Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sliby se neplní jen o Vánocích. Přichází další Porsche 911 pro fajnšmekry

David Bureš
Diskuze (12)
Nabídka Porsche 911 nově čítá už 22 verzí. Novinkou se stává model pojmenovaný Carrera T. Zaujme hlavně fajnšmekry.

Jen málokterý sporťák disponuje tak komplexní nabídkou jako Porsche 911, jehož portfolio nabízí verzi opravdu pro každého. Základní 911 Carrera je tu pro ty, co prostě chtějí „devět set jedenáctku,“ 911 GT3 zaujme nadšence jezdící po závodních okruzích a 911 Carrera Cabriolet zase milovníky jízdy s otevřeným nebem nad hlavou. Teď přichází i jedna verze pro fajnšmekry, kteří nechtějí 911 GT3 s paketem Touring. Přivítejte Porsche 911 Carrera T.

Novinka nadchne snad všechny petrolheady světa, protože oživuje myšlenku někdejšího Porsche 911 T z roku 1968. Nabízí nižší hmotnost, manuální převodovku s kratšími kvalty a pohon zadních kol využívající mechanický samosvorný diferenciál. Jedná se tedy o vůz, který chce nabídnout tu nejryzejší řidičskou radost.

Video se připravuje ...

Jak z názvu vyplývá, základem je verze Carrera. To znamená použití dvakrát přeplňovaného šestiválce o výkonu 272 kW a točivém momentu 450 N.m, který je standardně spárován se sedmistupňovou manuální převodovkou posílající všechnu sílu motoru jen na zadní kola. Komu by však přišlo té řidičské radosti trochu moc, je tu i sedmistupňové dvouspojkové PDK.

Oproti běžné Carreře však došlo k redukci hmotnosti o 20 kilogramů, což se povedlo několika kroky. Zadní okno a zadní boční okna jsou vyrobena z odlehčeného skla, klasické kliky dveří nahradily lehčí popruhy. Carrera T se v hojné míře zbavila i hlukové izolace, auto postrádá i multimediální systém a zadní sedadla. Kdo by však Porsche Communication Management nebo zadní sedačky potřeboval, k dispozici jsou bez dodatečného příplatku.

Už v základu navíc dostanete sportovní podvozek snižující vůz o 20 mm nebo odlehčený Sport Chrono paket. Za příplatek si pak můžete pořídit natáčecí zadní nápravu, která pro běžnou Carreru není dostupné.

Liší se i vzhled. Aerodynamicky optimalizované přední „lízátko“ doplňují stříbrně lakované kryty vnějších zpětných zrcátek, 20palcová šedá kola z Carrery S nebo sériově dodávaný sportovní výfukový systém zakončený dvěma kulatými koncovkami v černém provedení. Chybět samozřejmě nemohou ani nápisy Carrera T, zobrazené na bocích nebo na zádi.

Také vnitřek zdůrazňuje sportovní charakter auta. Elektricky ovládané sedadlo řidiče je čalouněno textilem Sport-Tex, nahrazeno může být skořepinovou sedačkou. Sportovní volant s koženým věncem doplňuje přepínač jízdních režimů, pro Carreru T je vyhrazena také unikátní řadicí páka.

Porsche 911 Carrera je tak splněním slibu automobilky, že po 911 R nebo 911 GT3 s paketem Touring přijdou další puristické modely pro fajnšmekry. K objednání je 911 Carrera T už nyní, přičemž první zákazníci se vozu dočkají v lednu 2018. Ti němečtí za něj zaplatí 107.553 eur včetně tamější daně, což je v přepočtu asi 2,8 milionu korun. Základní 911 Carrera v Česku mimochodem pořídíte za 2.720.000 korun.

Porsche 911 Carrera T – srovnání s dalšími verzemi 911
Model911 Carrera T911 Carrera911 Carrera S
Motor3.0 boxer twin-turbo3.0 boxer twin-turbo3.0 boxer twin-turbo
Pohonzadnízadnízadní
Zdvihový objem [cm3]298129812981
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min]272/6500272/6500309/6500
Točivý moment [N.m/min]450/1700-5000450/1700-5000500/1700-5000
Převodovka7M (7DS)7M (7DS)7M (7DS)
Max. rychlost [km/h]293 (291)295 (293)308 (306)
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,5 (4,2)4,6 (4,4)4,3 (4,1)
Komb. spotřeba [l/100 km]9,5 (8,5)8,3 (7,4)8,7 (7,7)
Pohotovostní h. [kg]1425 (1445)1430 (1450)1440 (1460)

David Bureš
Diskuze (12)
Avatar - white label
24. 10. 2017 17:52
Re: Strategie
Jj, a i 200g paštiky stojí méně, než 100g kaviáru... ;-)
24. 10. 2017 15:30
Re: Strategie
Něco z toho, co na fotkách chybí, je volitelné. Jako ta zadní sedadla. Nebo PCM (navigace). Můžeš je mít a nemusíš, cena je stejná. U odlehčených modelů už to tak bývá, že za více dostaneš méně. Když to někomu za to stojí...
24. 10. 2017 09:55
Re: Strategie
Paštika nestojí totéž co kaviár...
24. 10. 2017 09:44
Re: Strategie
Ale dvojnásobnú cenu
24. 10. 2017 08:28
Re: Strategie
Nestačím se divit...auto, které má o čtyři metráky menší hmotnost než tebou stále proklamovaná modla, preciznější řízení, převodovku apod...

Inu, dobře ti tak ;-)