Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Současnou paletou motorů nabídka Škody Karoq končit nemusí. Víme, co se chystá!

Jan Mička
Diskuze (28)
V rámci prezentace Škody Karoq na Sicílii jsme se dozvěděli velice zajímavé informace o plánovaných změnách v motorové paletě. Uvedení obou novinek je na dobré cestě.

Škoda Karoq je v současnosti nabízena se čtyřmi motory, jejichž možnosti v oblasti volby převodovek dohromady dávají osm kombinací. U všech agregátů je vedle manuální převodovky dostupný také automat. Zážehové motory zastupuje litrové TSI o výkonu 85 kW a patnáctistovka TSI ACT se 110 kilowatty, na vznětové straně máme šestnáctistovku TDI 85 kW a dvoulitr TDI 110 kW 4x4.

Již nyní víme, že v 18. kalendářním týdnu roku 2018 doplní nabídku nejsilnější provedení 2.0 TDI s výkonem 140 kW, a v jeho druhé polovině se dočkáme patnáctistovky TSI kombinované s pohonem všech kol (nemusí být dostupný na všech trzích). Tím ale to ale nekončí. Na Sicílii se nám totiž podařilo získat informace týkající se dvou novinek, o kterých Škoda Auto v současnosti uvažuje.

Jak je vám jistě známo, Škoda Auto vedle benzinu a nafty sází také na stlačený zemní plyn (CNG). Aktuálně mohou toto palivo využívat modely Octavia a Citigo, a přičemž právě první zmíněný model zaznamenal za období 1-9/2017 pětadvacetiprocentní nárůst klientských objednávek v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Tržní podíl značky v segmentu CNG za prvních devět měsíců letošního roku činí 81,4 % (78,3 % v roce 2016), potenciál růstu je tedy značný.

A kde jinde hledat další možnosti využití CNG, než v rostoucím segmentu SUV? Podle našich informací Škoda Auto aktuálně analyzuje situaci a zvažuje uvedení modelu Karoq také v provedení na stlačený zemní plyn. Z hlediska techniky to problém není, vždyť vůz sdílí platformu s octavií, změna ale musí proběhnout v oblasti spalovacího motoru.

Octavia G-Tec je zatím poháněna motorem 1.4 TSI s výkonem naladěným na 81 kW (běžná verze má 110 kW), už delší dobu se však ví, že v příštím roce tento motor nahradí modernější patnáctistovka a změn se dočkají i tlakové nádoby.

Už nebudou dvě a vyrobené z oceli, ale tři, přičemž dvojice hlavních využije v rámci šetření hmotnosti kompozit. Třetí z lahví bude menší, ocelová a umístěna před zadní nápravou, aby pomohla lepšímu rozložení hmotnosti. Musí jí ale uhnout nádrž na benzin, která již nebude mít padesát, ale patnáct litrů, a bude složit jako takový „záskok“ za tlakové lahve schopné pojmout 21 kilogramů plynu (o 6 kg více než nyní).

Škoda Karoq už patnáctistovku TSI nabízí a vzhledem k modulární technice nebude se zástavbou CNG techniky problém. Podle informací automobilky je tržní situace výhodná v České republice, v Německu i v Itálii, a totéž platí o infrastruktuře plnicích stanic CNG. Zatímco ještě tři roky nazpátek jste plyn pohodlně natankovali hlavně ve větších městech, dnes jsou plničky téměř na každém rohu (podle serveru cng.cz je jich u nás aktuálně 147).

Hovoří se však také o plug-in hybridní variantě. Vůbec prvním plug-in hybridem Škody Auto má být v roce 2019 vlajková loď Superb, a přestože se dosud předpokládalo, že půjde „pouze“ o jinou interpretaci současného Volkswagenu Passat GTE, není to tak úplně pravda.

GTE totiž elektromotor kombinuje s motorem 1.4 TSI, který v souvislosti s očekávaným zavedením filtrů pevných části pro zážehové motory a novou metodikou měření spotřeby (WLTP) skončí. Jaký motor čtrnáctistovku v plug-in hybridních modelech nahradí, zatím není jasné.

Jan Mička
Diskuze (28)
17. 10. 2017 07:53
Re: dvoukolka v naftě
Přesně tak, jak Kodiaqu tak Karoqu schází kombinace 2.0 TDI + 2WD. Tiguan tuhle verzi má od začátku výroby. Ne každý potřebuje čtyřkolku, navíc jízda s Haldexem tak trochu připomíná jízdu se zataženou ruční brzdou :-)
Avatar - LEGOPARK
16. 10. 2017 09:20
Re: > FARBA <
Konecne niekto. Dik.
15. 10. 2017 23:53
Re: > FARBA <
Modrá Energy, bude dostupná později.
15. 10. 2017 19:52
Re: Je to zkrátka bída ten karoq!
"Už ted" = niekoľko mesiacov po uvedení. To bude mať aj Karoq širšiu ponuku motorov.

Tohle k tomu dodat
Avatar - Emel
15. 10. 2017 15:57
Re: Co se teda chystá?
No tak Tiguan je o ranec dražš. Ateca by šla.