Smart slaví úspěšný vstup do USA: 25 tisíc prodaných aut za první rok
Prodeje mateřského Mercedesu zažily v roce 2008 v USA 11procentní pokles z 253.433 na 225.128 kusů, tento výpadek ale téměř celý pokryl právě Smart. Koncern Daimler AG se tak díky rozšíření portfolia může pyšnit poklesem celkových prodejů v USA jen o 1,5 % – jiné automobilky zaznamenaly podstatně větší propad.
Úspěch je to o to větší, že značka Smart loni na severoamerický trh vstoupila jako prakticky neznámý hráč, navíc jen s jednou modelovou řadou, nabízenou v menším množství verzí než v Evropě. Například Smart ForTwo Brabus se v USA začal prodávat až letos v lednu.
Podstatnou informací také je, že Smart se momentálně prodává jen v 35 z celkových 50 států USA a tento trh je dohromady obsazen jen 74 prodejci. Prodejním úspěchům Smartů ale na druhé straně pomáhá například skutečnost, že v řadě velkých měst mají díky svým malým rozměrům poloviční sazbu poplatků za parkování.
25 tisíc Smartů prodaných v USA je o to zajímavější, že tato cifra představuje zhruba čtvrtinu evropského prodeje za rok 2008. Na starém kontinentě má přitom Smart podstatně hustší dealerskou síť. Celková roční produkce Smartu loni dosáhla 139 tisíc kusů, což znamená nárůst o 35 %. Značnou část tohoto rozdílu tvoří právě prodeje v USA.