Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovka má novou halu. Budou se tam testovat předsériové vozy

centrum Technického vývoje v Mladé Boleslavi
Škoda otevřela novou lakovnu
Škoda otevřela novou lakovnu
Škoda otevřela novou lakovnu
19 Fotogalerie
Diskuze (4)

Rekonstrukcí starých prostor vznikla v Boleslavi nová Centrální pilotní hala, má 12.000 metrů čtverečních a celková výše investic převyšuje 20 milionů euro.

Předsériové vozy jsou před zahájením výroby podrobeny rozsáhlým testům ze strany technického vývoje a oddělení pro zajištění kvality. Pro tyto příležitosti Škodovka připravila novou Centrální pilotní halu o rozloze 12.000 metrů čtverečních, která je součástí mladoboleslavského zázemí automobilky.

„V rámci přípravy na náběh sériové výroby slouží pilotní hala jako rozhraní mezi oblastmi výroby a logistiky, technického rozvoje a zajišťování kvality. Provádíme zde přípravy nezbytné pro plynulý náběh výroby nových modelů,“ vysvětluje Dr. Michael Oeljeklaus místo, které si vyžádalo investice v hodnotě 20,4 mil. euro.

V pilotní hale se nachází samostatný malý závod na výrobu automobilů. Kromě robotických stanic, kde se kompletují karoserie, se zde také nacházejí oddělení montáže a výstupní kontroly. K dispozici jsou navíc zařízení pro virtuální realitu a 3D tiskárny. Systémy i procesy jsou navrženy tak, aby bylo možné uskutečnit veškeré nezbytné zkoušky i analýzy jak u vozů se spalovacími motory, tak u částečně či plně elektrifikovaných modelů. Jakmile projekt splní veškeré požadavky, opouští pilotní halu.

Video placeholder
centrum Technického vývoje v Mladé Boleslavi • Zdroj: Škoda

Dvoupodlažní budova v areálu továrny je vysoká dvaadvacet metrů a rozprostírá se na ploše 12.142 metrů čtverečních, což odpovídá více než jednomu a půl fotbalovým hřištím. Kromě prostor pro schůzky a školení jsou zde k dispozici také dobíjecí stanice pro elektrické vozy. Vedle toho poskytuje světelný tunel ideální podmínky na prezentaci předsériových vozů.

Samotný objekt má bohatou historii. V sedmdesátých letech jej Škodovka používala ke galvanickému pozinkování nárazníků pro model Škoda 100, později se prostor využíval jako sklad. Rekonstrukce započala v září 2019 a nyní umožňuje využívat halu efektivnějším způsobem.

Vstoupit do diskuze (4)