Test Auto.cz

Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem

4.9. 2017
Verdikt
 

G-Tec spalující zemní plyn v současnosti platí za výkonově nejslabší verzi Škody Octavia. Vůz jsme důkladně prověřili a přinášíme jeho největší výhody a nevýhody.

Korunové náklady na ujetý kilometr jsou velkým lákadlem nejenom u Škody Citigo, ale také u modelu Octavia. Poté, co z nabídky vypadly motory 1.2 TSI 63 kW a 1.6 TDI 66 kW, je G-Tec spalující vedle benzinu i zemní plyn výkonově nejslabší verzí celé nabídky. To ovšem neznamená, že bychom se vozu měli vyhýbat obloukem. Právě naopak – příští rok jej totiž čeká malá revoluce, naposledy tedy máme možnost vyzkoušet jeho stávající provedení po modernizaci.

Jak jistě sami víte, současná Škoda Octavia G-Tec nabízí klasickou padesátilitrovou nádrž na benzin a ocelové tlakové nádoby, které pojmou 15 kilogramů zemního plynu. Jenže od příštího modelového roku tomu bude úplně jinak. Stávající lahve nahradí kompozitové, kterým bude sekundovat malá ocelová lahev umístěná před zadní nápravou. Tím vzroste maximální množství tankovaného plynu na 21 kilogramů, zároveň se však zmenší klasická nádrž na benzin, a to na pouhých patnáct litrů. Na odpočinek se odebere také čtrnáctistovka TSI, kterou nahradí nový čtyřválec s o deci větším objemem. Plánované změny souvisejí s novou metodikou měření spotřeby paliva (WLTP) a filtry pevných částic také pro zážehové motory.

Modrá mu fakt sluší

V redakčních testech se nám za poslední roky objevil bezpočet octavií třetí generace, a když pominu sportovněji laděné „ereso“, je právě předmět dnešního povídaní tím designově nejpovedenějším a zároveň jasnou ukázkou toho, že v jednoduchosti je síla. Modrá metalíza Race za 14.700 korun „čtyřoku“ neuvěřitelně sluší, sedmnáctipalcová kola designu Trius jakbysmet, a nakonec ani ten chrom není na škodu, pokud je zastoupen v rozumné míře (Chrompaket je standardem pro linie Style a L&K, jiné výbavy jej mít nemohou). Tohle auto jednoduše svítí na stovky metrů daleko a upřímně musím přiznat, že se mi hodně líbí.

Navenek G-Tec poznáte pouze podle příslušné plaketky na víku zavazadelníku a kulaté žluté nálepky s písmeny CNG na zadním okně, uvnitř zase podle dvojice ukazatelů paliva v přístrojovém štítu. Vpravo klasicky odečtete stav benzinu, vlevo CNG, přičemž zda jedete na jedno či druhé palivo, poznáte právě podle piktogramu CNG u příslušného „budíku“. Pokud piktogram svítí, jedete na plyn, pokud ne, jedete na benzin. Jednoduché jak facka. Problém vidím v tom, že zatímco u zbytku přístrojového štítu lze společně s displejem infotainmentu snížit intenzitu podsvícení, piktogram vám v noci pálí do očí stále stejně, což může být hodně nepříjemné.

Tlakové lahve jsou umístěny pod podlahou zavazadelníku, a protože jsou samy o sobě dost velké, ukrojily z cenných litrů pro bagáž. Zatímco kufr standardního liftbacku disponuje základním objemem 590 litrů, G-Tec je na tom o 130 litrů hůře a chybí mu také prostor pod podlážkou. Jednoduše zvednete koberec a pod ním uvidíte bytelný plech.

obrázek [600 x 415]  

Po sklopení zadních sedadel se v případě plynové verze bavíme o 1450 litrech, i to je ale stále dost na to, abyste odvezli vše potřebné. Tedy až na jednu „drobnost“ – rezervní kolo, za které si u g-tecu podle oficiálního ceníku nemůžete ani připlatit. Samozřejmě nebude problém si jej pořídit zvlášť, což bych osobně udělal, pak se vám ale bude poflakovat po zavazadelníku a zabere další litry z už tak omezeného objemu. Sada na opravu pneumatik v každém případě nechybí, má svá jasně daná místa ve schránkách po stranách kufru.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com

Škoda Octavia G-Tec

Cena v základní výbavě: 566 900 Kč Cena v testované výbavě: 696 800 Kč

Základní výbava:Šestnáctipalcová litá kola, multifunkční volant, infotainment Bolero, full LED přední světlomety, chrompaket, zadní parkovací senzory, bezklíčkové odemykání, bluetooth handsfree, vyhřívané přední sedačky, automatická dvouzónová klimatizace, tempomat, síťový program, Maxi Dot, samozatmívací vnitřní zpětné zrcátko, světelný a dešťový senzor, elektricky ovládaná okna a vnější zpětná zrcátka (vyhřívaná), mlhovky, dálkový centrál a další.

Výbava testovaného vozu:Paket Style Plus - 17" kola z lehké slitiny, sklopná a vyhřívaná zrcátka s automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru, asistent rozjezdu do kopce, signalizace vzdálenosti při parkování vpředu a vzadu, barevný Maxi DOT (+14.000 Kč), paket Comfort - potah sedadel Alcantara/kůže, vyhřívaný volant, vyhřívaná zadní sedadla, dvě USB vzadu, tempomat s omezovačem rychlosti (+33.000 Kč), paket Safety - Blind Spot Detect, Crew Protect Assist, boční airbagy vzadu, Front Assis (+20.000 Kč), paket Multimedia - Infotainment Columbus 9,2", DAB, Infotainment Online 1 rok, komfortní telefonování s LTE, bezdrátovým dobíjením a spojením s vnější anténou a hlasovým ovládáním WLAN (+35.000 Kč), zadní stírač (+2700 Kč), metalíza (+14.700 Kč), zásuvka 230V (+2400 Kč), vyhřívané čelní sklo (+5400 Kč), ambientní LED osvětlení interiéru (+2700 Kč).

EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu EU vybuduje obranu proti americkým sankcím vůči Íránu

Unie ochrání jen firmy, které nemají podstatný byznys…

Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá Mnuchin: Obchodní válka mezi USA a Čínou se odkládá

Spojené státy a Čína se dohodly, že prozatím nenaplní své…

Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník Když řepka zaplaví velké plochy, škodí přírodě, říká odborník

Lány oseté žlutě kvetoucí rostlinou budí v Česku kritiku…

 
Technické údaje
Motor Škoda Octavia G-Tec
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 200 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 195
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 4.7 / 5.7
Emise CO2:131
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 460 / 1450
Objem nádrže (l):50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1394 / 559
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4670
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1458
d) rozvor (mm): 2680
e) rozchod vpředu (mm): 1543
f) rozchod vzadu (mm): 1545
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):940
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 652
výška opěradla vzadu (mm): 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
 

Přidat názorDiskuse: Škoda Octavia G-Tec – Poslední sbohem







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem Škoda Š 720: Šestiválec měl konkurovat BMW, skončilo to fiaskem

Prototyp vozu střední třídy s označením Š 720 měl být…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 



Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my! Oficiální předsezónní testy Octavia Cupu: Zúčastnili jsme se i my!

Poslední dubnový víkend odstartuje sezóna Octavia Cupu.…

Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu! Škoda Octavia Cup: Konečně proběhlo testování nového prototypu!

Letošní sezona Škoda Octavia Cupu dopadla neslavně.…

 



 
Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Za volantem Touaregu třetí generace: Jaká je nová vlajková loď Volkswagenu?

Dnes 17:55

Model Arteon se v pozici vlajkové lodi automobilky VW dlouho neohřál. Po roce jej totiž střídá třetí generace Touaregu, kterou jsme v Rakousku projeli s dieselovým šestiválcem.




Blesk.cz

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek. Staré černobílé dokonce vybarví

Google automaticky nabídne úpravu vašich fotek.…

Zřejmě posledním střípkem do skládačky letošní konference Google I/O je nová verze aplikace Fotky Google pro…

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Vévodkyně Meghan očima Františky: Nastolila nový řád!

Američanka Meghan Markle, nyní již manželka britského prince Harryho a vévodkyně ze Sussexu, dala světu na…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a výsledky zápasů

Program MS v hokeji 2018: Kdy hrají Češi, rozpis a…

Český tým na MS v hokeji 2018 skončil ve čtvrtfinále, když šel ze třetího místa ve skupině A na tým USA, druhý…

Brno v posledním kole? Už bude hrát uvolněně, tuší ostravský Procházka

Brno v posledním kole? Už bude hrát uvolněně, tuší…

V lize odkopal 311 zápasů, nemá ho co překvapit. Přesto si Václav Procházka maloval scénář ostravského angažmá…

 

Reflex.cz

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly mezi zrozením života ve Švédsku a Tanzánii

Zaostřeno na porody. Fotografka zachytila rozdíly…

Švédská fotografka Moa Karlbergová si jako téma svého nového projektu zvolila zrození života. Zajímalo ji, jak…

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít při cestování po Evropě

Profesionálové radí, co byste si neměli nechat ujít…

Pokud přemýšlíte, kam se vypravit na výlet a nechcete opouštět Evropu, zkuste se inspirovat nápady…