Porsche nabídne další puristické modely ve stylu 911 GT3 Touring Package
Automobilka Porsche v posledních dvou desetiletích natolik stabilizovala svou finanční situaci, že si může dovolit svým zákazníkům nabídnout speciální edice svých sportovních modelů, které jsou ještě o něco sportovnější a pro řidiče je díky tomu ještě větší požitek je řídit.
Nejnovějším zástupcem této linie je na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představené Porsche 911 GT3 Touring Package, které přímo navazuje na velmi úspěšnou limitovanou edici 911 R z loňského roku a nepřímo na model Cayman GT4 z roku 2015.
Právě tato trojice vozů má ukazovat směr, jakým chce Porsche pokračovat ve vývoji dalších modelů zaměřených především na požitek z jízdy a jízdní výkony. Díky nim má automobilka jistotu, že její zákazníci i nadále touží po výkonných sportovních vozech s manuální převodovkou.
V rozhovoru pro britský Autocar to potvrdil Frank Steffen Walliser, viceprezident Porsche Motorsport, který k tomu dodal, že zákazníci mají zájem o vozy, které působí čistě a jednoduše, což demonstroval i na trendech z oblasti motocyklů a jízdních kol, kde jsou dnes v módě nejvíce café-racery či scramblery, které působí mechanicky a připomínají stroje z minulosti a tzv. single speed kola, která mají jen jeden stálý převod a žádné odpružení.
V případě automobilů značky Porsche pak mají tento trend reprezentovat právě modely jako je aktuální 911 GT3 Touring Package. Podle informací, které získal britský magazín, se můžeme těšit na další takto laděné modely, ale rozhodně nemáme počítat s tím, že budou levné. I nadále se má jednat o nekompromisní vozy, které se svými výkony i cenami budou pohybovat na vrcholu své modelové řady.
Dalším takto laděným vozem se má údajně stát nástupce modelu Cayman GT4, který bude vycházet ze současného 718 Cayman a podle neoficiálních informací má mít před zadní nápravou šestiválec.
V souvislosti s touto informací se téměř automaticky očekává, že novinka bude mít atmosférický motor, ale když zavzpomínáme na Cayman GT4 z roku 2015, tak ten měl nepřeplňovaný šestiválec z tehdejšího 911 Carrera S o výkonu 283 kW (385 k). Pokud Porsche tento recept zopakuje a použije motor ze současného 911 Carrera S, tak můžeme počítat s přeplňovaným šestiválcem, ale nabízejícím výkon 309 kW (420 k). Jak to nakonec dopadne, samozřejmě odhalí čas.