Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodovkami 4x4 na zamrzlém jezeře: Klasická vs. elektrická čtyřkolka

Martin Jeník
Diskuze (0)

Na zamrzlých jezerech ve Švédsku jsme si vyzkoušeli aktuální techniku 4x4 ve škodovkách. Poprvé jsme měli možnosti vedle sebe porovnat enyaq a klasickou čtyřkolku u spalovacích modelů.

Čtyřicet centimetrů – to je tloušťka ledu, která novináře a testovací modely Škodovky dělí od vodní hladiny zamrzlého jezera. Přesto se najdou místa, kde jsou hluboké kaluže, jak si voda nachází cestu skulinami na povrch. Rozjezděná hlubší vrstva ledu a následná sněhová bariéra jsou pro nás a čtyřkolky jediným obávaným místem, kde hrozí uvíznutí. Jinak jsou totiž vozy na místní ledové království v podobě několika vyfrézovaných okruhů patřičně připravené. Všechny obouvají pneumatiky s hřeby, které lze v severských zemích používat i na běžných silnicích.

Video se připravuje ...

Pomůže elektrika?

Nejvíce jsme zvědavi na model Enyaq, který má primárně poháněná zadní kola (synchronní elektromotor). U čtyřkolek se v případě potřeby připojuje přední asynchronní elektromotor. Při první disciplíně, kterou je slalom, však více než co jiného vnímáme značnou hmotnost, naše verze RS váží 2258 kg. Stopu vůz sice drží srdnatě, ale při neustálých změnách směru se na ledu projeví přece jen určitá topornost a menší ochota k zatáčení. Vyniklo to zejména ve srovnání s octavií, která se stejnou tratí mezi kužely propletla jako lasička.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Jeník
Diskuze (0)

Doporučujeme