Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Solaris dodal již 500 autobusů do České republiky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Polská společnost Solaris Bus & Coach dodala na český trh svůj pětistý vůz. Toto výjimečné číslo připadlo na autobus pro Brno.

První jezevčík, jak se vozidlům značky Solaris říká, byl dodán do České republiky již v roce 2000. Dnes tyto polské autobusy jezdí v mnoha českých městech v rámci zdejší městské a meziměstské dopravy.

Jubilejní vozidlo s pořadovým číslem 500 je jedním z 36 nízkopodlažních článkových autobusů Solaris Urbino 18 dodaných pro Dopravní podnik města Brna. Tato čtyřdveřová a plně nízkopodlažní vozidla s celkovou délkou jsou vybavena motory o výkonu 231 kW, splňujícími emisní normu Euro 5 a spolupracujícími s převodovkou Voith Diwa 5.

Celková kapacita těchto autobusů je 165 míst, z toho je 42 míst k sezení. Ve druhých dveřích je instalována manuálně ovládaná vyklápěcí plošina pro nástup a výstup osob na invalidním vozíku. Všechna sedadla jsou plastová skořepinová, každé sedadlo má rukojeť a na některých jsou svislá madla pro lepší stabilitu cestujících.

Pro společnost Solaris Bus & Coach byla Česká republika prvním zahraničním trhem a Dr. Dariusz Michalak uvádí, že se jednalo o zlomový bod v historii firmy, když v roce 2000 dodala do Ostravy první autobus Urbino 15.

V roce 2001 byla založena dceřiná společnost Solaris Czech, která reprezentuje Solaris na českém trhu. Od samého počátku společnost řídí manželé Eva a Jaromír Ručkovi. Solaris Czech spravuje celkový prodej a poprodejní služby na zdejším trhu a rovněž odpovídá za dodávky náhradních dílů.

Společnost Solaris Bus & Coach je v současnosti předním polským výrobcem městských autobusů, trolejbusů a tramvají. Dodnes dodala tato firma do 28 zemí více než 11.000 vozidel a ve svých zahraničních pobočkách zaměstnává kolem 300 pracovníků.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (1)
Avatar - Bubáq
28. 7. 2014 07:22
Vynikajícím způsobem zvládnutá expanze
Jde o stále ještě rodinný podnik. Ruczka údajně opustil MAN, aby realizoval vlastní názor na pružné plnění požadavků zákazníků. Po necelých dvou desítkách let předvádí nejen autobusy, které mají úspěch po celé Evropě, ale aktivity firmy jsou dnes už mnohem rozsáhlejší, než např. aktivity regionálního největšího konkurenta, Iveca. V oblasti ekologických busů jsou opět velmi rychlí a na špičce trhu... Firmu obdivuju, i proto, nebo přesto, že ji Ruczkovi řídí velmi tvrdou rukou. Kontrola nákladů je z jejich strany despotická, a nákupčí téměř nejsou samostatně myslícími osobami. Ale marketing a pružnost výroby jsou příkladné, o kvalitě jejich produktů bych se rád dozvěděl něco bližšího od jejich uživatelů.
Nepochybuji, že SOR by si měl ze Solarisu vzít více příkladu, aby nemusel bojovat jen extrémně nízkou cenou....