rozbahněnou louku ano, na hory ano, ale majiteli, kroť se. Lehčí terén však zvládne s přehledem, pomůže i asistent pro sjíždění svahů.

Velmi dobrou zprávou pak je to, že Yeti se neztratí ani na silnici. Co neztratí, mezi malými SUV je z hlediska jízdních vlastností na samém vrcholu třídy! Pohon všech kol kvalitu podvozku jen znásobuje, byť přesouvání síly k zadním kolům na výjezdu ze zatáček je o něco méně intenzivní než u silnější verze se 103 kW. Stále je však krásně cítit jak Haldex pracuje a snaží se vám poskytnout maximální trakci, takže o jeho přítomnosti víte i jindy, než při ostrém startu na semaforech. V zatáčkách se auto naklání jen decentně, sportovněji tuhý podvozek poskytuje vozu velmi dobrou oporu a vůz na pokyn volantu reaguje svižně.

Jak to vypadá na poli spotřeby, mají majitelé slabších vznětových dvoulitrů výhodu? Naše zkušenosti ukázaly, že továrním číslům (kde se tři výkonnostní verze 2,0 TDI liší v řádu desetinek) se dá věřit, tedy že spotřeba bude u všech prakticky shodná. Zajímavé však je, že nejúspornější je verze nejsilnější se 125 kW (kombinovaná spotřeba 5,9), zatímco slabší 103 kW má udávanou spotřebu 6 litrů a námi testovaná verze pak 6,1. Vinu hledejme v ulicích měst; rozdíl má totiž na svědomí mnohem vyšší městská spotřeba slabších provedení.

obrázek [600 x 402]  

Dle našich zkušeností se v intravilánu dá bez problémů udržet pod osmi litry nafty na 100 km, mimo město spotřeba klesá (díky šestistupňové převodovce) hluboko pod šest litrů a atakovat klidnou jízdou hodnotu začínající čtyřkou není až tak nereálné, o čemž jsme se přesvědčili na dálnici. Na dálnici při 130 km/h točí lehce nad 2.500 min-1, spotřeba se ustálila na 7,7 litrech nafty. Klidná stovka sníží otáčky o 600 min-1 a spotřeba se doslova propadne na 4,6 litru.

Projev motoru se zdá být, vzhledem k silnějším dvoulitrovým TDI, o něco málo kultivovanější, po zahřátí se motor svými zvuky do kabiny nikterak neprobíjí. Bát se nemusíte ani nízkého výkonu, absence 21 kW a 40 Nm je patrná spíše až ve středních a vyšších otáčkách. Nejslabší verze naopak nabídne nejplynulejší zátah.

Tak tedy tu slabší?

Já myslím, že ano. Rozhodně se z vás nestane postrach levého dálničního pruhu, avšak i vzhledem k relativně rozumné hmotnosti Yeti jede (na poměry SUV) docela svižně. Pokud nutně potřebujete pohon všech kol a zároveň vyžadujete i vznětový motor, není proč vám tuto verzi rozmlouvat.

Druhý pohled (Lukáš Vaverka)
V dieselovém Yeti jsem najel asi 100 km a jízda ve mě zanechala vesměs jen pozitivní dojmy. Nejslabší dvoulitrové TDI si s kompaktním SUV dokáže poradit, dokonce má subjektivně větší švih než posledně testovaná 1,4 TSI (90 kW) s pohonem předních kol. Proto souhlasím s Alešem, že nižšího výkonu se rozhodně není potřeba bát.
Nevýhodu má pro mě Yeti jen jedinou: necítím se v jeho interiéru útulně. Stísněná, i když na centimetry stále solidní, kabina nepůsobí tak dobře jako o kousek větší (a téměř bez výjimky dražší) konkurenti. Testovaný vůz nás navíc už při stavu 4000 km potrápil prasklou žárovkou v zadním světle a povrzáváním palubní desky (to pak přišel příplatkový Sound System vhod...). Vzhledem ke zkušenostem z dřívějších testů jde ale o nedostatek konkrétního auta, nikoliv o typickou vadu modelu Yeti.
První cena vozu362.900,- Kč (1.2 TSI/77kW, Easy)
První cena vozu s testovanou motorizací463.900,- Kč (2.0 TDI CR 4x4/81 kW, Easy)
Základní cena testovaného vozu594.900,- Kč (2.0 TDI CR DPF 4x4/81 kW, Elegance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků617.800,- Kč (2.0 TDI CR DPF 4x4/81 kW, Elegance)

Plusy

  • Výhled z vozu
  • Stabilita a ovladatelnost
  • Pohon všech kol
  • Spotřeba při klidné jízdě

Mínusy

  • Vysoká podlaha a hrana zavazadelníku
  • Ceny vyšších výbav
  • Menší interiér
  • Utopená řadicí páka
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4

Cena v základní výbavě: 594 900 Kč Cena v testované výbavě: 617 800 Kč

Základní výbava:Boční ukazatele směru integrované do vnějších zpětných zrcátek, chromované vnitřní kličky dveří, interiér "DUNE" (sedadla-látka), dekor "Cosmic"Kola z lehké slitiny 17", rozměry 225/50/R17, lakovaná střešní lišta, ochranné boční lišty dveří, prahové lišty, přední mlhové světlomety s Corner funkcí, střešní nosič, černě lakovaný, vnější zpětná zrcátka a vnější kliky lakované v barvě vozu s osvětlením nástupního prostoru, 3 hlavové opěrky vzadu, výškově stavitelné, 3 tříbodové bezpečnostní pásy vzadu, 3. brzdové svět, airbagy řidiče, spolujezdce, hlavové, boční vpředu a kolenní řidiče, bezpečnostní světla na výplních předních dveří, Day-light, deaktivace airbagu spolujezdce, ESP včetně ABS+EBV+MSR+ASR+EDS+HBA+DSR+ESBS, kontrola tlaku v pneumatikách, kotoučové brzdy zadní, light check - kontrola funkčnosti vnějšího osvětlení, příprava pro uchycení 2 dětských sedaček s bezpečnostním systémem ISOFIX na zadních sedadlech, signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, tříbodové výškově nastavitelné přední bezp. pásy s přitahovači, výstražný trojúhelník v zavazadlovém prostoru, 2 čtecí lampičky vpředu (pro řidiče a spolujezdce), funkce Off Road, make-up zrcátka ve slunečních clonách, Maxi DOT, nekuřácký paket, obložení v kufru, odkládací deska za zadními sedadly, odkládací schránka v horní části přístrojové desky uprostřed (uzavíratelná) a v přístrojové desce u spolujezdce (osvětlená, klimatizovaná), odkládací schránka Jumbo Box s nastavitelnou loketní opěrou mezi předními sedadly, odkládací schránky za zadními podběhy, osvětlení zavazadlového prostoru (1 lampička), otevírání víčka palivové nádrže Push-Push s elektromagnetickým odjištěním, pružná odkládací schránka v kufru, přední stěrače Aero (s cyklovačem a volbou frekvence), pylový filtr, sada na opravu pneumatik, servořízení (elektromechanický posilovač řízení), schránka na brýle a výklopná odkládací schránka pod sedadlem spolujezdce, síťový program v zavazadlovém prostoru, ukazatel vnější teploty, upevňovací koncept v zavazadlovém prostoru s posuvnými háčky, upínací oka v zavazadlovém prostoru, varioflex (koncept zadních sedaček), volant čtyřramenný multifunkční pro rádio, vnítřní osvětlení s kontakty na všech dveřích, vyhřívané zadní sklo, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a spolujezdce s bederními opěrami, zadní stěrač s ostřikovačem, zásuvka 12 V na střední konzoli a v zavazadlovém prostoru, zvuková signalizace nevypnutých světel, 8 reproduktorů, audiozdířka v loketní opěre "JUMBO BOX", centrální zamykání s dálkovým ovládáním (2 sklopné klíčky),"CLIMATRONIC" - dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací včetně pachového filtru s automatickou cirkulací, el. ovládání oken vpředu a vzadu s dětskou pojistkou, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, malý kožený paket (4-ramenný multifunkční kožený volant pro rádio), rádio SWING 2 DIN s CD, MP3, signalizace vzdálenosti při parkování vzadu, sklopný stolek na zadní středové opěře, tónovaná skla, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a dešťový senzor, vyhřívání předních sedadel

Výbava testovaného vozu:navigace Amundsen (9.400,- Kč), asistent rozjezdu do kopce (2.000,- Kč), metalický lak (11.500,- Kč)

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu Zpěvák kapely Linkin Park Chester Bennington spáchal sebevraždu

Chester Bennington, zpěvák americké rockové kapely Linkin…

 

Štítky SUV Škoda Yeti Testy

Technické údaje
Motor Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 280 / 1750 - 2750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 174
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 12.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.3 / 6.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 405 / 1760
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1525 / 545
Rozměr pneu:225/50 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4223
b) šířka (mm): 1793
c) výška (mm): 1691
d) rozvor (mm): 2578
e) rozchod vpředu (mm): 1541
f) rozchod vzadu (mm): 1537
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 470 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1020
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1420
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Yeti 2,0 TDI (81 kW) 4x4 – Dostupný horal







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 



Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování! Nová Škoda Yeti vyfocena téměř bez maskování!

Náš čtenář načapal na silnici u Mladé Boleslavi téměř…

Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat Škoda Yeti II: Takhle asi bude vypadat

Podle nejnovějších informací má nový yeti přijít o…

 



 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…