Test Auto.cz

Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem

4.9. 2017
Verdikt
 

G-Tec spalující zemní plyn v současnosti platí za výkonově nejslabší verzi Škody Octavia. Vůz jsme důkladně prověřili a přinášíme jeho největší výhody a nevýhody.

Korunové náklady na ujetý kilometr jsou velkým lákadlem nejenom u Škody Citigo, ale také u modelu Octavia. Poté, co z nabídky vypadly motory 1.2 TSI 63 kW a 1.6 TDI 66 kW, je G-Tec spalující vedle benzinu i zemní plyn výkonově nejslabší verzí celé nabídky. To ovšem neznamená, že bychom se vozu měli vyhýbat obloukem. Právě naopak – příští rok jej totiž čeká malá revoluce, naposledy tedy máme možnost vyzkoušet jeho stávající provedení po modernizaci.

Jak jistě sami víte, současná Škoda Octavia G-Tec nabízí klasickou padesátilitrovou nádrž na benzin a ocelové tlakové nádoby, které pojmou 15 kilogramů zemního plynu. Jenže od příštího modelového roku tomu bude úplně jinak. Stávající lahve nahradí kompozitové, kterým bude sekundovat malá ocelová lahev umístěná před zadní nápravou. Tím vzroste maximální množství tankovaného plynu na 21 kilogramů, zároveň se však zmenší klasická nádrž na benzin, a to na pouhých patnáct litrů. Na odpočinek se odebere také čtrnáctistovka TSI, kterou nahradí nový čtyřválec s o deci větším objemem. Plánované změny souvisejí s novou metodikou měření spotřeby paliva (WLTP) a filtry pevných částic také pro zážehové motory.

Modrá mu fakt sluší

V redakčních testech se nám za poslední roky objevil bezpočet octavií třetí generace, a když pominu sportovněji laděné „ereso“, je právě předmět dnešního povídaní tím designově nejpovedenějším a zároveň jasnou ukázkou toho, že v jednoduchosti je síla. Modrá metalíza Race za 14.700 korun „čtyřoku“ neuvěřitelně sluší, sedmnáctipalcová kola designu Trius jakbysmet, a nakonec ani ten chrom není na škodu, pokud je zastoupen v rozumné míře (Chrompaket je standardem pro linie Style a L&K, jiné výbavy jej mít nemohou). Tohle auto jednoduše svítí na stovky metrů daleko a upřímně musím přiznat, že se mi hodně líbí.

Navenek G-Tec poznáte pouze podle příslušné plaketky na víku zavazadelníku a kulaté žluté nálepky s písmeny CNG na zadním okně, uvnitř zase podle dvojice ukazatelů paliva v přístrojovém štítu. Vpravo klasicky odečtete stav benzinu, vlevo CNG, přičemž zda jedete na jedno či druhé palivo, poznáte právě podle piktogramu CNG u příslušného „budíku“. Pokud piktogram svítí, jedete na plyn, pokud ne, jedete na benzin. Jednoduché jak facka. Problém vidím v tom, že zatímco u zbytku přístrojového štítu lze společně s displejem infotainmentu snížit intenzitu podsvícení, piktogram vám v noci pálí do očí stále stejně, což může být hodně nepříjemné.

Tlakové lahve jsou umístěny pod podlahou zavazadelníku, a protože jsou samy o sobě dost velké, ukrojily z cenných litrů pro bagáž. Zatímco kufr standardního liftbacku disponuje základním objemem 590 litrů, G-Tec je na tom o 130 litrů hůře a chybí mu také prostor pod podlážkou. Jednoduše zvednete koberec a pod ním uvidíte bytelný plech.

obrázek [600 x 415]  

Po sklopení zadních sedadel se v případě plynové verze bavíme o 1450 litrech, i to je ale stále dost na to, abyste odvezli vše potřebné. Tedy až na jednu „drobnost“ – rezervní kolo, za které si u g-tecu podle oficiálního ceníku nemůžete ani připlatit. Samozřejmě nebude problém si jej pořídit zvlášť, což bych osobně udělal, pak se vám ale bude poflakovat po zavazadelníku a zabere další litry z už tak omezeného objemu. Sada na opravu pneumatik v každém případě nechybí, má svá jasně daná místa ve schránkách po stranách kufru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia G-Tec

Cena v základní výbavě: 566 900 Kč Cena v testované výbavě: 696 800 Kč

Základní výbava:Šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant, infotainment Bolero, full LED přední světlomety, chrompaket, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, bluetooth handsfree, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, síťový program, Maxi Dot, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná), mlhovky, dálkový centrál a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Style Plus - 17" kola z lehké slitiny, sklopná a vyhřívaná zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, barevný Maxi DOT (+14.000 Kč), paket Comfort - potah sedadel Alcantara/kůže, vyhřívaný volant, vyhřívaná zadní sedadla, dvě USB vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti (+33.000 Kč), paket Safety - Blind Spot Detect, Crew Protect Assist, boční airbagy vzadu, Front Assis (+20.000 Kč), paket Multimedia - Infotainment Columbus 9,2", DAB, Infotainment Online 1 rok, komfortní telefonování s LTE, bezdrátovým dobíjením a spojením s vnější anténou a hlasovým ovládáním WLAN (+35.000 Kč), zadní stírač (+2700 Kč), metalíza (+14.700 Kč), zásuvka 230V (+2400 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), ambientní LED osvětlení interiéru (+2700 Kč).

Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta Glosa Jany Havligerové: První volební pokuta

Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran…

Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA Poprvé za dlouhou dobu rostou všechny hlavní ekonomiky, eurozóna srovnala krok s USA

Hospodářský růst předních světových ekonomik se…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia G-Tec
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 559
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4670
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 652
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 



Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii Škoda dobývá Afriku, v Alžírsku začíná montovat Octavii

Vedle Octavie se v továrně v alžírském městě Relizane…

Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu Škoda Octavia G-Tec už nebude, co bývala. Dostane nový motor a větší zásobu plynu

Zatímco nedávný facelift se na plynové Škodě Octavia…

 



 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po násilníkovi, co přepadl mladou dívku

Hororová cesta domů v Butovicích: Policie pátrá po…

Jen díky své odhodlanosti a křiku se dokázala mladá dívka 7. září nedaleko Nových Butovic ubránit muži, který ji…

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Odvážná Sisa Sklovská: V provázkových šatech ukázala ňadra!

Ta se toho nebojí. Operní a muzikálová zpěvačka ze Slovenska Sisa Sklovská (51) dorazila na Bratislavské dny…

 

iSport.cz

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa, moje dcera je jako já!

Dojemný vzkaz Sereny pro mámu: Brali mě za chlapa,…

Mámě si vždycky postěžovala, když jí něco trápilo, tak si teď u ní vylila srdíčko. Momentálně je ovšem americká…

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám, tvrdí český velikán

Po Jágrovi touží Nižněkamsk. S KHL ještě počkám,…

Calgary ani jiný klub NHL to možná nebude, Jaromír Jágr může začít sezonu v Rusku. Nově přinesl deník…

 

Reflex.cz

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Výrobce rakví z Plzně zavraždil snoubenku

Následující příběh je vpravdě světový. Odehrává se v Novém Yorku, Chicagu, rakouské Vídni a německých Brémách.…

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…