Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodě se nadále daří, navzdory poklesu několika modelů její prodeje loni vzrostly na 1,25 milionu aut

Diskuze (40)
Řada modelů ale i přes celkový růst dodávek vykazuje meziroční pokles, nejvíce poklesly prodeje modelu Rapid, který letos nahradí nový model Scala.

Automobilka Škoda Auto dodala v loňském roce svým zákazníkům na celém světě celkem 1,253.700 vozů, meziroční nárůst činí 4,4 procenta. Jde tak o nejlepší rok v historii firmy. Řada modelů ale i přes celkový růst dodávek vykazuje meziroční pokles, nejvíce poklesly prodeje modelu Rapid, který letos nahradí nový model Scala. Firma to uvedla v tiskové zprávě.

Kromě modelu Rapid klesly dodávky také u modelů Octavia, Fabia a Superb. Nárůst dodávek uvádí firma naopak u modelu Kodiaq, kde prodeje meziročně vzrostly o 49,3 procenta na 149.200 vozů. Nárůst prodejů o 5,5 procenta vykazuje také nejmenší automobil značky Citigo.

Na domácím českém trhu Škodě Auto meziročně klesly dodávky aut o 1,5 procenta na na 93.600 vozů. Na svém druhém největším trhu, v Německu, si Škoda připsala meziroční nárůst dodávek o 1,9 procenta na 176.600 vozů. Na největším trhu firmy v Číně vzrostly dodávky o 4,9 procenta na 341.000 vozů.

"V roce 2018 jsme našim zákazníkům opět dodali více vozů než kdykoli předtím. Ukazuje se, že naše Strategie 2025 zabírá, produktová ofenzíva ukazuje celosvětově svou sílu. Škoda roste trvale a řízeně, přestože rok 2018 připravil celému automobilovému odvětví mnohé výzvy, jako například přechod na WLTP," řekl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. Dodal, že v letošním roce firma zahájí výrobu svého prvního plug-in-hybridu a prvního čistě elektricky poháněného automobilu, což firma avizovala již dříve.

Zavedení WLTP, tedy přísnějších emisních limitů a nový způsob měření emisí, způsobilo, že trh jako celek v podzimních měsících klesal a některé značky zaznamenaly výrazný propad.

Video se připravuje ...

V západní Evropě vzrostly dodávky vozů zákazníkům v roce 2018 o 1,8 procenta na 486.400 vozů. Ve střední Evropě dodala loni Škoda svým zákazníkům 212.900 vozů, meziročně o 2,8 procenta více. Ve východní Evropě bez Ruska vzrostly v roce 2018 dodávky zákazníkům o 11,5 procenta na 46.100 vozů.

V Rusku Škoda zvýšila meziročně dodávky o 30,7 procenta na 81.500 vozů. V Indii Škoda rostla o 0,8 procenta na 17.200 aut.

V roce 2017 dodala firma celosvětově 1,200.500 aut, což bylo o 6,6 procenta více než v roce 2016.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Zaměstnává víc než 35.000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Diskuze (40)

Doporučujeme

14. 1. 2019 16:37
Re: v porovnani s dobou pred 1989
Jak říkám, nemáme moc čím se chlubit. V ČR je fajn, jen Češi strašně hloupnou.
Avatar - Emel
14. 1. 2019 15:52
Re: v porovnani s dobou pred 1989
Tak to ale přece není. V Česaně (i jinde v ČR) se vyvíjí celá řada technologií, naopak zase většinou pro celý koncern. Vzniklo tu nové centrum testování motorů, v době otevření (2014) nejmodernější v rámci koncernu. Před rokem k tomu přibylo testování převodovek... atd.
14. 1. 2019 13:27
Re: v porovnani s dobou pred 1989
To je len take ohybanie reality, v podstate sa mozeme zhodnut, ze je to len cisty marketing ako ked si Opel vylepi slogan "overena nemecka kvalita".

To je cele asi take ako jeden "česky výrobok", ktory sa u nas predava, je to taky plastovy pytlik s mrkvou. Na obale napis "Čerstvá mrkev" a potom "kvalita a tradice, Bramko Semice". Nechyba samozrejme "krajina puvodu: Holandsko". Asi myslia tradiciu balenia dovozenej zeleniny.

Je to taky marketingovy oblb na populaciu, ktora je na nieco zvyknuta. Pripomina mi to situaciu z 90-tych rokov, kedy zahranicie skupovalo vsetko mozne, prisiel sem nejaky marketingovy guru zo zapadu a napadlo mu spravit novy dizajn ako aj nazov obycajneho saponatu Jar. Nikto to nekupoval. Ludia tento oblb potrebuju aby sa s niecim vedeli ztotoznit a aby tam nebilo do oci, ako je takmer cela ekonomika v podruci zahranicnych subjektov.

Ale bite sa dalej do hrube ako je neviem co ceske. Cisty fetis >:D
Avatar - woody-alien
14. 1. 2019 11:45
Re: v porovnani s dobou pred 1989
Jj, "teď ujedu všem", "nejlepší české (SUV, liftback atd.) všech dob" a nakonec i "velká trojka rodinných vozů" (i10,i20,ix20 >:D ) jsou jen průměrná dílka v mezích obecné stupidnosti reklam, kde se nadsazuje, jak se jen dá. Naopak "malý soused", "předražená tradice" apod. jsou trapné a křečovité pokusy jak z dílny posledního krušnohorce - Aloise Náhlovského. A byly by stejně trapné a křečovité, kdyby se neotíraly o Škodovku, ale třeba o Ford, Renault nebo Fiat. Potud tedy reklama.

Horší ovšem je, že marketing Hyundaie v ČR jde dál, inflací slova "prémiový" v showroomech počínaje, vystavováním sociálních verzí úhlavního nepřítele pokračuje a podmiňováním zápůjčky svých nejlepších vozů všech dob vlastnictvím Škodovky zdaleka nekonče. Možná by to Beefcakeovi taky přišlo vtipné, že má nechat svoje auto v showroomu jako rukojmí, aby mu dovolili vyzkoušet si božskou i30....anebo že na to nárok nemá, poněvadž Subaru pro ně není žádoucí konkurence...mě osobně to vede jenom ke konstatování - strčte si ty vaše auta za klobouk. Neříkám, že je to tak vždy a všude, jenomže dealeři, které jsem znal a snažili se vystupovat normálně, už dávno s Hyundaiem ukončili smlouvu a prodávají jiné značky.
Avatar - Emel
14. 1. 2019 08:44
Re: v porovnani s dobou pred 1989
Většina reklam Hyundai je sama o sobě jen mírně stupidní, něco jako XXXLutz tata tata. Problém je, že se na srovnání se Škodou soustředí až moc a chybí jim nějaký vlastní obsah. To je jako v politice... taky není dobře postavit svůj program jen na vymezení vůči ostatním. Hyu jezdí WRC například, mají Genesis, nebyl by problém udělat ty reklamy tak, aby nevypadaly tak zoufale.