Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Škoda 120 Coupé
Škoda 120 Coupé
Škoda 120 Coupé
Škoda 120 Coupé
36
Fotogalerie

Škodu 120 Coupé už jste viděli? Odvážná úprava vznikla na Slovensku

Škoda 742 sice měla svou dvoudveřovou verzi, známou nejprve jako Garde a později Rapid, tenhle exemplář však představuje něco úplně jiného.

Jde totiž o skutečnou dvoudveřovou Škodu 120 Coupé, možná by se hodilo i označení tudor, neboť se jedná o dvoudveřový sedan. Vůz samozřejmě v této podobě nevyjel z výrobní linky. Původně šlo o klasickou "stodvácu" z roku 1986, o pár dveří škodovka přišla až v průběhu svého života.

Za nezvyklou úpravou z roku 2015 stojí Pavol Onderik, majitel slovenské tuningové dílny Hederik Design. Zajímavé také je, že původně chtěl majitel škodovky Attila Ferdics jen lehce upravit přední masku...

Nakonec z toho byla důkladná přestavba, která proběhla v několika fázích.

O nejvýraznější změně už byla řeč. Konverze na dvoudveřové auto si vyžádala dost řezání a svařování. Hýbalo se s B-sloupky, které se posunuly dozadu, přední dveře se prodlužovaly - údajně o 15 centimetrů. Zadní dveře byly zavařeny a "zahlazeny".

Auto se také rozšiřovalo, a to díky blatníkům "nastaveným" o 7 centimetrů. Škodovka stojí na vzduchovém podvozku s původním škodováckým zavěšením,  vzduchovými měchy Rubena, kompresorem z Mercedesu ML a tlumiči z Fiatu Punto GT. Podvozek byl dodatečně vyztužen.

Pod široké blatníky se nastěhovala 19palcová kola z Porsche 911 GT3, obutá do pneumatik o rozměry 225/35 vpředu a 295/30 vzadu. Vylepšovaly se také brzdy, tedy alespoň ty přední. Vzadu zůstaly bubny, které prý ve spojení s lepšími kotoučovými brzdami vpředu na pouhých 795 kg vážící auto stačí.

Úpravy exteriéru pak zahrnují například nové boční prahy a instalaci nových nárazníků. Přední kombinuje díly z BMW E30 a Opelu Astra GSI, zadní si dílna Hederik vyrobila sama. Difuzor však pochází ze Saabu 93. Zajímavá je také zvýšená přední kapota. Jako lak se vybrala matná šedá, kterou doplňují oranžové detaily.

Do interiéru se nastěhovala skořepinová sedadla a sportovní volant, palubní deska jinak zůstala ve víceméně původním stavu.

O pohon by se měl starat motor o objemu 1,3 litru, jehož blok má kořeny ve Škodě Favorit, spojený s pětistupňovou manuální převodovkou. Díky úpravám se výkon jedna-trojky vyšplhal na 74 kW.

Svérázná Škoda 120 Coupé se dožila současnosti. Firma Hederik Design ji evidentně opečovává a občas ji vyveze na nějakou akci nebo sraz.