Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škodu 120 Coupé už jste viděli? Odvážná úprava vznikla na Slovensku

Jan Zajíc
Diskuze (9)

Škoda 742 sice měla svou dvoudveřovou verzi, známou nejprve jako Garde a později Rapid, tenhle exemplář však představuje něco úplně jiného.

Jde totiž o skutečnou dvoudveřovou Škodu 120 Coupé, možná by se hodilo i označení tudor, neboť se jedná o dvoudveřový sedan. Vůz samozřejmě v této podobě nevyjel z výrobní linky. Původně šlo o klasickou "stodvácu" z roku 1986, o pár dveří škodovka přišla až v průběhu svého života.

Za nezvyklou úpravou z roku 2015 stojí Pavol Onderik, majitel slovenské tuningové dílny Hederik Design. Zajímavé také je, že původně chtěl majitel škodovky Attila Ferdics jen lehce upravit přední masku...

Nakonec z toho byla důkladná přestavba, která proběhla v několika fázích.

O nejvýraznější změně už byla řeč. Konverze na dvoudveřové auto si vyžádala dost řezání a svařování. Hýbalo se s B-sloupky, které se posunuly dozadu, přední dveře se prodlužovaly - údajně o 15 centimetrů. Zadní dveře byly zavařeny a "zahlazeny".

Auto se také rozšiřovalo, a to díky blatníkům "nastaveným" o 7 centimetrů. Škodovka stojí na vzduchovém podvozku s původním škodováckým zavěšením,  vzduchovými měchy Rubena, kompresorem z Mercedesu ML a tlumiči z Fiatu Punto GT. Podvozek byl dodatečně vyztužen.

Pod široké blatníky se nastěhovala 19palcová kola z Porsche 911 GT3, obutá do pneumatik o rozměry 225/35 vpředu a 295/30 vzadu. Vylepšovaly se také brzdy, tedy alespoň ty přední. Vzadu zůstaly bubny, které prý ve spojení s lepšími kotoučovými brzdami vpředu na pouhých 795 kg vážící auto stačí.

Úpravy exteriéru pak zahrnují například nové boční prahy a instalaci nových nárazníků. Přední kombinuje díly z BMW E30 a Opelu Astra GSI, zadní si dílna Hederik vyrobila sama. Difuzor však pochází ze Saabu 93. Zajímavá je také zvýšená přední kapota. Jako lak se vybrala matná šedá, kterou doplňují oranžové detaily.

Do interiéru se nastěhovala skořepinová sedadla a sportovní volant, palubní deska jinak zůstala ve víceméně původním stavu.

O pohon by se měl starat motor o objemu 1,3 litru, jehož blok má kořeny ve Škodě Favorit, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Díky úpravám se výkon jedna-trojky vyšplhal na 74 kW.

Svérázná Škoda 120 Coupé se dožila současnosti. Firma Hederik Design ji evidentně opečovává a občas ji vyveze na nějakou akci nebo sraz.

Jan Zajíc
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
17. 7. 2021 21:23
Re: Re: Re: Nadpis
Kontext nekontext, agresívny styling si priam pýtal zabudovanie niečoho podstatne výkonnejšieho, zvlášť ak je to čistý show car bez značiek. Takto je to u mňa síce pekná, ale taká polovičná robota.
Avatar - 3_diamanty
17. 7. 2021 20:15
Snáď to dostalo aj posilnovac riadenia
Inak tými kolesiskami bude asi problém vobec otočiť
17. 7. 2021 16:26
Re: Re: Nadpis
Pokiaľ to nemajú postavené na značkách a neriešili schválenie pre bežnú premávku, tak máš asi pravdu, najjednoduchšia cesta je často tá najlepšia.
17. 7. 2021 14:10
Re: Re: Nadpis
Podle fotky auta z garáže a odrazu světla je zadní boční okno polykarbonát nebo makrolon tzn je plastový
17. 7. 2021 11:19
Re: Re: Nadpis
Ber to v kontexte doby - ten výkon je voči sériovému prakticky dvojnásobný a auto váži púhych 800 kg, teda ešte menej ako sériová Š120.
Tie bočné okná môžeme len hádať - ale vzhľadom na ich minimálne zaoblenie mohli použiť asi skoro hocičo, pokojne mohli rezať hoci z bočných skiel a nepoznali by sme to. Je to pekne spravené.